Analyse og indsigt


Bliver du bekymret for dine ressourcer, når du hører ordet analyse? Slap bare helt af! Hos os handler analyse og indsigt om at blive klædt på til at designe brands.
Vi ønsker at ramme plet fra starten. Derfor skal vi også vide, hvad vi ved, og hvad vi ikke ved.

Indsigt handler om tre grundlæggende ting: at være nysgerrig, lytte og forstå. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort, men hvis du ønsker forandring, må du være åben og lukke dine forbruger ind samt lytte til, hvad de siger.

Indsigt skal ske, før vi begynder at designe tekst og indhold i en kommunikationsopgave. Alt for mange projekter sættes i gang uden at have været i dybden. Hvis vi ikke giver forbrugerne ordet og hører deres mening, kan det til sidst ende med, at de vælger dit brand fra. En undersøgelse fortæller, at forbrugerinvolvering er og bliver ét af de elementer, som brands ikke kan komme uden om i fremtiden.

Utallige kilder til indsigt


Indsigt kan være at tale en opgave godt igennem over en kop kaffe. Andre gange har vi brug for mere dybdegående indsigt, så tager vi mikrofonen i hånden og interviewer relevante interessenter. Eller vi afholder en workshop. Ofte gennemgår vi eksisterende analyser og ringer til eksperter. Vores vigtigste kilde til indsigt er dog altid kunden.

Vores løsninger er bygget på et fundament af indsigt i markedet, målgruppen, organisationen og visionen. Derfor er workshops, fokusgrupper, analyser, spørgeskemaundersøgelser og markedstendenser en naturlig del af vores forretning.

Tre tips, der giver dig uundværlig indsigt:


  • Nedfæld alle de myter og antagelser, du har i din hverdag. Eksempelvis ”Unge vil have alt digitalt”. Brug dem, vær åben, nysgerrig og gå ud og undersøg dem. Det åbner op for de blinde vinkler.
  • Er du usikker på, hvad problemet og udfordringen egentlig er? - tag en snak med din målgruppe.
  • Har du et klart og præcist spørgsmål, du vil have svar på? Det kan fx være, ”Er mine medarbejdere tilfredse med min kommunikation?” - her er spørgeskemaundersøgelser vejen frem. 


Se eksempler på cases, hvor Creative ZOO har lavet analyse og indsigt for kunden: 

Tivoli Friheden har i samarbejde med Creative ZOO udarbejdet analyse og indsigt.

Tivoli Friheden

Creative ZOO har udviklet UngiAarhus' nye kampagne 'Klar til klub', hvor klubbørn fra Aarhus Kommune er frontfigurer.

UngiAarhus

Creative ZOO har udarbejdet en kampagne for UngiAarhus. Billederne er autentiske og af unge i Aarhus Kommune.

UngiAarhus

Creative ZOO har ageret sparringspartner for TRANSLYFT og været med gennem hele strategiprocessen og styret de forskellige faser.

Translyft

Kontakt os, hvis du vil vide, hvordan du kan få ny indsigt og analyse, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.
Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk