Som leadbureau for Tivoli Friheden har vi hjulpet med at udvikle en brandfortælling, skabt en stærk visuel identitet og kommunikation, der har bidraget til flere besøgsrekorder og etableret Friheden som Aarhus' mest populære attraktion.
Med fokus på kvalitet, design og hverdagen, arbejder vi som GRAMs leadbureau, hvor vi leverer strategi, kampagner, kommunikation og materialer, der øger brandkendskab og salg i hele Skandinavien.
I vores arbejde med at revitalisere Kirkens Korshær som organisation og brand, har vi både arbejdet med fortælling, værdier og opdatering af den visuelle identitet. Desuden har vi udviklet på markedspositionen for organisationens ca. 230 genbrugsbutikker.
Som leadbureau for Fårup har vi revitaliseret deres brandstrategi, udviklet nyt logo og grundfortælling. Med kampagnerne for "Lysfald" og "Skovbrynet" med mål om at tage Fårup fra sommerland til oplevelsesdestination.
Creative ZOO har gennem et mangeårigt samarbejde med Djurslands Bank opbygget et klart brandhierarki og ny designmanual, samt leveret kampagner, foto og grafik til diverse digitale og analog formater.
Da SBS Automotive blev til BORG Automotive Newman, hjalp vi med brandudvikling, grundfortælling og kampagneudvikling, så virksomheden kunne finde sin plads som en del af en ny organisation, men bevare trygheden og relationen til eksisterende kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere.
Kunstnernes Fagforening søgte hjælp til at forny deres brand og tydeliggøre deres kommunikation omkring deres forskellige tilbud fx deres produktionsvirksomhed KKART. Vi udviklede en ny og markant visuel identitet, skabte en klar og tydelig fortælling og hjalp med en generel strategi til deres kommunikation udadtil.
Creative ZOO har hjulpet Translyft med at udfordre markedsnormer gennem en strategisk rebranding. Med nyt hjemmesidedesign, grundfortælling, tone of voice, visuel identitet og kampagneindhold har vi bidraget til at flytte fokus fra produkter, til hvordan de løser kundernes behov.
Vores mangeårige samarbejde med Teatret Svalegangen har ført til sæsonbrochurer, stærke konceptfotos og kreative strategier. Vi har arbejdet tæt sammen om opdatering af Svalegangens website, kampagner som "United Change" og visuel storytelling til diverse sæsonforestillinger.
Magistrenes A-kasse ville tættere på de studerende - deres fremtidige medlemmer. Gennem adfærdsdesign, strategisk indsigt, animation og stærk tone of voice styrkede vi relationen til deres unge medlemmer med et MAgisk medlemsunivers.
Vi har hjulpet FLEXA med at revitalisere deres brand og skabe en stærkere emotionel forbindelse til forbrugerne og udviklet en ny brandstrategi, der fokuserer på følelser og forældreskab.
Vi hjalp med at skabe Serwiz fra bunden - et nyt, selvstændigt brand inden for facility management. Vi udviklede navn, identitet, hjemmeside og kommunikationsstrategi, som afspejler deres ambitioner om innovation, bæredygtighed og personlige relationer.
A. Enggaard er en af Danmarks største entreprenører. Udover deres eget website har vi været dybt involveret i projekter som Ceres Byen, Helheden og Bådhusene med branding, websites og visuelle identiteter.
Vi hjalp AJKS med en ny kommunikationsstrategi og budskabshierarki som grundlag for kampagneudvikling med foto- og videoproduktion til annoncering på digitale og OOH-platforme og skabeloner til fremtidig indholdsproduktion.
Creative ZOO udviklede et visuelt og indbydende magasin for Arkitektskolen Aarhus, der formidler skolens arbejde med kvalitetssikring. Magasinet inspirerer medarbejderne og skaber en fælles forståelse for skolens kvalitetsambitioner og fremtidsudsigter.
Komitéen for Grøn Energi og Sektorkobling blev til BRIGHT. Gennem en indsigtsbaseret proces udviklede vi et stærkt brand med nyt navn, brandfortælling og visuel identitet, som sikrede en fælles retning for visionen for fremtidens grønne energi.
