Varige indtryk, mærkbare kulturoplevelser
Hvordan vinder I kampen om gæsternes tid, og hvordan gør I det på en måde, der er tro mod, hvem I er og gerne vil være?
Hvordan vinder I kampen om gæsternes tid, og hvordan gør I det på en måde, der er tro mod, hvem I er og gerne vil være?
Større, vildere og mere fantastisk… Kampen om danskernes tid er intensiveret, og som en kultur- eller oplevelsesinstitution kan det sommetider føles som om, man er under angreb fra flere sider og hele tiden er nødt til at genopfinde sig selv - uanset, om man er et teater, et museum, en forlystelsespark eller...
Det er vigtigt, at I ikke bliver for afhængige af sidste års udstilling, forlystelse, forestilling… Men at I bliver ved med at innovere og optimere for at forblive aktuelle og relevante.
Sammenfattende har vores omfattende erfaring og ekspertise inden for kultur- og oplevelsessektoren bevist, at vi har indgående forståelse for de særlige udfordringer og muligheder, I står overfor. Vi er overbeviste om, at vi sammen kan realisere jeres fulde brandpotentiale ved hjælp af vores strategiske tilgang, der bygger på skræddersyede værktøjer, dybdegående indsigt og krøllede kreativitet.
Med udgangspunkt i vores erfaring og tidligere samarbejder i branchen, har vi udarbejdet fem vigtige pointer, som vi mener, er relevante at have i tankerne.
Definer hvem I er – klart og tydeligt. I et konkurrencepræget marked, er det let at blive glemt og gemt i mængden. Hvad kan I tilbyde, som andre ikke kan tilbyde? Skab en unik position med en unik personlighed, så genbesøg bliver det gængse.
For at skille sig ud og definere en identitet er det vigtigt, at I har et unikt visuelt udtryk med klare guidelines, som I kan følge, når I skal optræde på tværs af digitale og analoge kanaler. Gør jer genkendelige, men husk også på, at hvert medie kan være rettet forskellige målgrupper og/eller indhold.
Dybdegående forståelse af målgruppens præferencer, interesser og adfærdsmønstre er afgørende. Dette muliggør skræddersyede programmer og begivenheder, der appellerer direkte til dem.
Arbejdet begynder for alvor, når gæsten har besøgt jer. For besøget skal helst ikke være en engangsaffære, men i stedet en fast tradition. Derfor er det vigtigt, at man prioriterer at pleje relationen og opbygge loyalitet, så I er top-of-mind næste gang, der skal planlægges tur.
Det er vigtigt at holde sig aktuel og relevant. I konkurrerer ikke kun med andre kultur- og oplevelsesinstitutioner, I konkurrerer også med folks fritid og telefoner. Eksperimenter og test ting af, og find ud af, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør.
Jesper Vorre
Creative Director, Senior Partner
+45 52 10 05 04
jv|czoo.dk
Klar til en snak