SDC -
Visuel identitet


Se mere
Hvordan får man to kulturer, der ligger 7.000 km fra hinanden, til at smelte sammen til ét visuelt udtryk?
Sådan lød udfordringen fra Sino Danish Center - SDC, et universitetspartnerskab mellem Kina og Danmark.

SDC arbejder på at bygge bro mellem det danske og kinesiske uddannelsesmiljø ved at tilbyde studerende unikke kandidatuddannelser og forskningsmuligheder. Derfor var det helt afgørende, at deres visuelle identitet får både danske og kinesiske kulturopfattelser til at smelte sammen til ét udtryk.

Identiteten er på en og samme tid klassisk og moderne. Den er gennemsyret af den blå og røde farve. Rundt om i verden har de to farver forskellige symbolværdier, men i Danmark og Kina betyder farverne dynamik, vitalitet og autoritet.
Kunde
Sino Danish Center
Ydelser


Sune Engelund er art director og partner hos Creative ZOO. Sune Engelund
Concept & Design
Founding Partner

+45 20 265 808
sune@czoo.dk
SDC's visuelle identitet lever bl.a. på deres hjemmeside, som Creative ZOO har designet. SDC's visuelle identitet lever bl.a. på deres hjemmeside, som Creative ZOO har designet.
Et bogstav logo
I logoet gemmer sig både et C for Center og China og et D for Danish. Fra C’et går en streg til D’et. Det symboliserer den bro, som SDC danner mellem Kina og Danmark. Logoet sender et åbent, moderne, troværdigt og innovativt signal.
SDC's logo bygger bro mellem den danske og kinesiske kultur.
De to primære farver i SDC's visuelle identitet blå og rød, som i både Danmark og Kina betyder dynamik, vitalitet og autoritet. De to primære farver i SDC's visuelle identitet blå og rød, som i både Danmark og Kina betyder dynamik, vitalitet og autoritet.
SDC's visuelle identitet bruges på roll-ups. Den klare og letgenkendelige identitet gør det let at afkode, at SDC er afsenderen. SDC's visuelle identitet bruges på roll-ups. Den klare og letgenkendelige identitet gør det let at afkode, at SDC er afsenderen.
SDC's visuelle identitet er designet af Creative ZOO. Den får både danske og kinesiske kulturopfattelser til at smelte sammen til ét udtryk SDC's visuelle identitet er designet af Creative ZOO. Den får både danske og kinesiske kulturopfattelser til at smelte sammen til ét udtryk
SDC's logo er forbundet af en streg, som forbinder C, der står for China, med D, der står for Danish.
Creative ZOO har designet Sino Danish Centers - SDC, et universitets partnerskab mellem Kina og Danmark - visuelle identitet. Creative ZOO har designet Sino Danish Centers - SDC, et universitets partnerskab mellem Kina og Danmark - visuelle identitet.
SDC's visuelle identitet kan bruges meget forskelligt materiale - fx brochure. SDC's visuelle identitet kan bruges meget forskelligt materiale - fx brochure.
SDC's visuelle identitet benytter sig af filtre i blå og røde farver. SDC's visuelle identitet benytter sig af filtre i blå og røde farver.
Holdet bag
Jeppe Volander Rasmussen er mediegrafikertalent hos Creative ZOO.
Jeppe Volander
Jesper Liengaard er senior art director hos Creative ZOO.
Jesper Liengaard
Jesper Vorre er Creative ZOOs Chief Designer.
Jesper Vorre
Chief Designer
+45 52 100 504
jv@czoo.dk
Levi Dørken er projektleder hos Creative ZOO.
Levi Dørken
Concept & Video

Lignende projekter
Synes du at det ser fedt ud, det vi har lavet for SDC, så grib knoglen, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.
Sune Engelund er art director og partner hos Creative ZOO.
Sune Engelund
Concept & Design
Founding Partner

+45 20 265 808
sune@czoo.dk