Bytelab ønskede en hjemmeside, der både viste deres IT-kompetencer og medarbejderkultur. Creative ZOO udviklede et visuelt skarpt website og et filmkoncept med fem videoer, der bringer deres brand og kultur i fokus.
Vi har hjulpet Danmarks Jægerforbund med udviklingen af det redaktionelle flow i deres magasinproduktion. Samtidigt har bidraget med kommunikations- og mediestrategisk rådgivning og med at genopfinde deres digitale univers gennem indsigt, UX-design og skarp processtyring.
Vi har hjælper løbende Dansk Camping Union med at producere deres årlige fordelsbog gennem automatiseret dataombrydning, der optimerer arbejdsgangen og reducerer fejl, sparer tid og forbedrer kvaliteten.
Creative ZOO har hjulpet Dansk El-Forbund med at skærpe deres visuelle identitet. Vi har opdateret logoet, skabt et nyt grafisk element og farveskala, der signalerer modernitet og karakter. Derudover har vi designet magasinet Elektrikeren med fokus på identifikation og stærke personfortællinger.
Dansk Metal er et traditionsrigt forbund, der alligevel tør tænke nyt i deres branding og kommunikation. Creative ZOO har leveret strategisk sparring om medlemskommunikation, især omkring medlemsbladet 'METAL'. Vi har bidraget med kreative input til magasinet for at inspirere deres team med nye idéer.
Samarbejdet med Den Gamle By handlede om at udvikle visionen for deres nye website, som skulle samle niche-museerne. Vi faciliterede en foranalyse og en UX-proces, hvor stakeholders delte deres pains og gains for at optimere brugerrejserne.
Vi er stolte af vores samarbejde med Designskolen i Kolding, hvor vi har skabt kampagner for at booste ansøgninger til deres uddannelser. Med kreativ kommunikation har vi hjulpet med at tiltrække flere dedikerede studerende.
DGI står for fællesskab, foreningsliv og sundhed. Sammen har vi gentænkt og udviklet en kommunikationsstrategi, der søger øget synlighed med fokus på værdier. Resultatet blev en ny metode til at arbejde med DGI's mærkesager på tværs af medier.
Vi hjalp Observatoriet med at udvikle en ny visuel identitet, nyt navn og logo. Med fokus på nysgerrighed og opdagelse, skabte vi et fleksibelt design, der fanger alt mellem himmel og jord - bogstaveligt talt.
Sammen med AART har vi gennemført et stort indsigtsprojekt på tværs af Norden, arbejdet med deres kommunikationsstrategi og udviklet Effektkompasset, et centralt strategisk værktøj i AART’s arbejde.
Vi hjalp KØN med at repositionere sig fra Kvindemuseet, udviklede en stærk brandidentitet og ny grafisk profil. Vi skabte en identitet, der engagerer, bryder normer og skaber omtale og samtale.
Aarhus Universitet og Creative ZOO udviklede et visuelt og indholdsmæssigt unikt magasin, der formidler universitetets innovative arbejde. Med legende design og inspirerende fortællinger gav det læserne konkrete værktøjer til at omsætte viden til praksis.
Vi hjalp Aalborg Universitet med at opdatere deres visuelle udtryk, skabe fælles fortællinger og udvikle kreative kampagner og skarp kommunikation til potentielle og nuværende studerende.
Vi var med, da AARHUSbolig lancerede deres kampagne og hjemmeside. Siden da har vi hjulpet med at holde platformens brand opdateret gennem en proces, der forener almene boligorganisationers stakeholders omkring en fælles visuel identitet og grundfortælling.
Vi har samarbejdet med Aarhus Tech om forskellige opgaver lige fra kampagner for at få unge til at vælge deres fag-uddannelser til udvikling af et mere oplevelsesorienteret koncept for det årlige åbent hus arrangement.
Vi har designet Aarhus Teaters sæsonprogram i fire sæsoner og vundet den internationale Red Dot Design Award med design, der balancerer det klassiske og moderne og vækker nysgerrighed og teaterlysten.
