czoo

Vejle Musik- og Kultur
– Kampagne


Video om skrivning til kampagne for Vejle Musik- og Kulturskole

Opgave

Kampagne, der skaber opmærksomhed og inspirerer

Med kampagnen ’De Første Digitale Skridt’ ville Medierådet gerne rådgive forældre og fagpersoner i, hvordan man kan bruge de digitale medier til mere end bare streaming og spil.


Opgaven var at udvikle og eksekvere på en national indsats, der promoverer Medierådets indholdsbank med viden, tips og aktiviteter. Forældre og fagpersoner skulle inspireres til at gøre nye ting, danne nye vaner og stimulere børns digitale kompetencer ved at lege, skabe, eksperimentere og være kreative.

Samtidig var det vigtigt, at kampagnen ikke gav forældrene dårlig samvittighed over at sætte barnet foran en tablet i ulvetimen for at få dagligdagen til at hænge sammen.

Video om musik til kampagne for Vejle Musik- og Kulturskole

Løsning

Univers til leg og læring

Indsatsen krævede et stærkt samarbejde med Medierådet, der sørgede for fagligheden i budskaberne, mens vi skulle sparre, konceptudvikle, producere og publicere indhold.


Universet ’De Første Digitale Skridt’ fejrer småbørns første digitale udvikling på samme måde som det første skridt eller første ord. Det er en helt naturlig del af barnets opvækst, men også noget de skal hjælpes med.

Målgruppen er voksne, men det tegnede visuelle univers portrætterer småbørns verden og danner ramme for blandt andet plakater, foldere og grafiske elementer til digitale platforme samt diverse videoproduktioner. Videoerne omfattede både række informationsvideoer og den overliggende kampagnefilm, der viser familiens digitale hverdag og samvær i et magisk univers.

Video om billedkunst til kampagne for Vejle Musik- og Kulturskole

Resultat

Ud over rampen

’De Første Digitale Skridt’ er kommunikeret gennem et mail-flow, PR-arbejde, digital annoncering, influencer marketing, samarbejdspartnere, interessenter, institutioner - og en medvirken i Go’Morgen Danmark.

Universet har gjort det muligt at inspirere forældre til at have et digitalt samvær med deres børn, som også forbereder børnene på deres digitale fremtid. Ydermere uddanner og aktiverer universet fagpersoner til at tage børnene i hånden og give dem værktøjer, mens de leger og er sammen med vennerne i institutionen.

I sidste ende kommer det børnene til gode, og det er vi stolte over at have været en del af.

Video om drama til kampagne for Vejle Musik- og Kulturskole

Holdet bag

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Senior Advisor, Founding Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
morten@czoo.dk

Marie Dam
Marie Dam

Advisor
Analysis & strategy
+45 28 59 43 90
md@czoo.dk

Lorena Cruzado er senior art director hos Creative ZOO.
Lorena Cruzado

Senior Designer
+45 22 61 20 81
lorena@czoo.dk

Helle Brøgger er Senior Project Manager ved Creative ZOO
Helle Brøgger

Senior Project Manager
+45 52 10 10 09
hb@czoo.dk

Lignende projekter

Aalborg Universitet

Creative ZOO har udviklet UngiAarhus' nye kampagne 'Klar til klub', hvor klubbørn fra Aarhus Kommune er frontfigurer.

UngiAarhus

Creative ZOO har udviklet et strategisk kampagneunivers omkring AURA Energi og deres pay-off 'Ganske enkelt'.

AURA Energi

Som en del af blomsterfestivalens visuelle identitet blev blomster kombineret med liv, død og løjer, hvilket kom til udtryk i blomsterne som en isvaffel med skjulte elementer

Tivoli Friheden

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Senior Advisor, Founding Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
morten@czoo.dk

Kontakt Morten, hvis dit brand skal ud over rampen.