Translyft
Indsigt og strategi


TRANSLYFT havde brug for sparring til at formidle, at de sælger helhedsorienterede løsninger til kundens behov fremfor enkeltstående produkter. TRANSLYFT havde brug for sparring til at formidle, at de sælger helhedsorienterede løsninger til kundens behov fremfor enkeltstående produkter.
Se mere
Markedet for løfteborde er præget af ensartede produkter, prisfokus og en traditionel tilgang til eksempelvis markedsføring. Translyft ville udfordre vanetænkningen og skabe en unik position – og Creative ZOO blev inviteret med på rejsen helt fra begyndelsen.
Translyft har produceret hydrauliske løfteborde siden 1960’erne og er i dag Danmarks største udvikler og producent. Med en ny administrerende direktør og medejer i spidsen ønskede den nordjyske virksomhed at skabe en helt ny position, der kunne udfordre det temmeligt traditionsbundne og prisfokuserede marked for løfteborde: En position, hvor det ikke handler om produkter men om løsninger, og en position, hvor Translyft er synonym med dansk håndværk, kvalitet, service og nytænkning.

Translyft var fra begyndelsen klar over, at det ikke alene handlede om markedsføring og ekstern kommunikation. De skulle først leve strategien fra inderst til yderst, og derfor var der stor fokus på det interne strategiarbejde og den interne forankring.
Kunde
Translyft
Ydelser


Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO. Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk
Video af hygienic Design-løftebordene som Creative ZOO har udviklet til Translyft. Video af hygienic Design-løftebordene som Creative ZOO har udviklet til Translyft.

Sparringspartner på rejsen

Jens Egelund, administrerende direktør og medejer af Translyft, siger om samarbejdet med Creative ZOO: 

"Vi skal blive endnu bedre til det, vi er gode til, så vi kan udvikle både markedet for løfteborde og os selv som en profitabel nordjysk forankret virksomhed. Vi inviterede Creative ZOO med ind fra begyndelsen, og det har vi bestemt ikke fortrudt. De har udfordret os og bragt os et sted hen, vi ikke ville være kommet alene."

Creative ZOO har været med inde i maskinrummet fra begyndelsen og har ageret strategisk samarbejdspartner gennem hele processen. Vi har fungeret som sparringspartner og bidraget i de forskellige faser og processer.

"Vi er superglade for den tillid, Jens har vist os. Vi blev inviteret med på hele rejsen fra de indledende strategiworkshops til de færdige kampagner. Hele vejen har vi talt åbent med Jens og teamet af passionerede medarbejdere om, hvordan vi kan være med til at udfolde deres potentiale, skabe en position og dermed udfordre tankegangen i hele branchen."

fortæller Morten Søholm, founding partner i Creative ZOO.
Translyft har fået en ny hjemmeside med den nye visuelle identitet udviklet af Creative ZOO. Translyft har fået en ny hjemmeside med den nye visuelle identitet udviklet af Creative ZOO.

Når forretnings- og brandingstrategi spiller sammen

Med afsæt i den fastlagte forretningsstrategi for Translyft har Creative ZOO udfoldet tankerne og visionerne i et brandingstrategisk fundament. Fundamentet omfatter blandt andet grundfortælling, tone of voice og visuel identitet, som tilsammen understøtter virksomhedens vision om at være en leverandør af løsninger, fremfor produkter. I samarbejdet mellem Translyft og Creative ZOO er forretningsstrategi og brandingstrategi udviklet sideløbende.

Det brandstrategiske fundament er blevet udfoldet på en ny hjemmeside og i en kampagne for Hygienic Design-løftebordene, verdens måske mest hygiejniske og rengøringsvenlige løfteborde.

For Creative ZOO er projektet et godt eksempel på indsigtsbaseret brandudvikling, fordi virksomhedens historie, DNA, målgrupper, brancheanalyser, sociologisk indsigt og tendenser mv. er smeltet sammen i de designløsninger og kampagner, vi har udviklet.
Hygienic Design-løftebordene er verdens måske mest hygiejniske og rengøringsvenlige løfteborde. Hygienic Design-løftebordene er verdens måske mest hygiejniske og rengøringsvenlige løfteborde.

Holdet bag

Jeppe Volander Rasmussen er mediegrafikertalent hos Creative ZOO.
Jeppe Volander
Jesper Vorre er Creative ZOOs Chief Designer.
Jesper Vorre
Chief Designer
+45 52 100 504
jv@czoo.dk
Katrine Mejnecke laver kommunikation og PR hos Creative ZOO.
Katrine Mejnecke
Communication Manager
+45 28 780 374
katrine@czoo.dk
Martin Klein er designer hos Creative ZOO
Martin Klein
Designer
Martin Rask Pedersen er contentchef hos Creative ZOO
Martin Rask Pedersen
Head of content 
+45 52 100 503
mrp@czoo.dk
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk
Signe Schmidt er projektleder hos Creative ZOO.
Signe Schmidt
Project Manager
+45 61 77 02 32



Uffe er video ansvarlig hos Creative ZOO
Uffe Egeberg

Lignende projekter

Tivoli Friheden har i samarbejde med Creative ZOO udarbejdet analyse og indsigt.

Tivoli Friheden

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk

Kontakt os, hvis du har brug for et strategisk fundament til din virksomhed, så I får retning og tryghed. Vi starter med en uformel snak.