czoo

Tivoli Friheden
Brandingfilm


Se mere

Tivoli Friheden er et åndehul i hjertet af Aarhus; et sted, hvor tiden står stille, og øjeblikke bliver til traditioner. Det fortælles i en ny brandingfilm, hvor øjeblikkene skaber helheden

Tivoli Friheden har i mere end 100 år været et fristed i hjertet af Aarhus. Det har været stedet, man søgte hen for at være sammen med venner og familie - for at more sig, for at høre musik, for at glemme og for at huske.

Tivoli Friheden er forlystelser. Men det er også en park. Og et koncertsted. Og spisesteder. Og meget mere.

Kunde
Tivoli Friheden
Ydelser


Marie Bysted er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO. Marie Bysted

Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mb@czoo.dk

opgave

Brandingfilm med følelser

Tivoli Friheden ønskede en brandingfilm, der ikke kommunikerede vilde oplevelser, men derimod stille øjeblikke og følelser. De ønskede en ægte film med mennesker, der kunne mærkes, og en film, hvor de mange øjeblikke fik lov til at skabe en helhed.

Og samtidig ønskede de en film, der kunne fungere på mange forskellige platforme og i flere forskellige længder og formater.

Tivolifriheden brandingfilm - lavet af Creative ZOO. Tivolifriheden brandingfilm - lavet af Creative ZOO.

Løsning

En dag i Friheden

Vi udviklede et koncept, hvor du gennem en række scener - en række øjeblikke - følger en dag i Friheden. Fra solen stiger op på himlen, til natten har taget over og scenerne er indhyllet i lys fra scenen og forlystelserne.

I stedet for at introducere en eller flere gennemgående karakterer, lod vi forskellige karakterer danne en collage af visuelle udtryk - de unge i luftgyngerne, børnene på karrusellen, de ældre med candyflossen - og bandt det sammen med en speak med et budskab, der rakte ud over "Besøg Tivoli Friheden":

"Der er brug for tid til, at tiden står stille"

Optagelserne blev skudt over flere optagedage sammen med et produktionshold fra GotFat, og alle aktørerne var amatører - rekrutteret på stedet eller via netværk.

Brandingfilm om Tivoli Friheden - lavet af Creative ZOO. Brandingfilm om Tivoli Friheden - lavet af Creative ZOO.

Resultat

Én film - mange versioner

Det endelige resultat blev på samme tid én og mange film: Den "lange" brandingfilm på mere end et minut, den kortere film til fx biografer og tv samt helt korte film (helt ned til 5-6 sekunder) til YouTube.

I samspillet mellem billeder, speak og musik fik vi skabt en film, der indrammede de mange forskellige sider af Tivoli Friheden og de mange forskellige tempi i løbet af dagen. Når solen går ned, betyder det slutningen på dagen for nogen, men også begyndelsen på dagen for andre.

Pige i karrusel i tivoli friheden Pige i karrusel i tivoli friheden

Holdet bag

Martin Rask Pedersen er Head of Content hos Creative ZOO
Martin Rask Pedersen

Head of Content 
+45 52 100 503
mrp@czoo.dk

Marie Bysted er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted

Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mb@czoo.dk

Charlotte Kousgaard er designer hos Creative ZOO.
Charlotte Kousgaard

Editorial Team Leader 
& Designer
+45 28 25 64 72
ck@czoo.dk

Mette Appel Senior Project Manager Creative ZOO
Mette Appel

Senior Project Manager
+45 51 74 36 78
ma@czoo.dk

Lignende projekter

Medierådet – Kampagne til forældre og fagpersoner

Creative ZOO var med, da Kvindemuseet skiftede navn til KØN, og en ny identitet blev skabt med blandt andet maling, tusch og tape

KØN Museum

Som en del af blomsterfestivalens visuelle identitet blev blomster kombineret med liv, død og løjer, hvilket kom til udtryk i blomsterne som en isvaffel med skjulte elementer

Tivoli Friheden

Fotos fra videoen om Æbeløen, som Creative ZOO har designet til det nye område i Øgaderne i Aarhus C.

Æbeløen

Marie Bysted er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted

Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mb@czoo.dk

Drømmer du også om at få succes med din videokommunikation? Så kontakt Marie.