Bliv en uddannelse, der møder de unge i deres verden
Valg af uddannelse er en stor beslutning. Giv potentielle studerende tryghed i, at I er valget, der giver næring til deres passion, oplevelser for livet og en fremtid med muligheder.
Valg af uddannelse er en stor beslutning. Giv potentielle studerende tryghed i, at I er valget, der giver næring til deres passion, oplevelser for livet og en fremtid med muligheder.
Din uddannelse kommer til at definere resten af livet. Sådan føler flere unge. De er bange for at vælge forkert. Beslutningsprocessen er lang, og rekruttering af nye studerende kræver derfor løbende kommunikation, som møder dem, hvor de er – mentalt, fysisk og digitalt.
Som uddannelsesinstitution skal I også pleje relationen til jeres nuværende studerende og gøre dem stolte over det fællesskab, de er en del af. Det giver værdi til deres studieliv, og det skaber ambassadører.
Med en målgruppe som Generation Z, står I over for en særlig kommunikationsopgave. De er vokset op i en hyperdigitaliseret og globalt tumultarisk virkelighed, som har givet dem helt unikke medievaner og perspektiver på verden.
Gennem udvikling af brand, strategi, kampagner, design og indhold hjælper vi uddannelsesinsitutioner med at forblive relevante og skabe kommunikation, der imødekommer de unges ønske om en uddannelse med mening – for dem og for samfundet. Vi kan også hjælpe jer.
Hvis nogen kender de unge, så er det jer. Men gennem vores arbejde med målgruppen, har vi gjort os nogle erfaringer om, hvor det er vigtigst at sætte ind.
Denne generation søger autenticitet og troværdighed. Den store reklamefilm med høj produktionskvalitet kan ikke stå alene mere. Producer lo-fi indhold, der viser virkelige studerende og deres virkelige studieliv.
De unge søger en uddannelse med et formål. Nogle vil kunne gøre en forskel i fremtiden, men flere vil også gå på en uddannelse, de kan stå bag. Arbejd for at skabe et fællesskab med en klar mission og definerede værdier.
Det er afgørende at holde sig opdateret på de platforme og indholdstyper, som de unge engagerer i. Udforsk, hvordan jeres budskaber kan spille ind i nye mediers unikke universer og trends.
Alle uddannelser arbejder efterhånden med ”teori og praksis i samspil” og ”virkelighedsnær læring”. Definer i stedet, hvad der er unikt for jer, og skab budskaber, der skiller sig ud fra mængden.
Potentielle studerende har brug for nogen, de kan spejle sig i. Jeres eksisterende studerende kan bruges på mange måder og ikke kun til stillesiddende interviews, om hvor god uddannelsen er.
Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak