Teknisk Landsforbund tog i forbindelse med processen en beslutning om at bruge forkortelsen TL mere aktivt, ligesom vi i fællesskab ren- og opdyrkede organisationens fokus på kreative specialister, så det fik en endnu mere markant rolle i kommunikationen.
Den nye visuelle identitet kombinerer stærke og tydelige farver med stærke visuelle elementer, ikke mindst "vinklen", der både indgår i logoet - som T og L - men også blandt andet er med til at indramme fagligheden i visuelt materiale, fungerer som en pil, der peger fremad, og indgår (sommetider justeret) i samtlige TL's ikoner.
Og den nye fortælling blev forankret i organisationens budskaber, både internt og eksternt.
Det tætte samarbejde om ikke alene at udvikle en visuel identitet men også at implementere og udrulle den, har sikret, at identiteten står stærkt og skarpt på tværs af alle kanaler og berøringsflader.
TL er en organisation for kreative specialister, og med den nye brandprofil er de det ikke kun af gavn - gennem et stærkt fagligt fællesskab og støtte til medlemmerne - men også af navn og udtryk.