Vores tilgang

Prioriterer I de tætte og lange relationer? Betyder I noget for nogen? Og betyder de noget for jer?

Så har vi noget til jer.

Fordi tætte, lange relationer betyder noget

Forståelsen af relationsbrands er en bund i alt, vi gør. Fordi vi ved, at tætte relationer ikke kun føles godt men også skaber værdi for virksomheder og organisationer

Som mennesker lever og skabes vi gennem vores relationer med andre. Det gælder også for virksomheder og organisationer.

Og ja, relationer er også business. For ved at bygge tætte relationer får du ikke kun en mere meningsfyldt hverdag. Du får også mere loyale kunder, medlemmer, gæster eller studerende - der holder fast, der vender tilbage, der køber mere, der bliver ambassadører ...

 

Nøglen er naturligvis at tænke langsigtet. Men det er også at skabe identifikation, at opbygge tillid og, sommetider, at levere det uventede.

Eller med andre ord: At give dem, der betyder noget for jer, "Vi hører sammen"-følelsen, "Jeg stoler på jer"-fornemmelsen og "Det havde jeg s** ikke lige set komme"-oplevelsen.

Noget er i stykker.
Løsningen er ITU

Tilliden i samfundet daler. Støjniveauet stiger. Vores relationer er i opbrud. Svaret er ikke at råbe højere eller mere skingert end de andre. Det er at skabe relevans og lange relationer. Derfor har vi gennem mange år arbejdet med relationsbrands. 

Og vi har destilleret vores erfaringer og den nyeste forskning ned i en unik tilgang, en enkel model og gode konkrete værktøjer.

Udgangspunktet? Det er ITU: Identifikation. Tillid. Uventethed.

ITU modellen

Stærke relationsbrands scorer højt på både Identifikation, Tillid og Uventethed. Tænk på fx LEGO eller Grøn Koncert. Du kan også bygge relationer ved at hvile tonstungt på to ben (og i meget sjældne tilfælde ét), men ...

IIdentifikation

"Vi hører sammen"

Stærke brands har de samme egenskaber som mennesker, du godt kan lide. De passer med det billede, du har af dig selv. De skiller sig ud. De er imødekommende og venlige. De giver dig oplevelser.

TTillid

"Jeg stoler på jer"

Hvis dit brand skal have succes, skal du fremstå troværdig og forsøge at opbygge tillid - ved at afgive klare løfter og efterfølgende handle i overensstemmelse med disse.

UUventethed

"What the ..."

Der er simpelthen brug for en dosis “Det havde jeg ikke lige set komme …” og dopamin engang imellem for at holde relationen levende. Brug for en sten i skoen, som vi ofte kalder det.

Vurdér jeres relationsstyrke

Hvordan understøtter jeres website jeres relationer? Hvad med jeres nyhedsbrev? Og jeres Instagram-profil? Og …

Vi har udviklet et konkret og lettilgængeligt værktøj, I kan bruge til at vurdere jeres kanalers relationsstyrke.

Det er stærkt, hvis I bruger det selv. Det er stærkere, hvis vi bruger det sammen. Og det er endnu stærkere, hvis vi inddrager målgruppen.

Bare husk: Alle kanaler skal ikke alt. Det er mixet, der er afgørende.

Sådan kan vi hjælpe jer

Forståelsen af relationsbrands er kernen i alt, vi gør - og i hvem vi er.

Nogle gange hjælper vi jer med at kortlægge jeres relationer.

Andre gange hjælper vi jer med at blive skarpe på, hvem I og målgruppen er - gennem fx dataindsamling, workshops og fokusgrupper - og omsætte dette til identitet, grundfortælling og brandplatform.

Sommetider styrker vi jeres relationer gennem strategier, planer, medierådgivning, websites, magasiner, annoncer, videoer og kampagner.

Ofte leverer vi de kreative og anderledes ideer, der både rykker ved målgruppens opfattelse af jer og forankrer den.

Og tit blander vi det hele for at skabe den løsning, der passer til netop jer. 

Se Relationsbrands vi har skabt

Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak

Vil du vide mere om Relationsbrands? Kontakt Morten for en uformel snak om, hvordan vi kan hjælpe.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator