Teknisk Landsforbund

Ny hjemmeside med medlemmet i fokus

Teknisk Landsforbund
tl.dk

Teknisk Landsforbund er en fagforening og a-kasse for kreative specialister. De ønskede en ny hjemmeside, der både afspejlede forbundets nye friske visuelle identitet og opfyldte medlemmernes funktionelle behov. Vi hos Creative ZOO skulle skabe netop dette bindeled.

I dagens digitale tidsalder er kravene til fagforeninger og a-kasser højere end nogensinde. Information, vejledning, systemer og tilbud skal ikke bare præsenteres; de skal formidles med personlighed og tilgængelighed.

Som en del af en omfattende rebranding ønskede Teknisk Landsforbund en ny hjemmeside, der både havde karakter, øget brugervenlighed og kunne opbygge stærke relationer til og blandt sine medlemmer.

Relationsskabelse gennem form og funktionalitet

Teknisk Landsforbunds mission er klar: at støtte og repræsentere kreative specialister inden for alt fra byggeri til design til audiologi. Vi stod overfor en udfordrende opgave, hvor vi skulle skabe en medlemsoplevelse, der var inkluderende, intuitiv og indbydende og som ville sikre, at hver faggruppe følte sig både repræsenteret og som en del af et større fællesskab.

Vi ville skabe en portal, hvor medlemmer og besøgende hurtigt kunne få sine spørgsmål besvaret, men samtidigt åbne op for TL’s rige univers af inspiration, viden, vejledning og artikler.

Men, hjemmesiden skulle også passe ind i et endnu større puslespil, da vi sideløbende arbejdede tæt sammen med Teknisk Landsforbund om en dybdegående transformation af deres visuelle identitet (det du kan læse mere om her).

Nemt at navigere. Nemt at gå på opdagelse

Medlemsportalen ‘Mit TL’ var et stort fokuspunkt i vores løsning. Her var det vigtigt, at medlemmerne fandt, hvad de søgte, hurtigt og let, alt imens de blev indenfor TL's visuelle univers uden unødvendige skift til eksterne systemer.

Ved at fokusere på medlemmernes kernebehov udviklede vi en tredelt hovedmenu:

  • Få svar blev designet til at besvare spørgsmål vedrørende arbejdsliv og dagpenge.
  • Få viden og inspiration introducerer medlemmer til kurser, arrangementer, artikler og de forskellige faggrupper, hvilket kan være medvirkende til at skabe faglig fordybelse og netværk.
  • Hvorfor TL? dykker ned i organisationens essens og dens unikke tilbud.

Med Teknikeren+ integrerede vi magasinets artikler (læs mere om vores arbejde med magasinet Teknikeren her) på hjemmesiden i dynamiske formater, som også blev omsat til Instagram Stories. Dette skabte en større tværmediel sammenhæng og udnyttede mediernes fulde potentiale.

Et website, der styrker fællesskabet

Med lanceringen af den nye hjemmeside realiserede vi en central milepæl i Teknisk Landsforbunds rebranding og cementerede dem som et stærkt relationsbrand. Medlemmernes nye digitale oplevelse er nu ikke bare intuitiv, men også i perfekt sync med forbundets moderne visuelle udtryk.

Den klare struktur og de brugerfokuserede funktioner sikrer, at hvert medlem nu hurtigt finder, hvad de søger, og altid føler sig værdsat som en del af TL’s fællesskab.

Lignende projekter

Jesper Vorre
Creative Director, Senior Partner
+45 52 10 05 04
jv|czoo.dk
Klar til en snak

Vil du vide mere? Kontakt Jesper for en uformel snak om, hvordan vi kan hjælpe.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator