Aarhus Teater
Sæsonprogram 16/17


Se mere
I bedste Aarhus 2017 stil blev vi udfordret af Aarhus Teater til at ”Rethink” deres visuelle identitet og give dem et klart udtryk på tværs af forestillingerne
For at give byens gamle teater det helt rette visuelle udtryk, startede vi med en workshop. Alle nøglepersoner bidrog med strategiske overvejelser, visioner og erfaringer.

Med workshoppen gravede vi os i fællesskab ind til løsningen – Aarhus Teater havde brug for en unik skrifttype, som skulle give dem sit eget genkendelige udtryk.

Skrifttypen, AT Theatrum, skaber sammenhæng mellem teaterets mange forestillinger og gør Aarhus Teater til tydelig afsender.

Resultatet blev et sæsonprogram, der teaser læseren, udfordrede formatet og med sin skrifttype gav en tydelig rød tråd til Aarhus Teater som afsender.
Kunde
Aarhus Teater
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO. Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk
I udviklingen af skrifttypen AT Theatrum har Creative ZOO ladet sig inspirere af den gamle teater bygnings former I udviklingen af skrifttypen AT Theatrum har Creative ZOO ladet sig inspirere af den gamle teater bygnings former
Aarhus Teaters skrifttype er inspireret af bygningen former og buer og tagets hældninger.
Bogstaverne er inspireret af teaterets gamle bygning og dets hældning på taget og karakteristiske former og buer på vinduerne. Bogstaverne er inspireret af teaterets gamle bygning og dets hældning på taget og karakteristiske former og buer på vinduerne.
Aarhus Teaters sæsonprogram 2016/2017 er en tryksag på knap 1 meter. Aarhus Teaters sæsonprogram 2016/2017 er en tryksag på knap 1 meter.
Skrifttypen findes udelukkende i versaler og numre. Det gør den karakteristisk og læsbar. Skrifttypen findes udelukkende i versaler og numre. Det gør den karakteristisk og læsbar.
Skrifttypen AT Theatrum giver Aarhus Teater er tydeligt udtryk på tværs af deres mange forestillinger

Hvad gemmer sig bag?

Valget blev den helt rene, gule forside med det udstansede A. Det skulle være med til, at skabe opmærksomhed og nysgerrighed, da man kan ane, at der gemmer sig noget inde bag A’et. Den nye åbenhed blev også understøttet med behind-the-scene billeder inde i sæsonprogrammet og med folde-ud siderne, der viste hele ensemblet og den gamle bygning i et nyt lys. Som bonusinfo kan vi fortælle, at tryksagen i udfoldet tilstand er næsten en meter bred.
Skrifttypen bruges igennem hele Aarhus Teaters sæsonprogram 2016/2017 Skrifttypen bruges igennem hele Aarhus Teaters sæsonprogram 2016/2017

Afsenderen træder frem i rampelyset

Skrifttypen skulle være med til at indramme teatrets sjæl ved at være dramatisk, underholdende og fascinerende, og få Aarhus Teater til at stå som tydelig afsender. Det kan blandt andet ses herunder, hvor skrifttypen er med til, at skabe sammenhæng mellem forestillingerne.
Creative ZOO har også designet forestillingsbilledet til Medea, hvor skrifttypen AT Theatrum også bruges og skaber en klar rød tråd til Aarhus Teater Creative ZOO har også designet forestillingsbilledet til Medea, hvor skrifttypen AT Theatrum også bruges og skaber en klar rød tråd til Aarhus Teater
Skrifttypen AT Theatrum bruges på forestillingsbilledet Skrifttypen AT Theatrum bruges på forestillingsbilledet

Holdet bag

Charlotte Kousgaard er art director hos Creative ZOO.
Charlotte Kousgaard
Jesper Vorre er Creative ZOOs Chief Designer.
Jesper Vorre
Chief Designer
+45 52 100 504
jv@czoo.dk
Sune Engelund er art director og partner hos Creative ZOO.
Sune Engelund
Concept & Design
Founding Partner

+45 20 265 808
sune@czoo.dk
Lignende projekter
Kontakt os, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk