Menu
Aarhus tech

Udvikling af messekoncept

Aarhus tech

Udvikling af messekoncept




Ny metode gav nye resultater

Da Aarhus Tech blev mødt med nye vilkår og rammebetingelser fra politisk side i forhold til optagelse af elever fra 9. og 10. klasse, blev det nødvendigt at gentænke formen og rammerne omkring den årlige uddannelsesmesse.

Da antallet af elever er altafgørende for skolens økonomi, var det nødvendigt at designe en helt ny type event, som kunne konvertere tvivlere til ansøgere. Løsningen blev at skabe en række magiske, faglige oplevelsesuniverser, som kunne møde de unge mennesker i øjenhøjde ved at informere, fascinere og involvere.





Mission accomplished

Antallet af besøgende på uddannelsesmessen i januar var kun lidt højere end de tidligere år. Til gengæld var der langt flere af de fremmødte, som efterfølgende valgte at søge ind på AARHUS TECH. Og det var netop antallet af ansøgere, som var det afgørende succeskriterium.

Inden man udvikler en messe, er det afgørende at kende sine mål, ellers er pengene spildt.




CZOO’s leverancer til uddannelsesmessen var bl.a.:

- Udvikling af oplevelseskoncept og grafisk univers
- Formulering af bærende budskaber og centrale udsagn
- Design og produktion af skilte
- Praktisk håndtering og opstilling af messeområdet
- Projektledelse i forhold til AARHUS TECH og leverandører
- Facebook-redaktion og annoncering

”If you keep doing what you are doing, you keep getting what you got"
AARHUS TECH havde behov for nye resultar.