Dansk Camping Union

Fordelene ved at automatisere en fordelsbog

Dansk Camping Union

440 campingpladser med hver deres adresser, åbningstider, ratings, billeder, beskrivelser og faciliteter. Alt det (og meget mere) skal Dansk Camping Union håndtere fejlfrit, når de producerer deres årlige fordelsbog. En uoverskuelig opgave som Creative ZOO nu har hjulpet med at optimere og løse.

Nogle campingpladser har bungalows. Måske et mini marked. Nogle har etableret en pool hen over vinteren... eller nedlagt deres minigolfbane. Der er rigtig mange datapunkter for DCU at administrere, når de er udkommet med deres kronjuvel, Dansk Camping Unions Fordelsbog. 

Gennem automatiseret dataombrydning hjalp Creative ZOO DCU med at give redaktionen en meget lettere og mere strømlinet arbejdsgang.

Data Galore

Med hærdet ryg, æselører og fast bopæl i tusindvis af danskeres handskerum er Dansk Camping Unions Fordelsbog en uundværlig del af DCU’s relation til deres medlemmer. Derfor er det fuldt forståeligt, at DCU lægger mange kræfter i den årlige produktion. Men måske lidt for mange kræfter - de forkerte steder.

DCU kom til os, da deres arbejdsproces var blevet mere og mere manuel med en træg copy+paste data fra system til system. De ville have deres arbejdsgang optimeret og løftet deres daværende automatisering. Det skulle være nemmere at producere den store campingbog flot og fejlfrit.

“Campingbogen er et krævende årligt projekt. Med Creative ZOO har vi digitaliseret processer og arbejdet smartere med opsætning, korrektur og produktion. Det forbedrede resultat er en ren win-win.”
Julie Parmo
Projektkoordinator, Dansk Camping Union
Gode samarbejder skaber gode løsninger

Allerede fra det første møde blev der dannet et tillidsfuldt samarbejde med DCU, hvilket var en altafgørende forudsætning for en effektiv og konstruktiv proces. Vi blev hurtigt enige om at investere tiden i en større omstrukturering nu for at gøre fremtiden lettere.

DCU’s hjemmeside, med en oversigt over 2593 campingpladser, udgør hoveddatabasen, hvor data bliver trukket fra. Vi ombrød data og assets fra hjemmesiden, så det automatisk var optimeret til og indsat i de tilsvarende sektioner i bogens grunddesign.

Vi hjalp med justeringer i bladet, der fik et nyt format og opdateret design, som var responsivt alt efter mængden og typen af informationer, der automatisk blev indsat fra de enkelte campingpladser. På den måde kunne vi nemt lave ændringer på tværs af mange pladser på markant kortere tid end før.

Dataombrydning uden fejl

Hver gang man laver noget manuelt, tager det tid. Hver gang man laver noget manuelt, er der risiko for fejl. Derfor har der været rigtig meget at vinde ved at automatisere processerne i et projekt som dette. Det frigiver ressourcer, hæver kvaliteten og reducerer omkostninger på DCU’s absolut største projekt.

Fokus på kvalitet og minimering af fejl giver et bedre produkt til medlemmerne, som på den måde får mere værdi for deres kontingent.

Det styrker i endnu højere grad deres relation til DCU. Samtidigt er annoncører også mere interesseret i at købe plads i et højkvalitets produkt.

Automatisk ombrydning af store datasæt til print er altså en win, win, win for alle parter. Det er blevet (meget) mere smertefrit at producere den årlige campingbog.

Se vores andre cases med digital udvikling

Jesper Vorre
Creative Director, Senior Partner
+45 52 10 05 04
jv|czoo.dk
Klar til en snak

Kontakt Jesper for at høre, hvordan vi arbejder med digital udvikling.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator