Hvad er jeres kunder værd for jer? Hvad er I værd for jeres kunder?

Målret den brede målgruppe med kommunikation og design, der trænger ind i stedet for at trænge sig på.

Står jeres kunder ved jeres side?

De stærkeste brands er dem, man kan se sig selv i. Som B2C-virksomhed er nøglen derfor både at forstå målgruppen og at forstå sig selv. Du sidder højst sandsynligt med en divers målgruppe, og det kan være en udfordring at ramme alle i hjertet. Og hvis man prøver at skabe noget, der rammer alle lige, risikerer man at blive generisk og upersonlig.

Vi hjælper B2C-virksomheder med at skille sig ud uden at bidrage til støjen. Det gør vi ved at være modige, ærlige og ved at sætte målgruppen først. Vi udvikler brands, der kommunikerer ind i målgruppens behov. Det gør vi gennem relationsskabende brandudvikling, revitaliserede identiteter, digitale løsninger og content og design på tværs af analoge og digitale kanaler.

5 nøgler til at ramme de rigtige rigtigt

Værsgo! Her er fem ting, du skal tænke over, når du taler til din målgruppe.

1Tydeliggør dit brand

Vis tydeligt, hvem I er – og hvorfor andre ikke er jer. Vær klare og konsistente, så I er til at genkende og identificere sig med. Tag valg og fravalg, så I ikke ender med kommunikation, der stikker i forskellige retninger

2Elsk dem, der elsker jer

Elsk dem, der elsker jer 
Branding skal ikke kun skabe salg lige nu – det skal skabe varige relationer. Glem ikke et løbende fokus på at pleje jeres ambassadører og fællesskabet omkring jeres produkt

3Fokus på kundens fordele 

Kunder leder efter produkter, der løser deres problem og giver dem værdi. I stedet for bare at afhænge af features og egenskaber, skal din kommunikation fokusere på, hvordan det møder kundens specifikke behov.

4Forstå købsrejsen 

Ikke alle kunder er på samme sted i deres købsrejse. Tilpas din kommunikation baseret på, hvor de befinder sig - fra opdagelse til overvejelse og til køb.

 

5Vær åben for forandring

Marked, målgruppe og mediebrug udvikler sig konstant. Vær altid klar til at tilpasse jer, teste nye tilgange og forfine jeres strategi for at sikre, at dit brand forbliver relevant og effektivt.

Se vores arbejde
Hvad er du interesseret i?
Dem vi har hjulpet i B2C
Creative ZOO har gennem et mangeårigt samarbejde med Djurslands Bank opbygget et klart brandhierarki og ny designmanual, samt leveret kampagner, foto og grafik til diverse digitale og analog formater.
Samarbejdet med Den Gamle By handlede om at udvikle visionen for deres nye website, som skulle samle niche-museerne. Vi faciliterede en foranalyse og en UX-proces, hvor stakeholders delte deres pains og gains for at optimere brugerrejserne.
I vores arbejde med at revitalisere Kirkens Korshær som organisation og brand, har vi både arbejdet med fortælling, værdier og opdatering af den visuelle identitet. Desuden har vi udviklet på markedspositionen for organisationens ca. 230 genbrugsbutikker.
Som leadbureau for Fårup har vi revitaliseret deres brandstrategi, udviklet nyt logo og grundfortælling. Med kampagnerne for "Lysfald" og "Skovbrynet" med mål om at tage Fårup fra sommerland til oplevelsesdestination.
Med fokus på kvalitet, design og hverdagen, arbejder vi som GRAMs leadbureau, hvor vi leverer strategi, kampagner, kommunikation og materialer, der øger brandkendskab og salg i hele Skandinavien.
Gennem forskellige kampagner med fokus på uventede læse- og lytteoplevelser, har vi flere gange hjulpet eReolen med at skabe opmærksomhed om deres e-bogs- og lydbogstilbud og differentiere dem fra andre tjenester på markedet.
Vi skabte et unikt designunivers for Skuldborg Bryghus' øletiketter med gotiske elementer, håndtegnede illustrationer og humoristiske referencer fra den populære podcast "r8Dio".
Som leadbureau for Tivoli Friheden har vi hjulpet med at udvikle en brandfortælling, skabt en stærk visuel identitet og kommunikation, der har bidraget til flere besøgsrekorder og etableret Friheden som Aarhus' mest populære attraktion.
Vi har udviklet flere værdibaserede kampagner for AAB Silkeborg, der gennem billeder, grafik, film og fysiske elementer har forankret boligforeningens værdier og skabt stolthed blandt beboere og medarbejdere.
Vores mangeårige samarbejde med Teatret Svalegangen har ført til sæsonbrochurer, stærke konceptfotos og kreative strategier. Vi har arbejdet tæt sammen om opdatering af Svalegangens website, kampagner som "United Change" og visuel storytelling til diverse sæsonforestillinger.
Vi har hjulpet FLEXA med at revitalisere deres brand og skabe en stærkere emotionel forbindelse til forbrugerne og udviklet en ny brandstrategi, der fokuserer på følelser og forældreskab.
Vi satte ind, da advokatfirmaet Holst, Advokater skulle have en ny hjemmeside og visuel identitet. Vi udviklede en flot og brugervenlig platform, der styrker relationen til deres klienter og afspejler deres værdier: enkelhed, effektivitet og nærvær.
“I processen blev der sat lys på en række problemstillinger, som også danner grundlag for den turnaround, Flexa står i i dag. Det har gjort os i stand til meget målrettet at kunne agere og eksekvere.”
Malene Gammelgaard Nielsen
Direktør, Flexa
“Vi har været begejstrede for samarbejdet med Creative ZOO, som har vist forståelse for vores DNA og hjulpet os med at blive skarpere på os selv. Resultatet er en klar visuel profil, der vil styrke vores brandposition.”
Julie Bouchet
Leder, Observatoriet
“Creative Zoo fangede essensen af vores budskab og adskilte eReolen fra lignende tilbud på en inspirerende og kreativ måde. De leverede et udtryk med kant og humor, som overgik vores forventninger.”
Emma Alnor
Projektleder, eReolen
“Creative ZOO har en unik evne til at sammensætte det rigtige hold, så vi altid får både kompetente og empatiske samt kreative og strategiske folk med i projektet. Det giver de bedste produkter og resultater.”
Morten Palm
Salgs- og Marketingchef, Tivoli Friheden
Relevant for dig

Palle Larsen
Strategic Director
+45 23 21 40 07
pl|czoo.dk
Klar til en snak

Vil du vide mere om at skabe relationer med dine kunder? Kontakt Palle for en uformel snak om, hvordan vi kan hjælpe.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator