Sociale medier


I 2016 brugte 64 % af alle danskere Facebook hver dag. Sociale medier er blevet en hverdagsrutine – fra køen i supermarkedet til det daglige nyhedsfix
Derfor skal din virksomhed bruge dem klogt. Mediet er socialt, derfor skal I engagere jeres følgere og være engagerede i jeres følgere. Dine følgere kvitterer med deres mening – råt for usødet.

Som virksomhed skal man seriøst overveje, hvad man vil med sine sociale medier. Vi kan hjælpe dig med at udvikle strategien for sociale medier, kortlægge en redaktionsplan samt eksekvere organisk indhold og annoncering - både i forhold til det visuelle og teksten.

Inden du går i gang, skal du


  • Overveje hvad du gerne vil opnå
  • Gøre klart hvilke resultater, I vil opnå med mediet
  • Forberede dig på, at sociale medier aldrig sover – der skal svares, postes og engageres i døgndrift
  • Vær selektiv i forhold til hvilke medier du skal være på – er det Facebook, Instagram, LinkedIn eller Snapchat der er jeres vej?

Hvad er sociale mediers styrke?


  • Når du får følgere, sætter du en digital krog i dem og har mulighed for at kommunikere direkte til dem
  • Du kan nå mange mennesker for få penge
  • Du kan få dit budskab ud på en menneskelig måde og blive en del af din målgruppes hverdag
  • Du får unik viden om din målgruppe, fordi du kan måle, hvor langt du kommer ud, og hvem du kommer ud ti
  • De kan skabe trafik til dine andre platforme – fx hjemmeside eller nyhedsbrev
Kontakt os, hvis du vil interagere socialt med din målgruppe, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.
Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk