HumanAct
Visuel identitet


Creative ZOO har designet HumanActs nye visuelle identiet, der spiller på tidløse og genkendelig elementer samt virksomhedens kerneydelse og brand-identitet. Creative ZOO har designet HumanActs nye visuelle identiet, der spiller på tidløse og genkendelig elementer samt virksomhedens kerneydelse og brand-identitet.
Se mere

HumanAct gik med tanker om at videreudvikle deres visuelle udtryk og virksomhedsfortælling. HumanAct var dog i tvivl om, præcis hvilken retning, de skulle bevæge sig i. Læs med her, og få et indblik i Creative ZOOs rejse sammen med HumanAct – fra det strategiske til operationelle niveau.

HumanAct er et konsulentfirma med erhvervspsykologisk fokus, der brænder for at hjælpe organisationer og mennesker med ledelse, udvikling og konfliktløsning.

Kunde
HumanAct
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO. Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk
Som en del af den visuelle identitet, som Creative ZOO har designet til HumanAct er en ny billedestil - hér af medarbejderne. Som en del af den visuelle identitet, som Creative ZOO har designet til HumanAct er en ny billedestil - hér af medarbejderne.

opgave
Værdiskabende identitet

Da HumanAct indledte samarbejdet med Creative ZOO, var virksomheden endnu ikke helt sikre på deres behov – eller i hvilken retning, de gerne ville bevæge sig. Men de havde et overordnet ønske om at få en mere klar profil og tilføre mere værdi og identitet til deres produkt.

HumanActs nye logo - med payoff. HumanActs nye logo - med payoff.
Illustration af de grafiske ændringer, Creative ZOO har lavet til HumanActs logo. Illustration af de grafiske ændringer, Creative ZOO har lavet til HumanActs logo.

Løsning
Brandudvikling og -fornyelse

Vi angreb opgaven fra et strategisk perspektiv, hvor vi startede med at få indsigt i HumanActs brand-identitet og -ambitioner via en række workshops med partnergruppen. Her fik vi sat ord på HumanActs kerneydelse, der kan beskrives som personlig udvikling, en indre rejse og at tage ”turen”, selvom man kommer ud på dybt vand undervejs. Virksomheden ønskede at fremstå spændende, modige, autentiske, eventyrlystne, ambitiøse og som forgangsmænd inden for branchen. Med dette ståsted defineret blev vi hurtigt enige om, at HumanAct havde brug for et facelift til deres visuelle identiet, så den understøttede deres brand-postition.

Som en del af den nye identitet har HumanAct fået nye brandfarver - designet af Creative ZOO. Som en del af den nye identitet har HumanAct fået nye brandfarver - designet af Creative ZOO.
Som en del af den visuelle identitet, som Creative ZOO har designet til HumanAct er en ny billedestil - hér af medarbejdere i en dagligdagssituation. Som en del af den visuelle identitet, som Creative ZOO har designet til HumanAct er en ny billedestil - hér af medarbejdere i en dagligdagssituation.



Resultat
Sig det med farver, fonte og former

Redesignet af HumanAct indebar ligeledes nye brand-farver, fonte, ikoner, ny billedstil og en skabelon til en grundfortælling, som HumanAct selv kunne videreudvikle og implementere på diverse platforme eller bruge i deres fysiske materiale.


Ud fra de strategiske og taktiske drøftelser udviklede og designede vi den visuelle identitet med udgangspunkt i tidløse og genkendelige komponenter. HumanAct fik blandt andet et nyt logo, der bygger videre på grundstenene fra det gamle. Her er ”Act” fremhævet, og der bliver spillet på tangenter såsom vejledning, erfaring samt rummelighed og plads. Vi designede ligeledes et grafisk element, der er inspireret af rejsen og den udfordring, som kan ligge heri, og samtidigt symboliserer en labyrint og et fingeraftryk.



Visuel illustration af eksekveringen af HumanActs nye identitet. Visuel illustration af eksekveringen af HumanActs nye identitet.
De forskellige ikoner, som Creative ZOO har udviklet og designet til HumanAct. De forskellige ikoner, som Creative ZOO har udviklet og designet til HumanAct.
Eksempel på eksekveringen af HumanActs nye identitet - her anvendt på en mappe. Eksempel på eksekveringen af HumanActs nye identitet - her anvendt på en mappe.
Eksempel på eksekveringen af HumanActs nye identitet - her anvendt på deres visitkort. Eksempel på eksekveringen af HumanActs nye identitet - her anvendt på deres visitkort.
Eksempel på eksekveringen af HumanActs nye identitet - her anvendt på en notesbog. Eksempel på eksekveringen af HumanActs nye identitet - her anvendt på en notesbog.

Holdet bag

Charlotte Kousgaard er designer hos Creative ZOO.
Charlotte Kousgaard
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk
Signe Schmidt er projektleder hos Creative ZOO.
Signe Schmidt
Project Manager
+45 61 77 02 32



Lignende projekter

Frederiks Plads i Aarhus har fået en visuel identitet, der matcher de værdier, byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og royalt inspireret identitet.

Frederiks Plads

Sundmolehusene i Københavns Nordhavn har fået en visuel identitet, der matcher de værdier som byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og maritimt inspirerende identitet.

IPOSOL

Sundmolehusene i Københavns Nordhavn har fået en visuel identitet, der matcher de værdier som byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og maritimt inspirerende identitet.

CASA - Sundmolehusene

Creative ZOO har designet en ny visuel identitet til Idealhuse, der bl.a. omfatter et nyt, dynamisk logo.

Idealhuse

Drømmer du også om en visuel identitet, der gør indtryk og sætter aftryk? Kontakt os, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk