Gratis inspirationsmøde 24. oktober 2019 i Aarhus: Få inspiration fra bl.a. ECCO til, hvordan du kan aktivere medarbejderne i eksempelvis on-boarding kampagner, årsrapporter, intern værdikommunikation og annoncer (Er afholdt)
Event - Er afholdt, Creative ZOO
”Vores medarbejdere er vores vigtigste ressource” lyder det som et tomt CSR-ekko fra mange virksomheder. Sandheden er, at netop dine medarbejdere ikke kun spiller en vigtig rolle i forhold til primære funktioner som salg, drift, udvikling og kundekontakt. Medarbejderne kan også bidrage til at gøre dit brand ”Værd at elske”, hvis du aktiverer dem og tænker dem ind i din virksomheds branding, markedsføring og kommunikation.
Vi har samlet en række inspirerende cases og gode eksempler fra meget forskellige brancher på, hvordan man kan skabe det sjældne, men meget eftertragtede employee brand engagement, hvor medarbejderne er med til at få dit brand til at leve. Eksemplerne omfatter on-boarding kampagner, årsrapporter, intern værdikommunikation og annoncer, som kan gøres troværdige, relevante og differentierede ved at involvere medarbejderne i fortællingen.
PROGRAM
• Buzzwords og cases:
Få en indflyvning til teorier og begreber som employer branding, employee advocacy og employee brand engagement, der underbygges med en række konkrete eksempler fra bl.a. Energi Danmark og Danish Crown på, hvordan man kan skabe ejerskab og autenticitet ved at inddrage medarbejderne.
•
Medarbejderne i ECCOs kommunikation:
Kommunikationschef Eva Kloch Norlyk fra ECCO fortæller om sine seneste film med ærlige medarbejderportrætter, der sætter ansigter på virksomhedens værdier. Filmene vandt guld ved New York Film Festivals TV & Film Award i kategorien Employee Engagement. Desuden fortæller hun om ECCOs måde at kommunikere internt på i virksomheden, og hvordan medarbejderne fra hele verden bliver trænet i selv, at fortælle og skrive historier til medarbejderblandet ECCO People Magazine.
•
Aktivering af ECCOs værdier:
Dyk længere ned i ECCOs arbejde med at udvikle en on-boarding portal og aktivere den familieejede virksomheds fem værdier, hvilket er med at sikre, at medarbejderne kan agere som brandambassadører.
- Jesper Vorre, designchef og partner i Creative ZOO