Løsning
En helstøbt og kreativ kampagne med fokus på ”hvorfor”
I et tæt samarbejde med Aalborg Universitet blev der udviklet en kampagne, som omfattede hele rejsen for den potentielle studerende; fra opmærksomhed på sociale medier til information på eksempelvis uddannelsens hjemmeside og ved Åbent Hus. Kampagnen omfattede video, brochure, roll-ups, PowerPoint og tekst og grafiske elementer til hjemmesiden – samt planlægning og eksekvering af kampagnen på medier som Facebook, Instagram, YouTube og Reddit.
Videoen blev udgangspunktet, og der blev lavet forskellige kreative greb, som udfordrede praksis:
- I stedet for at tale om uddannelsen var fokus på den forskel, man kan gøre i verden. Der blev altså kommunikeret ”hvorfor” - og ikke ”hvad”.
- Der blev brugt en animationsfilm til at kommunikere følelser, hvor animationsfilm normalt – inden for kommunikation – bruges til at formidle fakta.
- Der blev brugt en ung speaker til en tung og relativt seriøs speak.
- Med godt et minuts spilletid var filmen længere end det generelt anbefales til fx Facebook. De interesserede er villige til at investere tid, hvis videoen er interessant nok.