czoo

Bindesbøll Byen
Kommunikationsstrategi


Creative ZOO har udviklet Bindesbøll Byens brand i form af en fængende fortælling, et visuelt udtryk og ny kommunikationsstrategi. Creative ZOO har udviklet Bindesbøll Byens brand i form af en fængende fortælling, et visuelt udtryk og ny kommunikationsstrategi.
Se mere

Creative ZOO har været med til at udvikle Bindesbøll Byens brand med blandt andet en kommunikationsstrategi, der har fokus på, hvordan parterne bag byggeriet deler nyheder i byggeperioden.

Bindesbøll Byen, den nye bydel i Aarhus, bliver etableret i et samarbejde mellem Lærernes Pension og PKA som bygherre, KPC som både bygherre og totalentreprenør, Raundahl & Moesby som totalentreprenør samt Arkitema Architects som arkitekterne bag projektet. Endvidere er AAB en del af projektet med etablering af 190 almennyttige boliger.

Kunde
KPC, Lærernes Pension, PKA, Raundahl & Moesby, Arkitema Architects, AAB
Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO. Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Illustration af, hvordan Creative ZOO har opbygget Bindesbøll Byens logo. Illustration af, hvordan Creative ZOO har opbygget Bindesbøll Byens logo.

opgave

En samlet kommunikationsstrategi

De involverede partere kom til Creative ZOO med et fælles ønske om en kommunikationsstrategi, hvor de kunne kommunikere med naboer til byggeriet og andre interesserede i byggeprojektet, så alle havde muligheden for at følge med i processen.

Billede af Bindesbøll Byens nye logo, Gottlieb Bindesbøll samt visualisering af det nye byggeri - Skovhusene. Billede af Bindesbøll Byens nye logo, Gottlieb Bindesbøll samt visualisering af det nye byggeri - Skovhusene.

Løsning

DNA, grundfortælling og CVI 

Vi startede med workshop for at få defineret brandets DNA, grundfortællingen og udarbejde en visuel identitet. Klarheden omkring, hvad projektet står for, gør det lettere at kommunikere nyhederne fra byggepladsen på en overbevisende måde, samt sikre at hele projektet kommer godt fra start med den rette kommunikation på tværs af kanaler og platforme.

De farvenuancer, som Creative ZOO har valgt til Bindesbøll Byens visuelle identitet - grøn, rød og mursten. De farvenuancer, som Creative ZOO har valgt til Bindesbøll Byens visuelle identitet - grøn, rød og mursten.
Magasin om Bindesbøll Byen samt visualisering af det fremtidige byggeri - Skovhusene Nord. Magasin om Bindesbøll Byen samt visualisering af det fremtidige byggeri - Skovhusene Nord.

Resultat

Hjemmeside og nyhedsbreve

Resultatet blev i første omgang en kommunikationsstrategi med fokus på hjemmeside og nyhedsbreve: Med det rette indhold på rette kanaler kan parterne formidle de ønskede budskaber. Gennem nyhedsbrevet kan interessenter holde sig opdateret via mail og på hjemmesiden findes opdateringer om, hvad Bindesbøll Byen bliver til samt historier om stedets specielle fortid - Det handler nemlig ikke kun om, hvad der sker lige nu, men også om hvorfor.


Læs mere om tilblivelsen af Bindesbøll Byen.

Sådan ser den hjemmeside ud, som Creative ZOO har lavet til Bindesbøll byen - foruden grundfortælling og kommunikationsstrategi. Sådan ser den hjemmeside ud, som Creative ZOO har lavet til Bindesbøll byen - foruden grundfortælling og kommunikationsstrategi.

Holdet bag

Jesper Vorre er Creative Director og senior partner i Creative ZOO
Jesper Vorre

Creative Director,
Senior Partner
+45 52 100 504
jv@czoo.dk

Martin Rask Pedersen er Senior Copywriter, Creative Lead og partner hos Creative ZOO
Martin Rask Pedersen

Senior Copywriter,
Creative Lead, Partner
+45 52 100 503
mrp@czoo.dk

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Lignende projekter

Rodkjær Event fået en visuel identitet, der matcher de værdier, bureauet står for. Creative ZOO har udarbejdet den farvestrålende og oplevelses-inspireret identitet.

Rodkjær Event

Creative ZOO har udarbejdet en kampagne for UngiAarhus. Billederne er autentiske og af unge i Aarhus Kommune.

UngiAarhus

Ghrelins nye visuelle identitet trækker på inspiration fra sulthormonet af samme navns udtryk.

Ghrelin

Creative ZOO har designet en hjemmeside til Teatret Svalegangen, der let og enkelt sælger billetter og inspirerer brugerne til at opleve forestillingerne.

Teatret Svalegangen

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Kontakt os, hvis du også kunne bruge en strategi der giver retning for kommunikationen.