Podcast


Bliv klogere på, hvilke marketingspodcast der er in. Bliv klogere på, hvilke marketingspodcast der er in.
Se næste artikelSe mere
Vil du også ride med på podcastbølgen? Læs en garvet podcastlytters anbefalinger til spændende marketingspodcast

Kronik, Katrine Mejnecke
Jeg lytter til podcast, når jeg går på indkøb, rydder op, laver mad, venter på nogen eller sidder og får mig en kop kaffe i haven. Én af de helt store grunde til, at du skal begynde at lytte til podcast eller dyrke det endnu mere er, at du kan slå to fluer med et smæk ved at kombinere aktivitet og læring. 

Læs mine anbefalinger til gode podcast herunder.

Modern Marketing
Podcasten, Modern Marketing, er for dig, der både har et strategisk og praktisk mindset. I Modern Marketing går Adam lige til sagen, så du slipper for diverse reklamer og fjollerier. Det betyder, at du kan gennemføre disse episoder på mindre end 15 min. Det giver mening for mig at lytte til Modern Marketing, når tiden er knap, eller jeg har brug for hurtig og overordnet inspiration til min næste idé. Du vil blive fyldt med interessant viden om marketing. Du vil blandt andet få svar på, hvorfor tillidsmarkedsføring er essentielt, hvorfor social proof er vigtigt at arbejde med og finde ud af, hvordan du udvikler din egen marketingtragt.

Mine foretrukne episoder i Modern Marketing er:

  • The power of trust
  • The power of social proof
  • The myth of the first impression

Find Modern Marketings podcast via Itunes eller app'en, Sticher.

Help Marketing
Podcasten, Help Marketing, er stadig et af de nyeste skud på stammen inden for de danske marketingpodcast. I Help Marketing bliver du introduceret for alle tænkelige områder indenfor marketing, salg og ledelse. Hvis du ikke ved, hvorfor du skal satse på storytelling, er træt af for få tilmeldinger til dit nyhedsbrev eller gerne vil performe bedre på jobbet, så er Help Marketing noget for dig.

Det, der særligt tiltaler mig ved Help Marketings podcast, er Eric Ziengs flittige brug af eksperter. Her kan blandt andet nævnes Astrid Haug og Jesper Lauersen, som begge er kendte kommunikatører indenfor den danske marketing scene. Eksperterne inddrager erfaringer fra deres eget arbejde, og Eric formår konsekvent at fremhæve de historier, som han har erfaret gennem sin tid i Bolia og i sit eget bureau Nochmal. Help Marketing er et gennemarbejdet podcast, som oftest tager mellem 50-60 min. Det betyder, at du har mulighed for at komme helt i dybden med relevante emner.

Mine foretrukne episoder i Help Marketing er:
  • Storytelling: Hvad er din historie – og hvordan burger du den?
  • Når content failer eller får succes - kom ud over rampen

Find Help Marketings podcast via Itunes, Sticher eller hjemmesiden her

Andre gode podcast
  • Pottercut
  • Marketing Brief Podcast
  • Copyblogger FM
  • Duct Tape Marketing
  • Joe Pulizzi

8 skarpe facts om podcast
  1. Podcast er en abonnementstjeneste via internettet, som tilbyder musik, radio og videoklip
  2. I dag er der mere end 1760 danske podcast på Itunes
  3. En halv million af danskerne lytter til podcast
  4. 9 % af danskerne lytter til podcast ugentligt
  5. 1 ud af 5 i alderen 16 – 34 år benytter sig af podcast
  6. Over 60 % af alle danske podcast bliver lavet under 3 måneder
  7. 35 % af alle podcastere udvikler deres podcast på en måned eller mindre
  8. Tildels 80% af de adspurgte podcaster, fordi det er sjovt. Derefter for at udvide deres netværk og grundet personlig branding.

Kilde: Danmarks statistik (2010), Nochmal, DR medieforskning (2016-2017)

Podcast er fremtiden
Vi har tidligere skrevet, at podcast i fremtiden bliver en naturlig del af danskernes hverdag. Læs mere om meget mere om podcast i fremtiden her.

Andre har også læst...
Er du blevet hooked på podcast, så kontakt Levi, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.
Levi Dørken er projektleder hos Creative ZOO.
Levi Dørken
Concept & Film