Vi har arbejdet med forskellige afdelinger under Aarhus Kommune med kommunikationsstrategier, indsigt og kreative kampagneløsninger baseret på dybdegående interviews og tæt dialog med målgruppen. For UngiAarhus udviklede vi fx en målrettet kampagne, der satte fokus på at få de unge til at opdage og udnytte tilbuddene i kommunen.
Vi redesignede og optimerede Aarhus Business Colleges website, så det blev mere brugervenligt og intuitivt. Med en forbedret struktur og målrettet indhold er det blevet nemmere og mere interessant for brugerne at navigere og finde relevant information.
Vi har udviklet flere værdibaserede kampagner for AAB Silkeborg, der gennem billeder, grafik, film og fysiske elementer har forankret boligforeningens værdier og skabt stolthed blandt beboere og medarbejdere.
Vi har hjulpet Økologisk Landsforening med at give nyt liv til deres magasin, Økologisk. Vi udviklede et nyt design og optimerede redaktionelle processer, men har også udviklet kampagner og indhold, der har promoveret initiativer som Økodag.
Vi har optimeret Ugeskrift for Lægers redaktionelle proces og givet magasinet et visuelt makeover. Resultatet er en strømlinet produktion af over 3.300 årlige sider med et moderne, læsevenligt design, der balancerer faglighed og æstetik.
Vi har i tæt samarbejde med UCN tilrettet deres visuelle identitet og leveret konkrete værktøjer, der sikrer et konsekvent brandudtryk, som afspejler deres kerneværdier og position.
Vi har hjulpet Teknisk Landsforbund med en ny visuel identitet, magasindesign, website og mediestrategi for at skabe et brandunivers online og offline, der møder deres medlemmer i faglighed og følelser.
Tandlæger er detaljeorienterede og æstetiske, og det skulle designet af deres fagmagasin, Tandlægebladet, afspejle. Vi videreudviklede sammen med redaktionen magasinet med nye indholdsformater og designgreb for at sikre den rette stemning og følelse i bladet.
Gennem strategisk brandudvikling har vi styrket Styrelsen for Patientklagers egen selvopfattelse og evne til at fremstå som en retfærdig brobygger mellem patienter og sundhedspersonale, med fokus på mere modtagerrettet kommunikation.
Vi skabte et unikt designunivers for Skuldborg Bryghus' øletiketter med gotiske elementer, håndtegnede illustrationer og humoristiske referencer fra den populære podcast "r8Dio".
Vi har hjulpet Skills Denmark at styrke anderkendelsen af håndværksuddannelser og gøre dem mere appellerende for især de unge. Det har vi gjort gennem strategisk brandudvikling, tydeliggørelse af værdier, og fokus på relationer gennem fx partnerskaber og events som DM i Skills.
Vi hjalp Scleroseforeningen med at forny deres medlemsmagasin "Sammen". Gennem en brandingproces og udvikling af design og indholdskoncepter, styrkede vi deres identitet på tværs af kanaler.
I et løbende samarbejde har vi arbejdet med Schouw & Co. om at skabe en klare og visuelt dragende årsrapporter samt ESG-regnskaber. Vores arbejde omfatter både design, layout, processtyring og produktion.
Vi har udviklet skabeloner og designløsninger for Røde Kors, som sikrer en ensartet visuel identitet i deres SoMe-videoer. Vores arbejde hjælper dem med at kommunikere deres budskaber effektivt på tværs af platforme.
Gennem målrettet indsigtsbaseret brandudvikling hjalp vi Randers Statsskole med at skabe en ny visuel og budskabsmæssig identitet, som førte til udviklingen af et nyt website, indholdsskabeloner og strategiarbejde for deres indsats på sociale medier.
Gennem en brandudviklingsproces, der definerede brandarkitektur, identitet, navneudvikling og fortælling, fik POLYGROUP et stærkt masterbrand med et tydeligt kommunikativt ståsted for både kunder og medarbejdere.
Olav de Linde er et af Danmarks største og mest toneangivende udviklingsselskaber. Hos Creative ZOO har vi hjulpet dem med navngivning, lancering og markedsføring af en lang række forskellige udviklingsprojekter gennem tiden både inden for lejeboliger, ejerlejligheder og erhvervslejemål.
