Varige indtryk, mærkbare kulturoplevelser

Hvordan vinder I kampen om gæsternes tid, og hvordan gør I det på en måde, der er tro mod, hvem I er og gerne vil være?

Kom trygt i hus

Større, vildere og mere fantastisk… Kampen om danskernes tid er intensiveret, og som en kultur- eller oplevelsesinstitution kan det sommetider føles som om, man er under angreb fra flere sider og hele tiden er nødt til at genopfinde sig selv - uanset, om man er et teater, et museum, en forlystelsespark eller...

Det er vigtigt, at I ikke bliver for afhængige af sidste års udstilling, forlystelse, forestilling… Men at I bliver ved med at innovere og optimere for at forblive aktuelle og relevante.

Sammenfattende har vores omfattende erfaring og ekspertise inden for kultur- og oplevelsessektoren bevist, at vi har indgående forståelse for de særlige udfordringer og muligheder, I står overfor. Vi er overbeviste om, at vi sammen kan realisere jeres fulde brandpotentiale ved hjælp af vores strategiske tilgang, der bygger på skræddersyede værktøjer, dybdegående indsigt og krøllede kreativitet.

5 ting, der er relevante, hvis du vil styrke dit brand i kultur- og oplevelsesbranchen

Med udgangspunkt i vores erfaring og tidligere samarbejder i branchen, har vi udarbejdet fem vigtige pointer, som vi mener, er relevante at have i tankerne.

1Vær tro mod jeres identitet

Definer hvem I er – klart og tydeligt. I et konkurrencepræget marked, er det let at blive glemt og gemt i mængden. Hvad kan I tilbyde, som andre ikke kan tilbyde? Skab en unik position med en unik personlighed, så genbesøg bliver det gængse.

2Prioritér det visuelle udtryk

For at skille sig ud og definere en identitet er det vigtigt, at I har et unikt visuelt udtryk med klare guidelines, som I kan følge, når I skal optræde på tværs af digitale og analoge kanaler. Gør jer genkendelige, men husk også på, at hvert medie kan være rettet forskellige målgrupper og/eller indhold.

3Kend jeres målgruppe(r)

Dybdegående forståelse af målgruppens præferencer, interesser og adfærdsmønstre er afgørende. Dette muliggør skræddersyede programmer og begivenheder, der appellerer direkte til dem.

4Plej relationerne

Arbejdet begynder for alvor, når gæsten har besøgt jer. For besøget skal helst ikke være en engangsaffære, men i stedet en fast tradition. Derfor er det vigtigt, at man prioriterer at pleje relationen og opbygge loyalitet, så I er top-of-mind næste gang, der skal planlægges tur.

5Innover og optimer

Det er vigtigt at holde sig aktuel og relevant. I konkurrerer ikke kun med andre kultur- og oplevelsesinstitutioner, I konkurrerer også med folks fritid og telefoner. Eksperimenter og test ting af, og find ud af, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør.

Se vores arbejde
Hvad er du interesseret i?
Se hvilke oplevelser, vi har styrket
Som leadbureau for Fårup har vi revitaliseret deres brandstrategi, udviklet nyt logo og grundfortælling. Med kampagnerne for "Lysfald" og "Skovbrynet" med mål om at tage Fårup fra sommerland til oplevelsesdestination.
Som leadbureau for Tivoli Friheden har vi hjulpet med at udvikle en brandfortælling, skabt en stærk visuel identitet og kommunikation, der har bidraget til flere besøgsrekorder og etableret Friheden som Aarhus' mest populære attraktion.
Vi hjalp KØN med at repositionere sig fra Kvindemuseet, udviklede en stærk brandidentitet og ny grafisk profil. Vi skabte en identitet, der engagerer, bryder normer og skaber omtale og samtale.
Vores mangeårige samarbejde med Teatret Svalegangen har ført til sæsonbrochurer, stærke konceptfotos og kreative strategier. Vi har arbejdet tæt sammen om opdatering af Svalegangens website, kampagner som "United Change" og visuel storytelling til diverse sæsonforestillinger.
Vi har udviklet strategien, fortællingen og designet til Domkirkekvarteret i Viborg, som rummer et nyt museum, der fortæller historien om Viborg som Danmarks tidligere hovedstad og centrum for kirkemagt, kongemagt og demokrati. Creative ZOO.
Vi hjalp Observatoriet med at udvikle en ny visuel identitet, nyt navn og logo. Med fokus på nysgerrighed og opdagelse, skabte vi et fleksibelt design, der fanger alt mellem himmel og jord - bogstaveligt talt.
Samarbejdet med Den Gamle By handlede om at udvikle visionen for deres nye website, som skulle samle niche-museerne. Vi faciliterede en foranalyse og en UX-proces, hvor stakeholders delte deres pains og gains for at optimere brugerrejserne.
Koldkærgaard, et velrenommeret kursus- og konferencecenter nord for Aarhus, ønskede et nyt navn og en ny visuel identitet. Løsningen blev Horisont, hvilket revitaliserede hotellets position og værditilbud, med fokus på indsigt, udsigt og meningsfulde møder.
Aarhus Festuge ønskede et program, der afspejler fornyelse og kreativitet. Vi skabte et koncept, der forener design og indhold, og giver en visuel identitet, der både inspirerer og fungerer over flere år.
“Creative ZOO har en unik evne til at sammensætte det rigtige hold, så vi altid får både kompetente og empatiske samt kreative og strategiske folk med i projektet. Det giver de bedste produkter og resultater.”
Morten Palm
Salgs- og Marketingchef, Tivoli Friheden
“Udvikling af visuelle ideer til forestillingsbilleder er en helt særlig disciplin, som kræver gensidig forståelse og stor tillid. Her er samarbejdet med Creative ZOO helt unikt.”
Jens Hyldgaard
PR- og Marketingansvarlig, Teatret Svalegangen
“Vi har været begejstrede for samarbejdet med Creative ZOO, som har vist forståelse for vores DNA og hjulpet os med at blive skarpere på os selv. Resultatet er en klar visuel profil, der vil styrke vores brandposition.”
Julie Bouchet
Leder, Observatoriet
“Det gode design er ikke bare form, farve og æstetik. Det er også at forstå og understørre vores overordnede strategi. Det synes jeg, Creative ZOO har været dygtige til i et respektfyldt og kreativt samarbejde.”
Trine Holm Thomsen
Teaterdirektør, Aarhus Teater
“Creative ZOO har givet os en visuel makeover, der giver os et topprofessionelt look og differentierer os fra konkurrenterne. Det har styrket vores marketing og medarbejdernes ejerskab og stolthed.”
Camilla Tallerup
Direktør, Hotel Opus
Relevant for dig

Jesper Vorre
Creative Director, Senior Partner
+45 52 10 05 04
jv|czoo.dk
Klar til en snak

Vil du vide mere om vores arbejde med kultur og oplevelser? Kontakt Jesper for en uformel snak om, hvordan vi kan hjælpe.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator