czoo

Paradisets Engle
Visuel identitet


Se mere

Paradisets Engle har fået en himmelsk visuel identitet, der stadigvæk læner sig op af moderbrandet Øst for Paradis, men lyser klarere op end nogensinde før. Identiteten er skabt til at tiltrække nye engle og vogte over de ”gamle”.

Paradisets Engle er en støtteforening for den aarhusianske kulturbiograf Øst for Paradis og et levende bevis på, at film- og kulturelskere ønsker at bevare og udvikle biografen.

Kunde
Paradisets Engle (Øst for Paradis)
Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO. Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk

opgave
Selvstændigt brand

Paradisets Engle havde brug for en ny visuel identitet, der spiller på de genkendelige tangenter fra moderbrandet Øst for Paradis, men samtidigt også sikrer, at Paradisets Engle har sit eget unikke udtryk. Formålet med at rebrande Paradisets Engle var dels at åbne potentielt nye engles øjne for støtteforeningen, men også at fastholde eksisterende medlemmer samt holde dem informeret og opdateret.


Creative ZOO har bl.a. udviklet det nye logo til Paradisets Engle Creative ZOO har bl.a. udviklet det nye logo til Paradisets Engle

Løsning

Nat og dag

Den nye visuelle identitet til Paradisets Engle bygger på en genfortolkning af paradis-universet: Hvor Øst for Paradis’ identitet har mørke og dunkle toner med sort og rød som dominerende farver, har Paradisets Engle helt modsat fået lyse og bløde toner med strejf af hvide og lysebrune nuancer. Begge visuelle udtryk understreger en tobenet symbolik; yin og yang samt gensidig afhængighed.

Resultat
Stort vingefang

Paradisets Engle har i dag en visuel identitet, der både udtrykker mangfoldighed, fordybelse, Aarhus, refleksion, indsigt, udsigt og understreger det kulturelle åndehul, som er biografens DNA. Det er de ord – visuelle såvel som skrevne og talte – der nu går igen overalt; i fx kernefortællingen, brandingfilmen, logoet samt på plakater og sociale medier.


Inspiration til udviklingen af den visuelle identitet til Paradisets Engle Inspiration til udviklingen af den visuelle identitet til Paradisets Engle
Paradisets Engle - plakat og Go-card Paradisets Engle - plakat og Go-card
Biografreklame for Paradisets Engle Biografreklame for Paradisets Engle

Holdet bag

Sune Engelund
Sune Engelund
Concept & Design
Founding Partner

+45 20 265 808
sune@czoo.dk
Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk
Martin Klein er designer hos Creative ZOO
Martin Klein
Designer
Signe Schmidt er projektleder hos Creative ZOO.
Signe Schmidt
Project Manager
+45 61 77 02 32



Lignende projekter

Creative ZOO har designet en ny visuel identitet til Idealhuse, der bl.a. omfatter et nyt, dynamisk logo.

Idealhuse

Sundmolehusene i Københavns Nordhavn har fået en visuel identitet, der matcher de værdier som byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og maritimt inspirerende identitet.

IPOSOL

Sundmolehusene i Københavns Nordhavn har fået en visuel identitet, der matcher de værdier som byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og maritimt inspirerende identitet.

CASA - Sundmolehusene

Creative ZOO har udviklet den visuelle identitet til Bytelab, der tilfører IT-virksomheden designværdi - med fokus på bilkøber og rådgiveren.

Bytelab

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk

Kontakt os, hvis du også kunne bruge en strategi der giver retning for kommunikationen.