Protac
Videounivers


Se mere
Et visuelt univers, der sætter fokus på virksomhedens why, how og what i flere formater.
Vi har tidligere skrevet om, at det ikke handler om, hvorvidt du skal bruge video, men hvordan du skal bruge videoformatet

Netop spørgsmålet om, hvordan Protac kunne bruge video til at fortælle og forklare mere om deres virksomhed og deres produkter, var hvad de spurgte os om. Protac producerer hjælpemidler, der stimulerer brugerens sansemidler. De kom til os, da de havde en række behov, som de havde brug for hjælp til: 
  • Et behov for at forklare deres tekniske faglighed
  • Et behov for at forklare, hvem de er som virksomhed, og hvorfor de er til
  • Et behov for at forklare deres produkter

Alt sammen på en ny måde, hvor de kunne gøre det mere visuelt og levende. 

Ud fra ønsket om at gøre kommunikationen mere visuel, opbyggede vi et strategisk videounivers, der skulle bestå af tre forskellige typer af videoformater. En explainervideo, der skulle forklare virksomhedens faglighed. En brandingvideo, der kunne beskrive Protacs why og stille skarpt på, hvad de er for en virksomhed. Og en række produktvideoer, der skulle forklare Protacs produkter og deres anvendelse.

Hvert format i videouniverset bruger forskellige filmiske greb og virkemidler. Tag med på en rejse gennem Protacs videounivers, hvor vi dykker ned i de tekniske detaljer og filmiske overvejelser bag videoerne.
Kunde
Protac
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO. Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk
Brandingvideo – hvorfor er Protac til?
Brandingvideoen ser Protac i et visionært helikopterperspektiv, når virksomhedens grundlægger Pia Christiansen fortæller historien bag virksomheden. Med argumenter der taler lige ind i hjertet, forklarer Pia, hvordan deres produkter gør en forskel for mennesker, der har sanseudfordringer. Det sker ved at sænke filmens tempo og bruge hverdagseksempler, der viser, hvordan vi hver dag bruger vores sanser. Det sker eksempelvis, når vi på stranden mærker vinden eller sandet mellem tæerne. Eksemplerne sætter tankerne i gang og aktiverer sanser og følelser – præcis som Protacs produkter.




Produktvideo – balancegangen mellem følelser og faktuelle salgsargumenter
Produktvideoer fokuserer  traditionelt set på produktet og salgsargumenterne. Et fokus, som Protacs produktvideoer naturligvis også har, når produkterne filmes close-up. Men Protacs videoer inddrager også emotionel kommunikation, når videoernes dækbilleder viser, hvordan brugeren anvender Protacs produkter.


Explainervideo – teknisk faglighed alle forstår
Protac sætter en ære i deres faglighed, og det gennemsyrer hele virksomheden i alt, hvad de foretager sig. I explainervideoen bliver teknikken bag Protacs sansestimulerende hjælpemidler brudt ned, så alle forstår den. Det sker med saglige og faglige argumenter i et simpelt, enkelt og klinisk animationsunivers med få farver.

Protac siger: 

”Efter selv at have fiflet rundt med planer i lang tid uden helt at kunne definere, hvad vi ville og hvordan vi kunne gøre det, var det en lettelse at blive mødt af et kompetent team, der hurtigt satte nogle konkrete rammer for, hvordan det kunne gøres. Creative ZOO var hurtige til at forstå både os som firma, men bestemt også den branche vi er i.”
Rikke Haarup Dresler, marketingansvarlig hos Protac

Holdet bag

Ander Nymann Wejse designer video og kommunikation hos Creative ZOO.
Anders Nymann Wejse
Video & Communication
Rene Sørensen er mediegrafikertalent hos Creative ZOO.
Rene Sørensen
Uffe er video ansvarlig hos Creative ZOO
Uffe Egeberg
Lignende projekter
Kontakt os, hvis du drømmer om at bruge film i din kommunikation, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre.
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk