czoo

Hotel Opus
Visuel identitet


Hotel Opus får ny visuel identitet Hotel Opus får ny visuel identitet
Se mere

Creative ZOO har givet Hotel Opus' et facelift, så hotellet nu fremstår som et tydeligt, selvstændigt brand med en klar fortælling om hotellets passion, funktion og position.

Hotel Opus er et firestjernet hotel, event- og konferencecenter placeret i Horsens. Hotellet er tegnet af arkitekten Kim Utzon og er en del af Munkebjerg-gruppen, der bl.a. også omfatter Munkebjerg Hotel i Vejle. Creative ZOO har med en ny visuel identitet hjulpet Hotel Opus med at etablere en stærk, selvstændig profil. 

”Creative ZOO har givet Hotel Opus en visuel makeover, som betyder, at vi i dag står med et topprofessionelt ”look”. Derfor differentierer vi os både fra de andre hoteller i Munkebjerg-gruppen og i forhold til vores konkurrenter. Det har været en spændende proces, som både har givet os et mere strategisk afsæt for marketingarbejdet og givet medarbejderne meget mere ejerskab og stolthed i forhold til vores brand og værdier.”

Camilla Tallerup, Direktør, Hotel Opus

Kunde
Hotel Opus
Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO. Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Hotel Opus har fået gentænkt deres brandidentitet og brandposition. Hotel Opus har fået gentænkt deres brandidentitet og brandposition.
Creative ZOO har blandt andet udviklet et kommunikativt univers til Hotel Opus. Creative ZOO har blandt andet udviklet et kommunikativt univers til Hotel Opus.

opgave

Rebranding og repositionering

Hotel Opus havde allerede etableret en stærk position blandt eksempelvis erhvervsdrivende, men hotellet ville gerne skabe en lige så stærk position hos andre målgrupper - og tydeligt vise hotellets mange styrker og kvaliteter.


Løsningen blev at gentænke hotellets brandidentitet og markedsposition – både internt og i forhold til de andre hoteller i kæden og området.


Eksempel på eksekvering af Hotel Opus' nye visuelle identitet - designet af Creative ZOO. Eksempel på eksekvering af Hotel Opus' nye visuelle identitet - designet af Creative ZOO.
Eksempel på aktivering af Hotel Opus' nye farver og fotounivers. Eksempel på aktivering af Hotel Opus' nye farver og fotounivers.

Løsning

Brandhieraki og brandstrategi

Creative ZOO udtænkte og udviklede en ny visuel identitet til Hotel Opus, der matcher, hvem og hvad hotellet er, samt sørger for at differentiere hotellet tydeligt - både i forhold til konkurrenterne i nærområdet og i forhold til Munkebjerg-gruppens andre brands. 


Forud for udviklingen af hotellets nye visuelle identitet lavede vi et omfattende stykke indsigtsarbejde, hvor vi bl.a. kortlagde Hotel Opus’ position på markedet og hotellets brand-DNA. Indsigtsarbejdet viste, at hotellet havde brug for at tale tydeligere om, hvem de er; passionerede og dedikerede. Af samme årsag var medarbejderne et vigtigt element i  Hotel Opus’ nye identitet. Både fordi, de er afgørende for brandet, og fordi brandet skabes i handlinger - ikke "kun" i udseende.


Hotel Opus’ brandværdier skulle træde tydeligt frem – uanset hvor man møder hotellet.

Hotel Opus foodtruck er pakket ind i deres visuelle identitet - det skaber synlighed og kendskab rundt omkring i byen. Hotel Opus foodtruck er pakket ind i deres visuelle identitet - det skaber synlighed og kendskab rundt omkring i byen.
Eksempel på eksekvering af Hotel Opus' brand - her på deres spa-materiale. Eksempel på eksekvering af Hotel Opus' brand - her på deres spa-materiale.

Resultat

Designlinje og eksekvering

Udgangspunktet for den visuelle identitet er passion, lyst og kærlighed kombineret med kompetence, tryghed og leveringssikkerhed.


Vi har lagt vægt på at lave et fleksibelt, eksekverbart grafisk og kommunikativt univers, der kan leve på alle platforme. Typografien – brandets ”stemme”- er den primære garanti herfor. Typografien er også dét, der løfter Hotel Opus’ ”nye” logo (som nedstammer fra det tidligere).


Derudover har vi foretaget en række visuelle greb, hvor vi også aktiverer farver og fotos. Vi har forfattet en grundfortælling, der understøtter hotellets tone of voice, og så har vi arbejdet tæt sammen med hotellet i forhold til strategi, handlinger og initiativer.


Her opleves livet - eksempel på ny grafik- og font. Her opleves livet - eksempel på ny grafik- og font.
Omfavn glæden. Lev passionen. T-shirt med Opus' payoff på. Omfavn glæden. Lev passionen. T-shirt med Opus' payoff på.
Flag med Hotel Opus' karakteristiske font - designet af Creative ZOO. Flag med Hotel Opus' karakteristiske font - designet af Creative ZOO.

Holdet bag

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Jesper Vorre er Creative Director og senior partner i Creative ZOO
Jesper Vorre

Creative Director,
Senior Partner
+45 52 100 504
jv@czoo.dk

Martin Rask Pedersen er Senior Copywriter, Creative Lead og partner hos Creative ZOO
Martin Rask Pedersen

Senior Copywriter,
Creative Lead, Partner
+45 52 100 503
mrp@czoo.dk

Lignende projekter

HumanAct har fået ny visuel identitet - udviklet og designet af Creative ZOO.

HumanAct

Ny visuel identitet til Paradisets Engle

Paradisets Engle

Sundmolehusene i Københavns Nordhavn har fået en visuel identitet, der matcher de værdier som byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og maritimt inspirerende identitet.

Sundmolehusene

Sundmolehusene i Københavns Nordhavn har fået en visuel identitet, der matcher de værdier som byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og maritimt inspirerende identitet.

IPOSOL

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Vil du også have en visuel identitet, der matcher dit brand? Så kontakt Morten.