czoo

Translyft
Indsigt og strategi


TRANSLYFT havde brug for sparring til at formidle, at de sælger helhedsorienterede løsninger til kundens behov fremfor enkeltstående produkter. TRANSLYFT havde brug for sparring til at formidle, at de sælger helhedsorienterede løsninger til kundens behov fremfor enkeltstående produkter.
Se mere

Translyft ville udfordre vanetænkningen og skabe en unik position i et marked, der er præget af ensartede produkter og en traditionel tilgang til fx markedsføring  – og Creative ZOO blev inviteret med på rejsen.

Translyft har produceret hydrauliske løfteborde siden 1960’erne og er i dag Danmarks største udvikler og producent. Med en ny administrerende direktør og medejer i spidsen ønskede den nordjyske virksomhed at skabe en helt ny position, der kunne udfordre det temmeligt traditionsbundne og prisfokuserede marked for løfteborde: En position, hvor det ikke handler om produkter men om løsninger, og en position, hvor Translyft er synonym med dansk håndværk, kvalitet, service og nytænkning.


Translyft var fra begyndelsen klar over, at det ikke alene handlede om markedsføring og ekstern kommunikation. De skulle først leve strategien fra inderst til yderst, og derfor var der stor fokus på det interne strategiarbejde og den interne forankring.

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO. Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Video af hygienic Design-løftebordene som Creative ZOO har udviklet til Translyft. Video af hygienic Design-løftebordene som Creative ZOO har udviklet til Translyft.

Sparringspartner på rejsen

Jens Egelund, administrerende direktør og medejer af Translyft, siger om samarbejdet med Creative ZOO: 

"Vi skal blive endnu bedre til det, vi er gode til, så vi kan udvikle både markedet for løfteborde og os selv som en profitabel nordjysk forankret virksomhed. Vi inviterede Creative ZOO med ind fra begyndelsen, og det har vi bestemt ikke fortrudt. De har udfordret os og bragt os et sted hen, vi ikke ville være kommet alene."

Creative ZOO har været med inde i maskinrummet fra begyndelsen og har ageret strategisk samarbejdspartner gennem hele processen. Vi har fungeret som sparringspartner og bidraget i de forskellige faser og processer.

"Vi er superglade for den tillid, Jens har vist os. Vi blev inviteret med på hele rejsen fra de indledende strategiworkshops til de færdige kampagner. Hele vejen har vi talt åbent med Jens og teamet af passionerede medarbejdere om, hvordan vi kan være med til at udfolde deres potentiale, skabe en position og dermed udfordre tankegangen i hele branchen."

fortæller Morten Søholm, founding partner i Creative ZOO.

Translyft har fået en ny hjemmeside med den nye visuelle identitet udviklet af Creative ZOO. Translyft har fået en ny hjemmeside med den nye visuelle identitet udviklet af Creative ZOO.

Når forretnings- og brandingstrategi spiller sammen

Med afsæt i den fastlagte forretningsstrategi for Translyft har Creative ZOO udfoldet tankerne og visionerne i et brandingstrategisk fundament. Fundamentet omfatter blandt andet grundfortælling, tone of voice og visuel identitet, som tilsammen understøtter virksomhedens vision om at være en leverandør af løsninger, fremfor produkter. I samarbejdet mellem Translyft og Creative ZOO er forretningsstrategi og brandingstrategi udviklet sideløbende.


Det brandstrategiske fundament er blevet udfoldet på en ny hjemmeside og i en kampagne for Hygienic Design-løftebordene, verdens måske mest hygiejniske og rengøringsvenlige løfteborde.


For Creative ZOO er projektet et godt eksempel på indsigtsbaseret brandudvikling, fordi virksomhedens historie, DNA, målgrupper, brancheanalyser, sociologisk indsigt og tendenser mv. er smeltet sammen i de designløsninger og kampagner, vi har udviklet.

Hygienic Design-løftebordene er verdens måske mest hygiejniske og rengøringsvenlige løfteborde. Hygienic Design-løftebordene er verdens måske mest hygiejniske og rengøringsvenlige løfteborde.

Holdet bag

Jesper Vorre er Creative Director og senior partner i Creative ZOO
Jesper Vorre

Creative Director,
Senior Partner
+45 52 100 504
jv@czoo.dk

Martin Klein er senior designer hos Creative ZOO
Martin Klein

Senior Designer
+45 60 77 09 61
mk@czoo.dk

Martin Rask Pedersen er Senior Copywriter, Creative Lead og partner hos Creative ZOO
Martin Rask Pedersen

Senior Copywriter,
Creative Lead, Partner
+45 52 100 503
mrp@czoo.dk

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Signe Schmidt er senior projektleder hos Creative ZOO.
Signe Schmidt

Senior Project Manager
+45 61 77 02 32
ss@czoo.dk

Lignende projekter

Tivoli Friheden har i samarbejde med Creative ZOO udarbejdet analyse og indsigt.

Tivoli Friheden

Creative ZOO har udviklet en strategisk designmanual til Djurslands Bank baseret på grundig indsigt i virksomheden.

Djurslands Bank

Læserundersøgelse for Danske Fysioterapeuters medlemsmagasin

Danske Fysioterapeuter

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Kontakt os, hvis du har brug for et strategisk fundament til din virksomhed, så I får retning og tryghed. Vi starter med en uformel snak.