resultat
Visuel autencitet og levende plakater
Billederne til kampagnen er af unge i Aarhus for på den måde at være realistisk og afspejle eksempler fra virkeligheden. Billederne har fået et farverigt filter over sig, som var det de unge selv, der havde produceret indholdet. Det har gjort udtrykket mere jordnært og portrætterende - netop for at være i øjenhøjde og kontakt med de unge i kommunen og vise deres ungeliv.
Der er også udviklet små korte kampagnefilm, som kører på de sociale medier hen over kampagneperioden. Tanken bag de små film er, at de skal fungere som en levende plakat. Det vil også være muligt for de unge at klikke sig videre ind på erduklar.dk.
Ingen kampagne uden tests
En stor del af projektet har været at teste materialet på målgruppen. Responsen har været utrolig positiv. De unge har følt, at kampagnen afspejler deres verden. Indsigten fra vores fokusgruppeinterviews gav os ligeledes relevant information om forældrenes syn på, hvad de finder vigtigt for de unge: Forældrene vil gerne have mulighed for at have medindflydelse og -bestemmelse, og det er et behov, UngiAarhus tager seriøst.