Menu
Bolig og byggeri


Branding som grundpille
Creative ZOO har erfaring og succes med at skabe solide brands til bygninger - både til bolig- og erhvervsprojekter.


Kommunikation og design øger byggeriets værdi

Der kan være lang vej til kølig hvidvin på altanen, når potentielle boligkøbere ser deres nye hjem for første gang. Ofte møder de en rodet byggeplads med mørtel og mudder. Derfor er udvikling af en autentiske historie om de endnu ikke opførte boliger en vigtig opgave, når et projekt skal sælges.

Hos Creative ZOO har vi erfaringen med og metoden til at bygge en troværdig fortælling op om projektsalgsbyggerier. Ved at designe kommunikation – i både ord og billeder - så den afspejler det unikke ved projektet, området, menneskerne, skaber vi en autentisk og salgbar historie. Vi øger ikke blot byggeriets værdi ved at lave en skarp fortælling, vi opbygger også et solidt brand.

Kontakt Morten Søhom, Creative ZOO for at finde ud af, hvordan kommunikation og design kan øge værdien af dit byggeri
Blandt nogle af de projekter Creative ZOO har været med til at skabe er Risskov Brynet, Lighthouse, Aarhus Ø og bådhusene
Creative ZOO har udviklet identitet til byggerierne AARhus i Aarhus, Sønder Voldgade Kvarteret, Ceres PANORAMA, Strandholmen, Ceres Byen, Sundmolehusene, Frederiks Plads og Ceres Plaza
Creative ZOO har bl.a. bygget stærke brands til Pakhusene, Langebro, Ceres Park og Ceres Hus



Hvorfor bygge et brand?

Genkendelighed og vedholdenhed er de vigtigste elementer, når man skal bygge et stærkt brand. Det handler om at fortælle de samme budskaber i det samme designudtryk og med den samme tone of voice til de samme mennesker.

For os handler det ikke bare om at sælge boliger her og nu. Vi får fortællingen til at leve i alle de medier og kontaktpunkter, som potentielle kunder møder. På den måde designer vi et brand, som bliver genkendt og husket. De gode salgsresultater er et produkt af dette arbejde.

På modellen ved siden af ses nogle af de virkemidler, vi bruger, når vi arbejder med 360 graders brand building inden for byggeri. Midlerne varierer fra projekt til projekt, og der er mulighed for at tilføje flere eller undlade nogle.
Logo, visuel identitet, etagetegninger, etagetegninger, website, boligvælger, pr, sociale medier, skilte, annoncer, bannere, hand-out, magasin, strategi, workshop, 3D, visualiseringer, navn er nogle af de ydelser, som Creative ZOO leverer
Creative ZOO designer kommunikation samtidig med at byggeriet er i gang. Det sikrer, at brandet bliver en del af markedet og kundens bevidsthed fra start.

Timing og branding

Creative ZOOs erfaring er, at jo tidligere i en byggefase, vi kan gå i gang med at designe kommunikationen, desto nemmere bliver det at sælge boligerne. Det skyldes, at vi fra starten fastlægger byggeriet selling points. Opgaven er at skabe synergi på tværs af alle aktører, så alle bidrager med deres spidskompetencer, og samtidig arbejder mod samme mål.

Timingen med branding af et byggeri er en ligeså vigtig del af byggeprocessen som piloteringen. Med et godt grundlag så tidligt som muligt får vi slået et brand fast i kundernes bevidsthed.

God proces giver et godt resultat

Hvordan lykkes vi med at øge byggeriets værdi? Det er afgørende, at alle projektets parter bidrager til at skabe den troværdige fortælling. Derfor starter vi altid en proces med at indsamle indsigter – både arkitektens, ingeniørens, mæglerens og ejendomsudvikleren og vores egne indsigter i markedet og målgrupper. Det er de værdifulde indsigter, vi samler og omsætter til salgsmateriale såsom hjemmeside, skilte, sociale medier, PR, identitet mm. Det er først, når alt kommunikation og alle parter har samme retning og fortælling, at vi får historien til at leve.






Nedenfor: Et grafisk referat fra en strategiworkshop, som skaber et solidt fundament for kommunikationen og samarbejdet.
Creative ZOO leverer kommunikation fra start til slut i byggeprocessen.
Creative ZOO designer kommunikation ud fra indsigter fra alle byggeriets partnere. Det gør os stand til at levere en autentisk fortælling.
Creative ZOO leverer en god proces, når vi designer kommunikation. Vi tror på, at det giver et bedre resultat.

Til Ceres Byens nye beboere har vi lavet et velkomstmagasin. Magasinet fortæller om Ceres grunden, processen fra bryggeri til bydel og bydelens nye liv.

Creative ZOO har designet og udarbejdet det redaktionelle arbejde i forbindelse med et magasin, som alle nye beboere i Ceres Byen i Aarhus modtager som velkomstgave. Det er et godt eksempel på, hvordan vores kommunikation er med fra start til slut.

“Kommunikation er for os blevet lige så vigtig for en byggeproces som pilotering.”

Peter Thorsgaard, afdelingschef i A. Enggaard A/S til Børsen 31. januar 2017. Artiklen beskriver, hvordan kommunikation har spillet en afgørende rolle i den gamle Ceres grunds forvandling til Ceres Byen. En forvandling, som Creative ZOO har været med til fra start til slut.

Læs artiklen fra Børsen her
(kræver abonnement)



Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet og vær sikker på at holde dig ajour med arrangementer om kommunikation og design i forhold til ejendomsudvikling, nye projekter og tendenser inden for branchen.

Vi lover kun at skrive, når vi har noget på hjertet.

En holdsport

”Det er indlysende for enhver, at et ægte vinderhold består af visionære udviklere, erfarne projektledere, dygtige håndværkere, innovative arkitekter og dedikerede mæglere. Det er også blevet mere og mere vigtigt at have et bureau som Creative ZOO med på holdet, da de kan skabe en troværdig fortælling og designe en stærk kommunikation på tværs af alle kanaler.”
Rune Kilden, Byudvikler


* Nødvendige felter



PROJEKTER

Det er ikke bare noget, vi siger, at vi er gode til at koordinere vores kommunikationen, så den støtter et ejendomsprojekt – se med her.
Creative ZOO har udarbejdet visuel identitet, strategi og hjemmeside til AARhus i Aarhus

AARhus i Aarhus

Bjarke Ingels’ visionære og ikoniske byggeri ved bassin 7 på Aarhus Ø kaldte på en larmende enkel logo-løsning.



Se mere om AARhus
Creative ZOO har udarbejdet identitet, hjemmeside og PR til Pakhusene Aarhus

Pakhusene

I et hav af byggerier på Aarhus Ø, var det afgørende at skabe et brand til Pakhusene, så det skiller sig ud.



Se mere om
Pakhusene

Creative ZOO har afholdt en strategisk workshop til Sundmolehusene, Nordhavn, København, der er mundet ud i en kommunikationsstrategi

Sundmole-
husene

Sundmolehusene i København er bygget på et solidt fundament af samarbejde og indsigt.


Se mere om
Sundmolehusene

Kontakt Morten Søholm for at høre mere om, hvordan Creative ZOO designer kommunikation


Kontakt Morten, hvis du er nysgerrig på, hvordan dit byggeprojekt kan udvikles.

Morten Søholm
morten@czoo.dk
60 66 30 60