Løsning
Blomster som mere end bare dét, øjnene ser
Løsningen blev en visuel identitet, der – foruden at spille sammen med Frihedens overordnede identitet – afspejlede blomster og sommer med en kant. Dette kom blandt andet til udtryk i den mørke baggrund, som adskilte sig fra de ellers lyse farver, der normalt bruges, når man taler om sommer. Det skabte en kontrast, der spillede sammen resten af motivet: en blomsterbuket, der gemte på både liv, død og løjer.
Den visuelle identitet blev suppleret af en fortælling, som rammesatte kommunikationen og dannede grund for historierne om Frihedens blomsterfestival. I fortællingen lød det blandt andet således:
“(…) Tivoli Frihedens blomsterfestival handler om mere end, hvad øjnene ser. Den handler om alt det, blomsterne også er. Om blomster som mere end noget, der er pænt og dufter godt. Om hvordan blomsterne følger os gennem livet og markerer højdepunkter og traditioner helt frem til, at en rød rose lander oven på vores kiste, efterfulgt af endnu en og endnu en … Og om hvordan blomster er mad og genbrug og miljø og klima og symboler og lige nu og snart væk. I Tivoli Friheden får du noget at tænke over.”