Et logo er mere end flotte former og farver, der er sat sammen. Hos Creative ZOO ser vi logoet som din virksomheds stempel, og derfor skal det kunne rumme hele din virksomhed.
Vi ved, at et logo taler - derfor skal et logo selvfølgelig fortælle om din virksomhed. For at designe et logo skal vi kigge både ind og ud: Vi skal finde ind til kernen af virksomheden, og vi skal se ud på konkurrenterne og markedet. Det er her, vi finder ud af, om logoet skal have glimt i øjet, være corporate eller måske blæret.
Hvad kan du bruge et logo til?
Dit logo er en unik mulighed for at sætte virksomhedens aftryk på diverse kanaler og platforme. Et logo gør dig identificerbar, vækker tilknytning og følelser hos målgruppen. Ligesom det giver indblik i virksomhedens DNA eller produkter. De mange medietyper tilbyder både nye muligheder, men stiller også nye krav til dit logo: Det skal være responsive, tilpasningsdygtigt samt skille sig ud i mængden. Giver du dit produkt det rette visuelle udtryk, er du foran dine konkurrenter. Sælger du fx kaffe, kan du, med nøje udvalgte former, farver og ord, skabe konnotationer, der vækker lysten til kaffe. Med andre ord kan produktet være nok så godt, men uden et klart og differentieret look, er du bagud.
Hvordan kan vi hjælpe med dit logo?
Hos Creative ZOO har vi den fornødne viden om trends og tendenser, hvilket – i kombinationen med forståelsen for diverse medier – gør os i stand til at designe unikke og relevante logoer. Uanset om du ønsker et nyt logo eller at få tilpasset dit nuværende, indleder vi altid med grundigt indsigtsarbejde, hvor vi klarlægger virksomhedens ambitioner og strategi, således sikrer vi, at logoet passer perfekt til behovet. Vores designere kan se alle de bolde, der flyver rundt i det indledende arbejde – og gribe de rigtige. De logoer, vi designer, skal altid bestå af en afgørende test: Det skal smadres og brækkes i småstykker – kan det afkodes, at stykkerne er fra din virksomhed, er logoet good to go.
Udviklingen af et logo står sjældent alene. Oftest er logoudviklingen en del af en grundigere gennemgang af virksomhedens
visuelle identitet
.