Visuel identitet


En visuel identitet er virksomhedens stemme i markedet fortalt i farver, skrifttype, grafiske elementer og et logo
Mange virksomheder har en visuel identitet, som siger noget helt andet, end det virksomheden egentlig ønsker at kommunikere. Derfor er det Creative ZOOs holdning, at en visuel identitet skal være strategisk funderet. Den skal tænkes ind, så den understøtter og kommunikerer det vigtigste om virksomheden.

Hos Creative ZOO udvikler vi visuelle identiteter, fordi vi ved, at de gør en stor forskel, når virksomheden skal indtage sin position i markedet. Vores dygtige designere arbejder både analytisk og strategisk med at forstå virksomhedens marked, position, kunder, produkter og styrker, før alt dette omsættes til de designelementer, som den visuelle identitet består af.

Forandring af visuel identitet har mange fordele


Udvikling af en visuel identitet til en virksomhed kan være med til at frisætte en masser positiv energi i en organisation. På den måde kan det bl.a. fungere som et effektivt ledelsesværktøj i en forandringsproces.

Ved at lancere en ny, opdateret visuel identitet sender man et klart signal til markedet om, at man er en vital virksomhed, som følger med tiden og er i udvikling. Det siger sig selv, at man ikke skal genopfinde sig selv hele tiden. Men man kan lære meget af verdens stærkeste brands, som løbende justerer og nyudvikler på deres visuelle identitet.

Hvis en visuel identitet skal have effekt og gøre en forskel, handler det ikke bare om at se godt ud, men langt mere om at være lækker for de rigtige, og være pænere end konkurrenterne.
Kontakt os, hvis du vil have designet en visuel identitet, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.
Sune Engelund er art director og partner hos Creative ZOO.
Sune Engelund
Concept & Design
Founding Partner

+45 20 265 808
sune@czoo.dk