Menu
Aarhus ø

fra havnefront til bydel

Aarhus Ø


Aarhus ø
fra havnefront til bydel

Da Aarhus’ nye havnefront skulle navngives og have sin egen identitet, valgte Center for Byudvikling & Mobilitet at spænde Creative ZOO for den strategiske og redaktionelle vogn.

Opgaven var klar – den nye bydel skulle forankres som en del af Aarhus C og positioneres over for beboere, investorer og bygherre.

Mens de markante byggerier rejste sig, udarbejdede Creative ZOO kommunikationsstrategien for sociale medier og håndterede det efterfølgende redaktionelle arbejde.


”Aarhus Ø er i dag en naturlig del af byen. Navnet lever og bliver brugt både mundtligt og skriftligt af journalister, politikere, developere og andre stakeholders. Vi har både taget bydelen og dens navn til os.”
Morten Søholm,
Creative ZOO



Med mere end 4.100 aktive ­følgere og en rækkevidde på 30.000 har aarhus­ianerne taget bydelen til sig.