czoo

eReolen
- Skal din næste bog være noget helt andet?


Postkort til kampagne for eReolen

Opgave

Unikt produkt blandt mange udbydere


I samarbejde med eReolen kortlagde Creative Zoo indledende, hvilke styrker tjenesten havde, og på hvilke parametre eReolen differentieret sig i forhold til andre udbyder af lyd-og læseoplevelser for at blive skarpe på muligheden for at skille sig ud.

Løsning

Et koncept baseret på indsigt

På baggrund af analysen blev der udvalgt en række fokuspunkter som blev omdrejningspunktet for kampagnekonceptet og det visuelle univers. Blandt andet den personlige anbefaling – at der rent faktisk sidder mennesker bag og anmelder og anbefaler, det brede udvalg, de anderledes titler og det uventede.

Resultat

Én kampagne – mange facetter

Kampagnekonceptet kom til at omfatte en række budskaber, der fokuserede på modsætninger og de ulogiske sammenhænge som det bærende med tekstuelle og visuelle elementer, der kunne rykkes rundt og bearbejdes efter ønske. Alt sammen med henblik på at pirre nysgerrigheden og tydeliggøre, at ”her kan du forvente at blive overrasket og ende med at lytte til en bog, du måske ikke troede, der var din genre”. Kampagnen blev blandt andet indrykket i Ud&Se og udrullet på sociale kanaler.

Holdet bag

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Senior Advisor, Founding Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
morten@czoo.dk

Marie Dam
Marie Dam

Advisor
Analysis & strategy
+45 28 59 43 90
md@czoo.dk

Lorena Cruzado er senior art director hos Creative ZOO.
Lorena Cruzado

Senior Designer
+45 22 61 20 81
lorena@czoo.dk

Helle Brøgger er Senior Project Manager ved Creative ZOO
Helle Brøgger

Senior Project Manager
+45 52 10 10 09
hb@czoo.dk

Lignende projekter

Fårup Sommerland – Kampagneidentitet og navn

Medierådet – Kampagne til forældre og fagpersoner

Som en del af blomsterfestivalens visuelle identitet blev blomster kombineret med liv, død og løjer, hvilket kom til udtryk i blomsterne som en isvaffel med skjulte elementer

Tivoli Friheden

Creative ZOO har udviklet UngiAarhus' nye kampagne 'Klar til klub', hvor klubbørn fra Aarhus Kommune er frontfigurer.

UngiAarhus

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Senior Advisor, Founding Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
morten@czoo.dk

Kontakt Morten, hvis din hjemmeside trænger til en opdatering.