B2B er også menneske til menneske

Bliv endnu bedre til at fortælle, hvordan I kan spille jeres B2B-kunder bedre.

Er I dem, de andre vil lege med?

Som B2B-virksomhed bevæger I jer i et svært felt, hvor virksomheder har budgetter, der skal gå op, ofte med flere interessenter i beslutningsprocesen. Men vi er alle stadig drevet af følelser, som leder efter forbindelser og efter dem, der kan gøre deres liv lettere og få dem forrest i feltet.

Vi hjælper med at skabe brands, som andre virksomheder kan spejle sig i, og som de kan mærke ønsker dem succes. Vi tager udgangspunkt i jeres værdier og unikke salgspunkter og oversætter komplicerede budskaber til noget, der rammer hjertet. Det skaber relationer til mennesket, der tager beslutningerne.

5 nøgler til at ramme de rigtige rigtigt

Værsgo! Her er fem ting, du skal tænke over, når du taler til din målgruppe.

1Fokus på kundens fordele

Kunder leder efter produkter, der løser deres problem og giver dem værdi. I stedet for bare at afhænge af features og egenskaber, skal din kommunikation fokusere på, hvordan det møder kundens specifikke behov.

2Tag hensyn til hele beslutningsprocessen

I B2B-verdenen træffes beslutninger ofte af flere beslutningstagere gennem flere niveauer i organisationen. Dette kræver et klart og enkelt budskab, der der nemt kan forstås af alle og let formidles videre.

3Elsk dem, der elsker jer

Branding skal ikke kun skabe salg lige nu – det skal skabe varige relationer. Glem ikke et løbende fokus på at pleje jeres ambassadører og fællesskabet omkring jeres produkt

4Forstå købsrejsen 

Ikke alle kunder er på samme sted i deres købsrejse. Tilpas din kommunikation baseret på, hvor de befinder sig - fra opdagelse til overvejelse og til køb.

5Vær åben for forandring

Marked, målgruppe og mediebrug udvikler sig konstant. Vær altid klar til at tilpasse jer, teste nye tilgange og forfine jeres strategi for at sikre, at dit brand forbliver relevant og effektivt.

Se vores arbejde
Hvad er du interesseret i?
“I samarbejdet med Creative ZOO har vi altid følt os meget trygge i forhold til proces, kvalitet og leveringssikkerhed hele vejen fra de indledende møder til aflevering af de færdige filer.”
Kasper Okkels
Vice President, Business Development, Strategy & IR, Schouw & Co.
“Creative ZOO har en unik evne til at sammensætte det rigtige hold, så vi altid får både kompetente og empatiske samt kreative og strategiske folk med i projektet.”
Louise Feldt
CCO & Partner, Serwiz
“Når man skal finde sig selv i nye klæder, så er det godt at have en dygtig skrædder. Det er folkene i Creative ZOO. Vi er godt tilfredse med resultatet og har følt os klædt godt på til forandringen undervejs.”
Rasmus Cassøe
Partner og Byplanlægger, Grandville
“Creative ZOO har evnen til at omsætte noget relativt diffust til noget konkret, fordi de tager sig tid til at forstå det kommercielle produkt – til trods for, at det kan være langt fra hverdagen.”
Jens Egelund
Administrerende direktør og medejer, Translyft
Dem vi har hjulpet i B2B
I et løbende samarbejde har vi arbejdet med Schouw & Co. om at skabe en klare og visuelt dragende årsrapporter samt ESG-regnskaber. Vores arbejde omfatter både design, layout, processtyring og produktion.
DGI står for fællesskab, foreningsliv og sundhed. Sammen har vi gentænkt og udviklet en kommunikationsstrategi, der søger øget synlighed med fokus på værdier. Resultatet blev en ny metode til at arbejde med DGI's mærkesager på tværs af medier.
Da SBS Automotive blev til BORG Automotive Newman, hjalp vi med brandudvikling, grundfortælling og kampagneudvikling, så virksomheden kunne finde sin plads som en del af en ny organisation, men bevare trygheden og relationen til eksisterende kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere.
Bytelab ønskede en hjemmeside, der både viste deres IT-kompetencer og medarbejderkultur. Creative ZOO udviklede et visuelt skarpt website og et filmkoncept med fem videoer, der bringer deres brand og kultur i fokus.
Creative ZOO har hjulpet Translyft med at udfordre markedsnormer gennem en strategisk rebranding. Med nyt hjemmesidedesign, grundfortælling, tone of voice, visuel identitet og kampagneindhold har vi bidraget til at flytte fokus fra produkter, til hvordan de løser kundernes behov.
Gennem en brandudviklingsproces, der definerede brandarkitektur, identitet, navneudvikling og fortælling, fik POLYGROUP et stærkt masterbrand med et tydeligt kommunikativt ståsted for både kunder og medarbejdere.
Vi satte ind, da advokatfirmaet Holst, Advokater skulle have en ny hjemmeside og visuel identitet. Vi udviklede en flot og brugervenlig platform, der styrker relationen til deres klienter og afspejler deres værdier: enkelhed, effektivitet og nærvær.
Vi hjalp med at skabe Serwiz fra bunden - et nyt, selvstændigt brand inden for facility management. Vi udviklede navn, identitet, hjemmeside og kommunikationsstrategi, som afspejler deres ambitioner om innovation, bæredygtighed og personlige relationer.
Relevant for dig

Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak

Vil du vide mere om at skabe relationer i B2B? Kontakt Morten for en uformel snak om, hvordan vi kan hjælpe.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator