Hvem - og hvad - bygger I for?

En byggeris sande værdi opstår først, når den bliver et hjem – for kunst, mennesker, arbejde, oplevelser, osv. Bygningen udgør en historie, som man skal fortsætte med at bygge videre på og fortælle. Samtidig hjælper den med at markedsføre bygningen over for købere, lejere og investorer.

Kom trygt i hus

Byggerier er meget andet en arkitektur, håndværk og materialer – uanset om det er et udviklingsprojekt ved vandet, en kontorbygning i centrum eller en skole, der understøtter de nyeste pædagogiske principper. 

En bygning bærer på en historie, og det er den historie, der skal sælge den. Eller med andre ord. I skal ikke kun levere kvalitet. I skal også levere ”Det kan jeg se mig selv i” og måske endda ”Det understøtter historien om mig selv”.

Hos Creative ZOO har vi mange års erfaring inden for branchen. Vi har samarbejdet med ejendomsudviklere, arkitektfirmaer og byggefirmaer, og vi har skabt skarpe fortællinger om og identiteter til byggeprojekter, kommunikationsplaner og vedvarende initiativer, der sikrer, at byggeriet forbliver levende og inspirerende.

4 ting, du skal have styr på, når du befinder dig i bolig- og byggebranchen

Vi har samlet fire pointer, vi mener, I bør tænke over, når I vil have jeres byggeri udover dørtærsklen. 

1Hvad er jeres historie?

Jeres historie, om det er om jer som virksomhed eller historien om et nyt byggeri, er fundamentet for at sælge drømmen til målgruppen. Den skal være medrivende, stå ud fra mængden og etablere jer som den virksomhed, der forvandler drømme til virkelighed.

2Hvordan passer I ind i målgruppens historie?

Identificér de behov og ønsker, som jeres målgruppe har, og vis hvordan jeres brand kan løse dem. Skab en følelse af, at I forstår deres perspektiv og er en naturlig del af deres liv og projekter.

3Hvad med det visuelle?

Brug billeder og visuelt indhold til at formidle jeres brandidentitet. Vis eksempler på jeres arbejde, præsenter jeres team, og lad billeder afspejle den kvalitet og stil, som I repræsenterer. På den måde kan I skabe en visuel forbindelse til jeres brand og placere jer selv i målgruppens bevidsthed.

4Forstå købsrejsen 

Ikke alle kunder er på samme sted i deres købsrejse. Tilpas din kommunikation baseret på, hvor de befinder sig - fra opdagelse til overvejelse og til køb.

 

Se relaterede cases
Hvad er du interesseret i?
Dem vi har hjulpet i B2B
Olav de Linde er et af Danmarks største og mest toneangivende udviklingsselskaber. Hos Creative ZOO har vi hjulpet dem med navngivning, lancering og markedsføring af en lang række forskellige udviklingsprojekter gennem tiden både inden for lejeboliger, ejerlejligheder og erhvervslejemål.
A. Enggaard er en af Danmarks største entreprenører. Udover deres eget website har vi været dybt involveret i projekter som Ceres Byen, Helheden og Bådhusene med branding, websites og visuelle identiteter.
Vi omdannede Grandville til et ambitiøst brand. Gennem nyt navn, grundfortælling og visuel identitet har vi skabt en sammenhængende løsning, der tydeligt kommunikerer deres ambition om at skabe fremtidens udviklingsprojekter.
Vi har styrket brand og synlighed for Domis og deres projekter som Pakhusene og Risskov Brynet. Her har vi skabt universer og fortællinger om nye udviklingsprojekter gennem visuelle identiteter, websites, salgsmaterialer, visualiseringer og skiltning i alle formater.
Vi har udviklet flere værdibaserede kampagner for AAB Silkeborg, der gennem billeder, grafik, film og fysiske elementer har forankret boligforeningens værdier og skabt stolthed blandt beboere og medarbejdere.
Vi var med, da AARHUSbolig lancerede deres kampagne og hjemmeside. Siden da har vi hjulpet med at holde platformens brand opdateret gennem en proces, der forener almene boligorganisationers stakeholders omkring en fælles visuel identitet og grundfortælling.
“Hos os er mennesket i centrum - og kampagnen har i den grad boostet den fantastiske fortælling, som vi til dagligt er en del af. Vi er stolte af resultatet, som rammer plet i forhold til vores intentioner.”
Loa Benedikte Theibel
Teamleder for Kommunikation, AAB Silkeborg
“Når man skal finde sig selv i nye klæder, så er det godt at have en dygtig skrædder. Det er folkene i Creative ZOO. Vi er godt tilfredse med resultatet og har følt os klædt godt på til forandringen undervejs.”
Rasmus Cassøe
Partner og Byplanlægger, Grandville
“Creative ZOO har givet vores website en makeover, der matcher A. Enggaards DNA og markedsposition. Vores projekter står nu i et velfortjent spotlight, og websitet er smart uden at være for smart.”
Peter Thorsgaard
Salgs- og Udviklingschef, A. Enggaard
Relevant for dig

Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak

Vil du vide mere om vores arbejde med bolig og byggeri? Kontakt Morten for en uformel snak om, hvordan vi kan hjælpe.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator