I det digitale landskab, hvor nye platforme og best practises konstant ændres, kan det være svært at vide, hvor man skal fokusere, og hvad man skal prioritere. Det er sjældent, man har ressourcerne til at følge med og dække hele vejen rundt. Dem, der arbejder professionelt med sociale medier og dagligt jonglerer med indholdsudvikling, ved godt, at den hektiske hverdag ofte kan føre til hurtige, halve og uovervejede løsninger.
I dette kursus stopper vi op, puster ud og tager et kig udefra. Her opnår du en dybere forståelse af, hvorfor du er aktiv på netop jeres udvalgte kanaler, og hvordan du kan udnytte deres unikke styrker med det rigtige formål. Vi hjælper dig med at lægge grundlaget og bygge videre, så du kan prioritere dine ressourcer, hvor de gør mest gavn samt effektivisere udviklingen og produktionen af indhold, så det stadig kan versioneres på tværs af kanaler.
Over to intensive kursusdage vil vi arbejde med:
• Opbygningen af en Social Media Playbook: Her læres hvordan man udarbejder værdibaserede og operationelle guidelines, der kan anvendes konsekvent på tværs kanaler.
• Strategisk Kanalvalg: Man skal forstå vigtigheden af at vælge de rette kanaler i forhold til formålet, og hvordan hver kanal kan opfylde specifikke funktioner i kommunikationsstrategien.
• Kreativ indholdsudvikling og versionering: Teknikker til effektivt og struktureret at udvikle, planlægge og producere kvalitetsindhold- og formater, der er tilpasset de enkelte platforme og målgrupper.
• Effektiv Ressourcestyring: Her identificeres, hvordan man bedst muligt kan allokere sine ressourcer og definere kompromiser for at opnå størst mulig effekt.
Målet er, at deltagerne forlader kurset med en værktøjskasse fuld af ideer og fremtidsplaner – og med et dokument, der allerede er under udfoldelse og kan blive til en Social Media Playbook; en Playbook, der kan lette, styrke og effektivisere processen og outputtet i deltagernes indsats med sociale medier.
Datoer
Tirsdag d. 5. november kl. 12-16
Tirsdag d. 12. november kl. 12-16
Sted
Creative ZOO
Ceresbyen 65B
8000 Aarhus
Pris
7.500 kr. pr. deltager (eks. moms)
OBS: Er du ansat i en virksomhed, der er en del af Pressens Uddannelsesfond? Så kan/skal du tilmelde dig kurset via Mediernes Efteruddannelse og få støtte til deltagelsen.
Og det med småt: Vi fremsender en faktura efter tilmelding. Ved afmelding til kurset inden for 14 dage før første kursusdato opkræves et afbudsgebyr på 2.500 kr. Ved afmelding tidligere end dette refunderes den fulde pris.