czoo

eReolen
- Skal din næste bog være noget helt andet?


Se mere

eReolen er bibliotekernes gratis tilbud af e-bøger, lydbøger og podcast – og har op mod en halv million unikke brugere hver måned.

eReolen ser sig selv som et supplement til de andre e- og lydbogstjenester på markedet - blandt andet fordi udvalget af de seneste nye bestsellers er væsentligt lavere end ved mange af de andre aktører, og fordi der er større fokus på den smallere litteratur.

Kunde
eReolen
Ydelser


Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO. Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Postkort til kampagne for eReolen

Opgave

Opmærksomhed omkring tilbuddet 

Sommeren er traditionelt læsetid, og de senere år er det også blevet lydbogstid - både på farten og på stranden.

eReolen ville derfor gerne gøre opmærksom på tilbuddet gennem en kampagne, der skulle fungere både på digitale medier, i printmedier og som eksempelvis plakater på landets biblioteker. Samtidig ville de gerne have nogle fleksible kampagne-elementer, der kunne anvendes på mange forskellige måder.

Løsning

Et koncept baseret på indsigt

I samarbejde med eReolen kortlagde vi indledningsvist eReolens styrker og differentieringspunkter, og det blev tydeligt for os, at et af de store differentieringspunkter er, at det netop er bibliotekerne, der står bag. At der rent faktisk sidder mennesker bag og anbefaler, og at du derfor møder de anderledes titler og det uventede.

Her bliver du ikke nødvendigvis anbefalet en bog, der minder om den, du lige har læst, men en bog, der - måske - er den helt rigtige netop på trods. For læserejsen er springende, diffus, lystbetonet og styret af alt muligt.

Resultat

Én kampagne – mange facetter

Kampagnekonceptet kom til at omfatte en række budskaber, der både tekstuelt og visuelt fokuserede på modsætninger og de ulogiske sammenhænge - med visuelle elementer i collagestil, der kunne rykkes rundt og benyttes efter ønske. Alt sammen med henblik på at pirre nysgerrigheden og tydeliggøre, at ”her kan du forvente at blive overrasket og ende med at læse eller lytte til en bog, du måske ikke troede, der var din genre”.

Holdet bag

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Marie Bysted er strategisk rådgiver og senior partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted

Strategic Advisor, Senior Partner
Communication & Strategy

+45 52 100 505
mb@czoo.dk

Martin Rask Pedersen er Senior Copywriter, Creative Lead og partner hos Creative ZOO
Martin Rask Pedersen

Senior Copywriter,
Creative Lead, Partner
+45 52 100 503
mrp@czoo.dk

Signe Schmidt er senior projektleder hos Creative ZOO.
Signe Schmidt

Senior Project Manager
+45 61 77 02 32
ss@czoo.dk

Marie Dam
Marie Dam

Advisor
Analysis & strategy
+45 28 59 43 90
md@czoo.dk

Helle Brøgger er Senior Project Manager ved Creative ZOO
Helle Brøgger

Senior Project Manager
+45 52 10 10 09
hb@czoo.dk

Lignende projekter

Fårup Sommerlands nye kampagne, Lysfald, der visualiseres i forgrunden af en skov der oplyses af små lamper. En grafisk illustration skabt af Creative ZOO.

Fårup Sommerland – Kampagneidentitet og navn

Gram

Aalborg Universitet

Aalborg Universitet

En blå baggrund, hvor den røde tekst: De første digitale skridt, er centreret i midten. Kampagne for Medierådet, lavet af Creative ZOO.

Medierådet – Kampagne til forældre og fagpersoner

Marie Bysted er strategisk rådgiver og senior partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted

Strategic Advisor, Senior Partner
Communication & Strategy

+45 52 100 505
mb@czoo.dk

Har du brug for hjælp til at udvikle din næste kampagne, så kontakt Marie for en uformel snak om, hvad Creative Zoo kan gøre for dig.