czoo

GRAM
Revitalisering af 120-årigt hvidevarebrand


Se mere

Strategi, analyse, design, content og kampagnefilm. Som GRAMs lead agency, leverer Creative ZOO ”hele pakken” i vores løbende arbejde på at revitalisere det 120 år gamle hvidevarebrand i hele Skandinavien. Alle indsatser bliver samlet under den nye tagline – Hvert GRAM Tæller.

GRAM har gennem 120 år været en af de mest ikoniske danske producenter af køleskabe og frysere, men tilbyder i dag produkter til hele køkkenet, nu også i Norge, Sverige og Finland. Det kræver en stor kommunikationsindsats, og den skulle vi hjælpe med. Vi vil rigtig gerne indgå langsigtede samarbejder med vores kunder, da brandudvikling ikke er et sprint, men et maraton. Derfor er det vigtigt, at vi kan starte med at lave en 0-punktsmåling, lægge en strategi og udarbejde en køreplan for, hvordan vi flytter kundens brand i markedet – på den korte og lange bane.

På baggrund af 4000 kundeinterviews på tværs af Skandinavien, lagde vi en plan og prioriterede indsatserne for, hvordan den danske hvidevareproducent, skulle angribe de enkelte markeder.

Kunde
GRAM
Ydelser


Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO. Morten Søholm

Senior Advisor, Founding Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
morten@czoo.dk

Opgave

Øget kendskab

Undersøgelsen viste, at GRAMs kendskabsgrad var meget forskellig på de enkelte markeder. Når det kom til hvidevarer, havde hvert land sine egne unikke konkurrentsituationer og kundepræferencer og -adfærd.

Derfor stod det klart fra starten, at løsningen ikke var traditionelle print og outdoor annoncer med billeder af hvidevarer i tomme, flotte og uopnåelige køkkenmiljøer, som er standard-løsningen i branchen.

Det bærende element i indsatsen er blevet en brandfilm til TV og social, der skaber en stor, flot fortælling om GRAMs nordiske værdier og kvaliteter. Og der er ingen tvivl om, at GRAMs mod og vilje til at gå nye veje, er blevet bemærket både internt i branchen og ude blandt kunderne.

Løsning

Hver indsats tæller

Når man skal udvikle idéer og nye kampagner år ud i fremtiden, er det afgørende med en stærk strategisk platform, som både giver mening internt og eksternt. ’Hvert GRAM Tæller’ fortæller både om vigtigheden af de enkelte varer i produktlinjen samt om maden og de ingredienser, der samler mennesker og familier i køkkenet og omkring spisebordet.

På baggrund af dette fundament, og indsigterne fra kundeundersøgelsen, skabte vi en kreativ legeplads, der kunne være rammen for udvikling, design og produktion af indhold – lige fra grafik og copywriting til video og digital annoncering.


Resultat

Partner, ikke leverandør

Vores løbende samarbejde med GRAM har resulteret i øget gensidigt kendskab og tillid, der gør, at Creative ZOO kan fungere som deres primære bureau. Derfor har vi været hovedansvarlige for både budgetter og de kreative løsninger, og vi har faciliteret samarbejder med analyse- og mediebureauer og produktionsselskaber.

Det gode samarbejde mellem Creative ZOO og GRAMs interne team, samt den dedikerede indsats fra specialister som M2 Film, Silverlining Research og Obsidian, har betydet, at GRAM har fået helstøbte kampagneindsatser. Både løbende salgsorienteret content og en fyrtårnsproduktion med en flok standhaftige cykelbude, som trodser naturens kræfter og bringer GRAM produkter hele vejen ud til kunden. Fordi Hvert GRAM Tæller.

Holdet bag

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Senior Advisor, Founding Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
morten@czoo.dk

Helle Brøgger er Senior Project Manager ved Creative ZOO
Helle Brøgger

Senior Project Manager
+45 52 10 10 09
hb@czoo.dk

Mathias Titelbech er Content Manager hos Creative ZOO
Mathias Titelbech

Content Manager 
+45 60 73 72 35
mt@czoo.dk

Jacob Tejlmand
Jacob Tejlmand

Designer
+45 40 95 23 24
jt@czoo.dk

Jesper Vorre er Creative Director og partner i Creative ZOO
Jesper Vorre

Creative Director
Partner
+45 52 100 504
jv@czoo.dk

Lignende projekter

Tivoli Friheden - Brandingfilm med følelser

Kampanilen

Som en del af blomsterfestivalens visuelle identitet blev blomster kombineret med liv, død og løjer, hvilket kom til udtryk i blomsterne som en isvaffel med skjulte elementer

Tivoli Friheden

SERWIZ – Nyt brand på rekordtid

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Senior Advisor, Founding Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
morten@czoo.dk

Har du brug for en særegen indsats og branding for dit firma? Så kontakt Morten for en uformel snak om, hvad Creative ZOO kan gøre for dig.