Menu

Aarhus Teater's identitet

Forbrugerne bombaderes hver dag med tilbud om oplevelser. Derfor handler det om at differentiere sig og træde frem i mediebilledet. Det er netop denne udfordring, vi har løst for Aarhus Teater.

Vi startede med at lave forestillingsbilleder og iscenesætte de forskellige forestillinger.

Bl.a. familieforestillingen Karlas Kabale, som er en dramatisering af Renée Toft Simonsens populære børnebog. Det vigtige i det enkelte forestillingsbillede er, at det visuelle univers er med til at skabe publikums forventninger til forestillingen. I Karlas Kabale var det vigtigt, at universet både appellerede til bedsteforældre og børn.





Udfordrer formatet

Hvordan ser et sæsonprogram egentlig ud?

Vi har udviklet sæsonprogrammet for 2016/2017 - fra ide til færdig tryksag. 2016/2017 sæsonen er noget helt særligt, da Aarhus er kulturhovedstad, og der er dermed et særligt fokus på kulturinstitutionerne.

Til det har vi udviklet en helt ny skrifttype til Aarhus Teater. Den er med til på skabe signifikans og genkendelighed på tværs af sæsonner, forestillinger, medier og events, så Aarhus Teater får som tydelig afsender.

Og så til formatet - i udfoldet tilstand er tryksagen knapt en meter bredt.

Aarhus Teater sæsonprogram. Tryksag specialfremstillet med udstansning. Pantone farve. Design der virker. Kommunikationsdesign.