czoo

Fra anonyme initialer til ambitiøst brand


Se mere

Nyt navn, grundfortælling, visuel identitet, website og meget mere. Dette ønskede byplantegnestuen CFBO med et mål for øje: At styrke deres brand. Gennem et tæt samarbejde udviklede Creative ZOO først og fremmest et nyt navn, der skulle kommunikere tegnestuens ambition, ligesom navneskiftet satte retningen for resten af brandingløsningen.

CFBO er en byplantegnestue, der arbejder med byudvikling. Mens CFBO var initialerne på de fire grundlæggere, voksede tegnestuen efterhånden ud af initialerne i takt med, at de ønskede et brand, der kommunikerede deres ambition og ikke kun forbogstaverne på personerne, der stiftede tegnestuen

Kunde
Grandville

Opgave

Ønsket om et synligere brand

Tegnestuen ønskede at arbejde mere aktivt med deres brand, ligesom de savnede et udefra-perspektiv på deres virksomhed. Første skridt mod en stærkere brandposition blev et nyt navn, der skulle kommunikere, hvad de som tegnestue kunne tilbyde deres eksisterende og potentielle nye kunder.

Løsning

Intet produkt uden proces

Inden vi kaster lys over løsningen, vil vi gerne slå et slag for vejen mod målet. Forud for løsningen lå nemlig en vigtig proces med flere workshops, hvor vi i tæt samarbejde med partnerne fra CFBO fik stillet skarpt på deres brand DNA og konkurrencesituation.  

På baggrund af indsigterne fik vi gennem en grundfortælling indkapslet tegnestuens ambition: At skabe gode byer. Denne ambition skulle komme til udtryk i det nye navn, og på den vis blev navnet Grandville født.  
 
Herefter fulgte udviklingen af et nyt logo, ny visuel identitet, nyt website og præsentationsmateriale, der alt sammen havde afsæt i det nye navn og grundfortællingen. 

Resultat

Et sammenhængende brand med en klar identitet

At ændre navn, grundfortælling, website og visuel identitet kræver mod, men det kan betale sig at være modig. Dette er Grandville et tydeligt eksempel på. 

 
Grandville så navneskift og brandudvikling som en mulighed fremfor en trussel. De så det som en mulighed for at styrke deres position, og med vores hjælp har de nu fået et brand og et navn, der både kommunikerer deres ambition og differentierer dem fra konkurrenterne.  
 
Det hele er omsat til en sammenhængende 360 graders brandingløsning på tværs af alle de  kontaktflader, der er mellem Grandville og deres kunder. 

”Når man skal finde sig selv i nye klæder, så er det godt at have en dygtig skrædder. Det er folkene i Creative Zoo. Vi er godt tilfredse med resultatet og har følt os klædt godt på til forandringen undervejs."
(Rasmus Cassøe, partner og byplanlægger ved Grandville)

Holdet bag

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Jesper Vorre er Creative Director og senior partner i Creative ZOO
Jesper Vorre

Creative Director,
Senior Partner
+45 52 100 504
jv@czoo.dk

Thomas Brovst er Digital Transformation Specialist hos Creative ZOO.
Thomas Brovst

Digital Transformation Specialist
+45 52 10 10 08
tb@czoo.dk

Charlotte Kousgaard er Senior Designer og Editorial Lead hos Creative ZOO.
Charlotte Kousgaard

Senior Designer,
Editorial Lead

+45 28 25 64 72
ck@czoo.dk

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Drømmer du også om at få succes med din videokommunikation? Så kontakt Morten.