czoo

Hotel Opus
Visuel identitet


Hotel Opus får ny visuel identitet Hotel Opus får ny visuel identitet
Se mere

Creative ZOO har givet Hotel Opus' visuelle identitet et facelift, så Opus nu står som et tydeligt selvstændigt brand, med en klar fortælling om hotellets passion, funktion og position.

Hotel Opus er en del af Munkebjerg-gruppen. Opus er et firestjernet hotel, event- og konferencecenter placeret i Horsens bymidte. Hotellet er tegnet af arkitekten Kim Utzon.

Kunde
Hotel Opus
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO. Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk
Hotel Opus har fået gentænkt deres brandidentitet og brandposition. Hotel Opus har fået gentænkt deres brandidentitet og brandposition.
Creative ZOO har blandt andet udviklet et kommunikativt univers til Hotel Opus. Creative ZOO har blandt andet udviklet et kommunikativt univers til Hotel Opus.

opgave
Rebranding og repositionering

Hotel Opus har fornuftigt fat i de erhvervsdrivende, og kører derfor godt i hverdagene, men hotellet ønskede, at også lokalbefolkningen skulle få øjnene op for de mange muligheder, Opus tilbyder. Løsningen blev at gentænke deres brandidentitet og markedsposition – både internt og i forhold til de andre hoteller i kæden og byen. Opgaven var at få Opus til at fremstå mere moderne, inkluderende og inviterende – som mere end ”bare” et hotel.


Eksempel på eksekvering af Hotel Opus' nye visuelle identitet - designet af Creative ZOO. Eksempel på eksekvering af Hotel Opus' nye visuelle identitet - designet af Creative ZOO.
Eksempel på aktivering af Hotel Opus' nye farver og fotounivers. Eksempel på aktivering af Hotel Opus' nye farver og fotounivers.

Løsning

Brandhieraki og brandstrategi

Creative ZOO udtænkte og udviklede en ny visuel identitet til Opus, der matchede deres brandidentitet og sørgede for at differentiere hotellet tydeligt fra de andre brands i Munkebjerg-gruppen. Forud for dette arbejde lavede vi et omfattende stykke indsigtsarbejde, hvor vi kortlagde og afklarede Opus’ position og historie. Hotellets brandarketype blev ”Elskeren”. Vi skulle have hotellet til at tale tydeligere om, hvem de er; passionerede og dedikerede. Af samme årsag skulle alle medarbejderne ses og høres i Opus’ nye identitet. Opus’ brandværdier skal træde tydeligt frem – uanset hvor man møder dem.

Hotel Opus foodtruck er pakket ind i deres visuelle identitet - det skaber synlighed og kendskab rundt omkring i byen. Hotel Opus foodtruck er pakket ind i deres visuelle identitet - det skaber synlighed og kendskab rundt omkring i byen.
Eksempel på eksekvering af Hotel Opus' brand - her på deres spa-materiale. Eksempel på eksekvering af Hotel Opus' brand - her på deres spa-materiale.

Resultat
Designlinje og eksekvering

Udgangspunktet for den visuelle identitet er passion, lyst og kærlighed kombineret med kompetence, tryghed og leveringssikkerhed. Vi har lagt vægt på at lave et fleksibelt, eksekverbart grafisk og kommunikativt univers, der kan leve på alle platforme. Dette er brandets ”stemme” – typografien – den primære garanti for. Typografien er også dét, der løfter Opus’ ”nye” logo (som nedstammer fra det tidligere). Derudover har vi foretaget en række visuelle greb, hvor vi aktiverer de karakteristiske Opus farver og et nyt fotounivers. Vi har forfattet en grundfortælling, der understøtter Opus’ tone of voice, og lavet et oplæg, der beskriver brandprincipperne og kommer med anbefalinger til Opus’ fremtidige strategi.


Her opleves livet - eksempel på ny grafik- og font. Her opleves livet - eksempel på ny grafik- og font.

Mere volumen til hele Opus

”Creative ZOO har givet Hotel Opus en visuel makeover, som betyder, at vi i dag står med et topprofessionelt ”look”. Derfor differentierer vi os både fra de andre hoteller i Munkebjerg-gruppen og i forhold til vores konkurrenter. Det har været en spændende proces, som både har givet os et mere strategisk afsæt for marketingarbejdet og givet medarbejderne meget mere ejerskab og stolthed i forhold til vores brand og værdier.”


Camilla Tallerup, direktør, Hotel Opus




Omfavn glæden. Lev passionen. T-shirt med Opus' payoff på. Omfavn glæden. Lev passionen. T-shirt med Opus' payoff på.
Flag med Hotel Opus' karakteristiske font - designet af Creative ZOO. Flag med Hotel Opus' karakteristiske font - designet af Creative ZOO.

Holdet bag

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk
Jesper Vorre er Creative Director og partner i Creative ZOO
Jesper Vorre
Creative Director & Partner
+45 52 100 504
jv@czoo.dk
Jesper Liengaard er senior designer hos Creative ZOO.
Jesper Liengaard
Martin Rask Pedersen er Head of Content hos Creative ZOO
Martin Rask Pedersen
Head of Content 
+45 52 100 503
mrp@czoo.dk
Signe Kromann er projektleder hos Creative ZOO.
Signe Kromann

Lignende projekter

HumanAct har fået ny visuel identitet - udviklet og designet af Creative ZOO.

HumanAct

Ny visuel identitet til Paradisets Engle

Paradisets Engle

Sundmolehusene i Københavns Nordhavn har fået en visuel identitet, der matcher de værdier som byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og maritimt inspirerende identitet.

Sundmolehusene

Sundmolehusene i Københavns Nordhavn har fået en visuel identitet, der matcher de værdier som byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og maritimt inspirerende identitet.

IPOSOL

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk

Vil du også have en visuel identitet, der matcher dit brand? Så kontakt Morten.