Vi arbejder løbende med NGI med brandudvikling, kommunikation, design, websites og digitale løsninger. Vi har leveret alt fra animationer, kampagner og explainervideoer til messedesign og produktlanceringer for at styrke deres salg og relation til kunderne.
Muskelsvindfonden ønskede to nye websites på en fælles platform. Vi skabte en digital løsning med to unikke identiteter, som deler den samme tekniske back-end og gør livet lettere for medarbejderne på tværs.
Vi udviklede kampagnen "De Første Digitale Skridt" for Medierådet, der vejleder forældre og fagpersoner i småbørns digitale dannelse. Gennem et kreativt online og offline univers skabte vi inspirerende indhold, der styrker digital leg og læring.
Gennem et længerevarende samarbejde hjalp vi Dansk Kiropraktor Forening med at genopfinde deres medlems- og borgerplatform. Vi udviklede en ny visuel identitet, website, medlemsmagasinet Kiropraktoren og markedsføringsmaterialer som tryksager, nyhedsbreve og annoncering.
Vi satte ind, da advokatfirmaet Holst, Advokater skulle have en ny hjemmeside og visuel identitet. Vi udviklede en flot og brugervenlig platform, der styrker relationen til deres klienter og afspejler deres værdier: enkelhed, effektivitet og nærvær.
Gymnasieskolen ønskede at blive Danmarks mest modige og seriøse fagblad. Vi udviklede et koncept, hvor hvert nummer satte fokus på et vigtigt tema med nyt design og kreativt take. Derudover leverede vi digital sparring, hjemmeside og rådgivning.
På baggrund af en inddragende proces med kommunikationsansvarlige fra de enkelte værn udviklede vi en fælles kommunikationspolitik, som kunne få de forskellige dele af organisationen til at gå i takt, uanset om de løste opgaver til vands, til lands eller i luften.
Som sparringspartner med Folkeskolen har vi udviklinet et nyt redaktionelt koncept for Folkeskolen. Sammen med redaktionen gentænkte vi den redaktionelle linje og skabte nye formater, hvor indhold og design går hånd i hånd.
Gennem forskellige kampagner med fokus på uventede læse- og lytteoplevelser, har vi flere gange hjulpet eReolen med at skabe opmærksomhed om deres e-bogs- og lydbogstilbud og differentiere dem fra andre tjenester på markedet.
European Film College ønskede en mere visuel og oplevelsesrig hjemmeside. Creative ZOO leverede et design, der skruede op for filmmediets visuelle udtryk, hvilket førte til en tydeligere identitet som en fagligt ledende højskole.
I samarbejde med DTU har vi styrket magasinet Dynamo med skarpt layout og streamlinede processer, samt hjulpet med universitetets overordnede strategi og formater.
Vi har udviklet strategien, fortællingen og designet til Domkirkekvarteret i Viborg, som rummer et nyt museum, der fortæller historien om Viborg som Danmarks tidligere hovedstad og centrum for kirkemagt, kongemagt og demokrati. Creative ZOO.
Vi har styrket brand og synlighed for Domis og deres projekter som Pakhusene og Risskov Brynet. Her har vi skabt universer og fortællinger om nye udviklingsprojekter gennem visuelle identiteter, websites, salgsmaterialer, visualiseringer og skiltning i alle formater.
DNA Diagnostic skulle hurtigt ind på et nyt marked med deres COVID-19 antigen-test. Creative ZOO udviklede en strategi, landingpage, produktark og explainervideo, som øgede opmærksomhed og salg.
Vi omdannede Grandville til et ambitiøst brand. Gennem nyt navn, grundfortælling og visuel identitet har vi skabt en sammenhængende løsning, der tydeligt kommunikerer deres ambition om at skabe fremtidens udviklingsprojekter.
Aarhus Festuge ønskede et program, der afspejler fornyelse og kreativitet. Vi skabte et koncept, der forener design og indhold, og giver en visuel identitet, der både inspirerer og fungerer over flere år.