Løsning
En stærk fortælling
Samarbejdet mellem Creative ZOO og Scleroseforeningen er forløbet i fire faser: Brandproces, indholdskoncept, designudvikling og produktion.
I brandprocessen dykkede vi i fællesskab ned i Scleroseforeningens formål, relationen til medlemmerne, fortællestemme mm. og lagde de solide trædesten for det videre arbejde; med nøgleord som mod, troværdighed, personlighed og insisteren.
Dernæst udviklede vi sammen en mediestrategi og et indholdskoncept, der går på tværs af de forskellige kanaler. I denne fase blev det besluttet at gå fra fire til ét magasin til alle målgrupper, hvor fællesskabet er i centrum og med mere tyngde og karakter, både indholds- og designmæssigt.
Med dette på plads gik samarbejdet over i designfasen, hvor vi udviklede en visuel linje på tværs af kanalerne – herunder ikke mindst et helt nyt magasindesign med blandt andet nye fonte, ny visuel stil og ny illustrationsstil.
Og herefter blev det hverdag for alle parter. Men vi fortsatte det tætte samarbejde, da vi efterfølgende har håndteret den grafiske eksekvering og produktion af nu ét magasin.