Branding baner vejen
for kultur og oplevelse


Creative ZOO arbejder sammen med en række kultur- og oplevelsesinstitutioner Creative ZOO arbejder sammen med en række kultur- og oplevelsesinstitutioner
Køen af bejlere til danskernes pung og tid er lang. Der er ingen tvivl om, at kultur- og oplevelsesinstitutioner oplever en hårdere og hårdere konkurrence.
Konkurrencen hænger unægtelig sammen med, at vi danskeres opfattelse af en god oplevelse udvider sig samtidig med, at vi opfatter vores fritid som dyrebar. Det er her kommunikationsdesign kommer ind i billedet. Strategisk funderet kommunikationsdesign kan få det, din organisation siger, og de visuelle klæder I er klædt i, til at pege i samme retning, så I differentierer jer og bejler til danskerne på den helt rigtige måde.
Listen af oplevelses- og kulturinstitutioner dækker blandt andre Aros, Tivoli Friheden, Aarhus Teater og mange flere

Et brand sikrer fremtiden

Skal jeres oplevelse klare sig i branchens benhårde konkurrence, er det afgørende, at dit brand har en identitet udover de enkelte produkter som fx teaterforestillinger eller forlystelser. Har din organisation ikke en overordnet brandværdi, gør det jer for afhængig successen på scenen eller årets forlystelsesnyhed. Jeres brand skal være et kvalitetsstempel, hvor gæsterne vælger at komme igen, fordi de ved, at institutionen altid leverer en god oplevelse. Når din organisation har et stærkt brand, får I loyale kunder, der identificerer sig med brandet. Det giver jer uundværlige og unikke ambassadører, der troværdigt og autentisk spreder budskabet.
”Det gode design er ikke bare et spørgsmål om form, farve og æstetik. Det handler også om at forstå Aarhus Teaters overordnede strategi og understøtte den via design. Det synes jeg, Creative ZOO har været dygtige til i et respektfyldt og kreativt samarbejde.”

Trine Holm Thomsen, Aarhus Teaters teaterdirektør

Forståelse avler forandring
Creative ZOO har en dyb indsigt i branchen og danskernes adfærd og vaner i forbindelse med kunst, kultur og oplevelser. Men vi ved også, at ingen er ens. Derfor har vi altid brug for at være nysgerrige, inden vi sætter foden på speederen. Det er først, når vi forstår, vi kan forandre. Godt kommunikationsdesign bygger på et solidt fundament, fordi det sikrer, at alle vores kommunikationselementer peger i samme retning, og det går ind og rykker på udfordringen – om det er at sælge billetter til teaterforestillinger eller få flere gæster i en forlystelsespark. 
Høj og lav sæson
Kultur- og oplevelsesindustrien har typisk meget travlt i nogle perioder og knap så travlt i andre perioder. At arbejde med Creative ZOO sikrer, at I har nogle til at tage fra og sætte ind, når I har behovet.

Relevante cases

Aarhus Teaters sæsonprogram 2016/17 råber højt og tager læseren med bag facaden.

Aarhus Teater

I Aarhus Teaters sæsonprogram 2017/2018 gemmer sig konstant overraskelser, der udfordrer dig til at se alt på ny

Aarhus Teater program 2017/2018

Creative ZOO har designet et prospekt til det nye Viborg Museum, der vinder opbakning hos lokalbefolkningen og åbner dialogen til fonde.

Viborg Museum

Creative ZOO har designet Tivoli Frihedens åbningskampagne 2017.

Tivoli Friheden

Creative ZOO har designet en hjemmeside til Teatret Svalegangen, der let og enkelt sælger billetter og inspirerer brugerne til at opleve forestillingerne.

Teatret Svalegangen

Kontakt os, så tager vi en uformel snak om, hvad oplevelsesdesign kan gøre for dig.
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk