Sociale medier


Sociale medier er blevet en hverdagsrutine – nærmest fra vi vågner, til vi går i seng. Derfor er det afgørende, at du som virksomhed tænker strategisk i din brug af sociale medier.

Sociale medier er hurtige. Men hvis du vil skabe værdi for din virksomhed, skal du være ”langsom” og begynde med et indsigtsdrevet og strategisk fundament. Det er der desværre alt for mange, som misser i deres færden på sociale medier, og dét giver bagslag. Enten fordi de ønskede resultater udebliver, eller fordi du får skabt direkte negativ opmærksomhed omkring din virksomhed. Relevansen af begrebet ”social” må heller ikke underkendes - De sociale medier sover aldrig: Der skal postes, svares og engageres i døgndrift. Det kræver overskud og ressourcer – og er du ikke parat til at investere i den indsats, er det bedre at lade være.

Hvad kan du bruge sociale medier til?

Hvis du mestrer de sociale medier og tildeler dem den fortjente opmærksomhed, er der næsten ingen grænser for dine muligheder - hvad enten, du tænker dialog, engagement, branding, reklame, markedsføring eller noget helt sjette. En af styrkerne ved sociale medier er muligheden for at sætte en digital krog i din målgruppe og kommunikere direkte til og med den. En anden styrke er, at du har adgang til unik viden om din målgruppe, fordi du kan måle, hvor langt du når ud - og til hvem - og løbende implementere den viden. Desuden kan sociale medier medvirke til at øge din kendskabsgrad samt skabe trafik til dine andre platforme, fx hjemmeside eller nyhedsbrev.

Hvad kan du bruge os til?

Hos Creative ZOO kan vi hjælpe dig med at udnytte de mange muligheder, sociale medier tilbyder, så det øger kundeloyaliteten og genererer resultater på bundlinjen. Vi kan både medvirke til at udvikle en strategi for din kommunikation på sociale medier – kortsigtet og/eller langsigtet - og agere ekstern redaktion. Som redaktion kan vi fx lave en ide- og produktionsplan, skabe organisk indhold og annoncering, der genererer følgere og skaber dialog – via både tekstlige og visuelle virkemidler.

Kontakt os. Så tager vi en uformel snak om, hvordan du får det optimale ud af sociale medier.

Martin Rask Pedersen er contentchef hos Creative ZOO
Martin Rask Pedersen
Head of content 
+45 52 100 503
mrp@czoo.dk