czoo

... på modige magasiner
(Hent materiale)


Se næste artikelSe mere

Hvordan laver du medlemskommunikation med mening? Hvordan udfordrer du vanetænkningen? Hvordan er du modig - uden at være dumdristig? Det - og meget mere - blev debatteret på vores inspirationsmøde 20. juni 2019, og her kan du hente vores præsentationer.

Event, Creative ZOO

Mere end 40 forskellige organisationer var samlet, da vi 20. juni 2019 satte fokus på meningsfuld medlemskommunikation på et inspirationsmøde i København.


Nedenfor kan du hente vores oplæg fra dagen - samt læse en kort opsamling af hovedpointer fra managing partner Marie Bysted-Sandberg, designchef og partner Jesper Vorre, senior designer Jesper Liengaard og chefredaktør på Gymnasieskolen, Morten Jest.


1. Meningsfuld medlemskommunikation

Mange har fokus på individer og segmentering. Men organisationernes store styrke er fællesskabet, og man skal fokusere på meningen og formålet - samt magasinets rolle i den sammenhæng.  Endvidere skal man skrue ned for kvantiteten og op for kvaliteteten samt være modig og tænke i positive forstyrrelser.

Hent præsentationen om meningsfuld medlemskommunikation her


2. Modige redaktioner

På mange redaktioner bliver designere, fotografer, videojournalister - og det eksterne, udfordrende blik - tænkt ind til sidst i processen. Det bliver groft sagt til indpakning og pynt i stedet for en del af det samlede indhold. På den modige redaktion er derfor behov for at tænke de forskellige fagligheder og perspektiver ind både fra begyndelsen og undervejs i processen.
 

Hent præsentationen om modige redaktioner her


3. Modige magasiner

Når et magasin skal være modigt er der mange designmæssige håndtag at hive i. Hvilke skrifttyper bruges? Hvordan sættes siderne op? Hvordan er billedstilen? Kan illustrationer erstatte billeder? Der kan hentes inspiration mange steder og eksperimenteres, så man vækker opmærksomhed - men man skal hele tiden huske på målgruppen.

Hent præsentationen om modige magasiner her


4. Gymnasieskolen som case

Creative ZOO har samarbejdet med Gymnasieskolen om at flytte bladet til et nyt sted. Arbejdet omfatter kernen, det redaktionelle ståsted, designsystemet, workflow og det digitale.

Hent præsentationen om Gymnasieskolen-casen her

 

VIL DU VIDE MERE

Er du blevet nysgerrig på, hvordan du kan lave meningsfuld medlemskommunikation, så kontakt:


Marie Bysted-Sandberg
- managing partner, der har arbejdet med strategisk medlemskommunikation i mere end 10 år.
Send en mail til Marie


Hans-Georg Hansen - senior advisor, der gennem 30 år i branchen har samarbejdet med forskellige organisationer i hele Danmark.
Send en mail til Hans-Georg



Se hele vores hold her

Andre seminarer
Hans-Georg Hansen er Senior Advisor hos Creative ZOO
Hans-Georg Hansen

Senior Advisor
+45 52 10 10 09
hg@czoo.dk

Kontakt Hans-Georg, hvis du vil vide mere om hvordan du laver meningsfuld medlemskommunikation.