Styrk resultaterne 
som marketingansvarlig

Optimér dine marketingindsatser og bliv skarpere til at balancere budgetter, kreative koncepter og digitale strategier – alt imens du sikrer, at der leveres målbare resultater og opfylder virksomhedens vækstambitioner.

Midt mellem relationen og salget

Som marketingchef, -ansvarlig eller -rådgiver sidder du et helt særligt sted. Du skal på den ene side kommunikere virksomhedens værdier og brand, på den anden side sælge et produkt og de benefits, det giver brugeren. Du skal både kende virksomhedens DNA, mestre de nye kommunikationskanaler og drible med alt fra CRM over CMS til CSR og naturligvis GDPR.

Det er et fantastisk sted at sidde. Men nogle gange har du brug for specialister, der enten kan hjælpe med at trække den røde tråd eller nørde ned i lige præcis deres fagfelt. Hos Creative ZOO hjælper vi med hele spektret og kan både rådgive til at overskue det helt store billede eller gå helt ned i detaljerne med karakteristisk design og kommunikation.

5 ting du skal have styr på, for at skabe resultater

Som marketingansvarlig skal du balancere strategi og kreativitet i et konstant skiftende marked. Her er fem vigtige råd, der hjælper dig med at optimere din indsats og skabe vedvarende værdi for både virksomhed og kunder.

1Den lange bane

En succesfuld marketingstrategi handler ikke kun om hurtige resultater. Sats på de langsigtede indsatser, der bygger brandværdi over tid. ROI kan muligvis være svær at måle her og nu, men den bæredygtige vækst sker gennem vedvarende tiltag.

2Husk kernen

Alt marketingarbejde starter indefra. Sørg for, at virksomhedens mission, vision og værdier er skarpt defineret, så du kan kommunikere konsistent og autentisk og skabe værdifulde relationer til din målgruppe.

3Data er din ven. Kreativitet er din styrke.

Brug data til at guide dine beslutninger, men husk at kreativitet er det, der viser omverden, hvem I er. Det bedste design og kommunikation er både analytisk baseret og modigt udført.

4Hele vejen rundt

Sørg for, at din kommunikation hænger sammen på tværs af alle platforme – både digitale og fysiske. I skal være til at genkende, uanset hvor man møder jeres brand. Den røde tråd betyder noget.

5Arbejdet er først lige begyndt

Uanset om det handler om at holde sig opdateret med nye teknologier som ChatGPT, udtænke indholdsidéer eller om at vedligeholde relationer til sine eksisterende kunder, er det afgørende for en virksomhed at anskue sig selv som en del af en proces. Man forbliver ikke aktuel ved at blive, hvor man er.

Sådan har vi hjulpet med marketing
Hvad er du interesseret i?
Udvalgte kunder
Som leadbureau for Fårup har vi revitaliseret deres brandstrategi, udviklet nyt logo og grundfortælling. Med kampagnerne for "Lysfald" og "Skovbrynet" med mål om at tage Fårup fra sommerland til oplevelsesdestination.
Med fokus på kvalitet, design og hverdagen, arbejder vi som GRAMs leadbureau, hvor vi leverer strategi, kampagner, kommunikation og materialer, der øger brandkendskab og salg i hele Skandinavien.
Som leadbureau for Tivoli Friheden har vi hjulpet med at udvikle en brandfortælling, skabt en stærk visuel identitet og kommunikation, der har bidraget til flere besøgsrekorder og etableret Friheden som Aarhus' mest populære attraktion.
Creative ZOO har gennem et mangeårigt samarbejde med Djurslands Bank opbygget et klart brandhierarki og ny designmanual, samt leveret kampagner, foto og grafik til diverse digitale og analog formater.
Magistrenes A-kasse ville tættere på de studerende - deres fremtidige medlemmer. Gennem adfærdsdesign, strategisk indsigt, animation og stærk tone of voice styrkede vi relationen til deres unge medlemmer med et MAgisk medlemsunivers.
A. Enggaard er en af Danmarks største entreprenører. Udover deres eget website har vi været dybt involveret i projekter som Ceres Byen, Helheden og Bådhusene med branding, websites og visuelle identiteter.
Vi har hjulpet Skills Denmark at styrke anderkendelsen af håndværksuddannelser og gøre dem mere appellerende for især de unge. Det har vi gjort gennem strategisk brandudvikling, tydeliggørelse af værdier, og fokus på relationer gennem fx partnerskaber og events som DM i Skills.
Vores mangeårige samarbejde med Teatret Svalegangen har ført til sæsonbrochurer, stærke konceptfotos og kreative strategier. Vi har arbejdet tæt sammen om opdatering af Svalegangens website, kampagner som "United Change" og visuel storytelling til diverse sæsonforestillinger.
Komitéen for Grøn Energi og Sektorkobling blev til BRIGHT. Gennem en indsigtsbaseret proces udviklede vi et stærkt brand med nyt navn, brandfortælling og visuel identitet, som sikrede en fælles retning for visionen for fremtidens grønne energi.
Vi har hjulpet FLEXA med at revitalisere deres brand og skabe en stærkere emotionel forbindelse til forbrugerne og udviklet en ny brandstrategi, der fokuserer på følelser og forældreskab.
DGI står for fællesskab, foreningsliv og sundhed. Sammen har vi gentænkt og udviklet en kommunikationsstrategi, der søger øget synlighed med fokus på værdier. Resultatet blev en ny metode til at arbejde med DGI's mærkesager på tværs af medier.
Gennem målrettet indsigtsbaseret brandudvikling hjalp vi Randers Statsskole med at skabe en ny visuel og budskabsmæssig identitet, som førte til udviklingen af et nyt website, indholdsskabeloner og strategiarbejde for deres indsats på sociale medier.
“I processen blev der sat lys på en række problemstillinger, som også danner grundlag for den turnaround, Flexa står i i dag. Det har gjort os i stand til meget målrettet at kunne agere og eksekvere.”
Malene Gammelgaard Nielsen
Direktør, Flexa
“Creative ZOO har en unik evne til at sammensætte det rigtige hold, så vi altid får både kompetente og empatiske samt kreative og strategiske folk med i projektet. Det giver de bedste produkter og resultater.”
Morten Palm
Salgs- og Marketingchef, Tivoli Friheden
“Udvikling af visuelle ideer til forestillingsbilleder er en helt særlig disciplin, som kræver gensidig forståelse og stor tillid. Her er samarbejdet med Creative ZOO helt unikt.”
Jens Hyldgaard
PR- og Marketingansvarlig, Teatret Svalegangen
“Hos os er mennesket i centrum - og kampagnen har i den grad boostet den fantastiske fortælling, som vi til dagligt er en del af. Vi er stolte af resultatet, som rammer plet i forhold til vores intentioner.”
Loa Benedikte Theibel
Teamleder for Kommunikation, AAB Silkeborg
Vil du blive lidt klogere?

Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak

Vil du vide mere om vores arbejde med marketing? Kontakt Morten for en uformel snak om, hvordan vi kan hjælpe.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator