czoo

AARhus
Visuel identitet


Creative ZOO har tilført designværdi til AARhus på Aarhus Ø. Creative ZOO har tilført designværdi til AARhus på Aarhus Ø.
Se mere
Der er blevet tænkt både stort og småt, da BIG, Gehl, Rune Kilden med flere udviklede bygningen AARhus og den visionære plan for Aarhus Ø's bassin 7

Vi var på hjemmebane, da vi udviklede identiteten til AARhus.

Planen for bassin 7 på Aarhus Ø gentænker byudviklingen og sætter fokus på skalaforhold, byrum og livet mellem husene. Bygningen AARhus bliver det ikoniske blikfang for området - og for hele Aarhus by.

Creative ZOO har tidligere været med til at tilføre designværdi til andre projekter på Aarhus Ø. Derfor var vi på hjemmebane, da vi blev bedt om at udvikle en identitet til AARhus.

Kunde
Anpartsselskabet Kilden og Mortensen
Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO. Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Creative ZOO har designet AARhus på Aarhus Ø's visuelle identitet. Creative ZOO har designet AARhus på Aarhus Ø's visuelle identitet.
AARhus er byen i bygningen og er ambitiøst byudviklingsprojekt. Derfor havde BIG, Gehl og Rune Kilden brug for en larmende enkel visuel identitet. Den har Creative ZOO designet. AARhus er byen i bygningen og er ambitiøst byudviklingsprojekt. Derfor havde BIG, Gehl og Rune Kilden brug for en larmende enkel visuel identitet. Den har Creative ZOO designet.
Som en del af AARhus i Aarhus visuelle identitet har Creative ZOO selvfølgelig designet et unikt logo.
Creative ZOO har også designet AARhus' hjemmeside, hvor interesserede og potentielle købere kan læse mere om projektet og komme tæt på lejlighederne. Creative ZOO har også designet AARhus' hjemmeside, hvor interesserede og potentielle købere kan læse mere om projektet og komme tæt på lejlighederne.
AARhus' visuelle identitet ses tydeligt i en tryksag, som fortæller om byudviklingsprojektet. AARhus' visuelle identitet ses tydeligt i en tryksag, som fortæller om byudviklingsprojektet.
Creative ZOO har kastet ekstra ’tryllestøv’ på AARhus, som er med til at sikre, at købere og lejere oplever bygningen som en mærkevare og et brand. Creative ZOO har kastet ekstra ’tryllestøv’ på AARhus, som er med til at sikre, at købere og lejere oplever bygningen som en mærkevare og et brand.

”Når man tegner og bygger et så stort og visionært projekt som AARhus, er det vigtigt at tilføre designværdi, så bygningen fra starten opleves som et værdifuldt og attraktivt brand.

I denne proces har Creative ZOO kastet det ekstra ’tryllestøv’ på projektet, som er med til at sikre, at købere og lejere oplever bygningen som en mærkevare.”

Rune Kilden, Byudvikler


Creative ZOO har designet et logoudtryk, som ikke i sig selv er kontroversielt. Formen er solid, sikker og harmonisk Creative ZOO har designet et logoudtryk, som ikke i sig selv er kontroversielt. Formen er solid, sikker og harmonisk

En larmende enkel løsning

Navnet, AARhus, er i sig selv et markant statement og har en stor stopeffekt. Derfor valgte vi et logoudtryk, som ikke i sig selv var kontroversielt. Formen er solid, sikker og harmonisk. Vi har arbejdet med at skabe en rolig, likeable og letgenkendelig form, som matcher bygningens arkitektoniske udtryk. Ordet er opdelt, så AAR fremhæves med kapitæler. På den måde får ordet hus også opmærksomhed, så vi tydeligt kan adskille byen og bygningen. Endelig er forkortelsen AAR den internationale lufthavnskode for Aarhus. Med denne stavemåde i logoformen kan AARhus staves på samme måde i omløbende tekst. Derved skabes der synergi og genkendelighed mellem logoet og bygningens navn.

Holdet bag

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Jesper Vorre er Creative Director og senior partner i Creative ZOO
Jesper Vorre

Creative Director,
Senior Partner
+45 52 100 504
jv@czoo.dk

Lignende projekter

Ny visuel identitet til Hotel Opus, som er en del af hotellerne i Munkebjerg-kæden.

Hotel Opus

HumanAct har fået ny visuel identitet - udviklet og designet af Creative ZOO.

HumanAct

Creative ZOO har udviklet den visuelle identitet til Bytelab, der tilfører IT-virksomheden designværdi - med fokus på bilkøber og rådgiveren.

Bytelab

Ny visuel identitet til Paradisets Engle

Paradisets Engle

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Kontakt os, hvis du også ønsker at tilføre designværdi til dit projekt, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.