AARhus
Byen i bygningen


Creative ZOO har tilført designværdi til AARhus på Aarhus Ø. Creative ZOO har tilført designværdi til AARhus på Aarhus Ø.
Error
Creative ZOO har designet AARhus på Aarhus Ø's visuelle identitet. Creative ZOO har designet AARhus på Aarhus Ø's visuelle identitet.
AARhus er byen i bygningen og er ambitiøst byudviklingsprojekt. Derfor havde BIG, Gehl og Rune Kilden brug for en larmende enkel visuel identitet. Den har Creative ZOO designet. AARhus er byen i bygningen og er ambitiøst byudviklingsprojekt. Derfor havde BIG, Gehl og Rune Kilden brug for en larmende enkel visuel identitet. Den har Creative ZOO designet.
Som en del af AARhus i Aarhus visuelle identitet har Creative ZOO selvfølgelig designet et unikt logo.
Creative ZOO har også designet AARhus' hjemmeside, hvor interesserede og potentielle købere kan læse mere om projektet og komme tæt på lejlighederne. Creative ZOO har også designet AARhus' hjemmeside, hvor interesserede og potentielle købere kan læse mere om projektet og komme tæt på lejlighederne.
AARhus' visuelle identitet ses tydeligt i en tryksag, som fortæller om byudviklingsprojektet. AARhus' visuelle identitet ses tydeligt i en tryksag, som fortæller om byudviklingsprojektet.
Creative ZOO har kastet ekstra ’tryllestøv’ på AARhus, som er med til at sikre, at købere og lejere oplever bygningen som en mærkevare og et brand. Creative ZOO har kastet ekstra ’tryllestøv’ på AARhus, som er med til at sikre, at købere og lejere oplever bygningen som en mærkevare og et brand.
”Når man tegner og bygger et så stort og visionært projekt som AARhus, er det vigtigt at tilføre designværdi, så bygningen fra starten opleves som et værdifuldt og attraktivt brand.

I denne proces har Creative ZOO kastet det ekstra ’tryllestøv’ på projektet, som er med til at sikre, at købere og lejere oplever bygningen som en mærkevare.”

Rune Kilden, Byudvikler
Creative ZOO har designet et logoudtryk, som ikke i sig selv er kontroversielt. Formen er solid, sikker og harmonisk Creative ZOO har designet et logoudtryk, som ikke i sig selv er kontroversielt. Formen er solid, sikker og harmonisk

En larmende enkel løsning

Navnet, AARhus, er i sig selv et markant statement og har en stor stopeffekt. Derfor valgte vi et logoudtryk, som ikke i sig selv var kontroversielt. Formen er solid, sikker og harmonisk. Vi har arbejdet med at skabe en rolig, likeable og letgenkendelig form, som matcher bygningens arkitektoniske udtryk.

Ordet er opdelt, så AAR fremhæves med kapitæler. På den måde får ordet hus også opmærksomhed, så vi tydeligt kan adskille byen og bygningen.

Endelig er forkortelsen AAR den internationale lufthavnskode for Aarhus. Med denne stavemåde i logoformen kan AARhus staves på samme måde i omløbende tekst. Derved skabes der synergi og genkendelighed mellem logoet og bygningens navn.
Holdet bag
Jesper Liengaard er senior art director hos Creative ZOO.
Jesper Liengaard
Senior Art Director
+45 38 400 515
jesper@czoo.dk
Katrine Mejnecke laver kommunikation og PR hos Creative ZOO.
Katrine Mejnecke
Communication & PR Manager
+45 28 780 374
katrine@czoo.dk
Sune Engelund er art director og partner hos Creative ZOO.
Sune Engelund
Art director & Partner
+45 20 265 808
sune@czoo.dk
Lignende projekter
Kontakt os, hvis du også ønsker at tilføre designværdi til dit projekt, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Copywriter & Partner
+45 60 663 060
morten@czoo.dk