czoo

Kanalbyen i Fredericia
Visuel identitet


Creative ZOO har været med til at skabe opmærksomhed omkring Fredericia i forbindelse med Sønder Voldgade projektet i kanalbyen. Creative ZOO har været med til at skabe opmærksomhed omkring Fredericia i forbindelse med Sønder Voldgade projektet i kanalbyen.
Se mere

I forbindelse med Sønder Voldgade-projektet i Kanalbyen i Fredericia har Creative ZOO medvirket til at promovere de mange fordele ved byen for at fremme efterspørgslen på de nye havne-boliger.

Ofte handler Creative ZOOs ydelser i forbindelse med ejendomsudvikling om at finde ind til kernen i et konkret byggeri og efterfølgende skabe en fortælling, som brander og markedsfører projektet i forhold til de definerede målgrupper. Denne gang valgte vi en anden, spændende taktik, hvor vi fokuserede på at promovere Fredericia for at tiltrække boligkøbere til byen.


Store boligudviklingsprojekter har ikke været hverdagskost i Fredericia de seneste mange år. Derfor var beslutningen om at omdanne det gamle havneområde til en ny bydel med 1200 boliger og op mod 2800 arbejdspladser et meget vigtigt projekt for byen, som kunne være med til at skabe vækst i både byen og kommunen.

Kunde
Kanalbyen
Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO. Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Illustration af Sønder Voldgade-projektet i Fredericia. Illustration af Sønder Voldgade-projektet i Fredericia.

En ny og vigtig æra

Fredericia har altid haft et overskud af ind-pendlere. Det vil sige, at mange arbejder i byen, men få vælger at bosætte sig og betale skat i Fredericia. Derfor stod klart fra starten, at der skulle laves Citybranding, holdningsbearbejdning og klassisk informationskampagner, hvis boligerne skulle sælges til pendlere og andre, der ikke bor i byen i dag.


Creative ZOO har arbejdet mod at stimulerer lysten til at bosætte sig i Fredericia igennem citybranding og markedsførring.  Creative ZOO har arbejdet mod at stimulerer lysten til at bosætte sig i Fredericia igennem citybranding og markedsførring.

En stærk alliance betaler sig

Alle involverede parter havde en fælles interesse i, at projektet kom godt fra start og blev en succes. Og hvis der skulle skabes den nødvendige tilflytning skulle der løftes i flok. Derfor var der fra starten et tæt samarbejde mellem Udviklingsselskabet Kanalbyen i Fredericia, Realdania By og Byg, Fredericia Kommune, A. Enggaard og Danbolig, der skulle stå for salget.


Løsningen blev bl.a. en social mediestrategi, hvor kommunikationsindsatsen blev koordineret mellem parterne, så de i fællesskab kunne bidrage til at brande byen, bydelen og byggeriet med forskellige vinkler og historier. Desuden delte parterne hinandens indslag og koordinerede indsatser, aktiviteter og temaer i forhold til hinanden.

Ejerboligerne i Sønder Voldgade-kvarteret er blevet døbt Langebro. Ejerboligerne i Sønder Voldgade-kvarteret er blevet døbt Langebro.

Flest boligsøgende i Jylland

Brandingen er blevet til et langsigtet strategisk samarbejde, som har skabt gode resultater for Fredericia som boligby. Boligdeal.dk har således udarbejdet en analyse, som viser at ud af de 25 største byer i Jylland er Fredericia den kommune i med flest boligsøgninger i 2017. 


De flotte resultater taler for sig selv og viser blandt andet, at alliancen omkring Kanalbyen i Fredericia med projektdirektør Tim E. Andersen i spidsen har taget ansvar og vist et stort engagement. Vi er glade for, at vi har været med ombord. Hele projektet viser, at kloge alliancer kan være med til at skabe resultater.

Andelsboligerne i Sønder Voldgade-kvarteret har fået navnet Bådhusene. Andelsboligerne i Sønder Voldgade-kvarteret har fået navnet Bådhusene.

Stærke brands med klar profil

Sammen med A. Enggaard udviklede Creative ZOO en let genkendelig visuel identitet og en stærk fortælling om Sønder Voldgade Kvarteret. Desuden skabte vi to unikke identiteter til hhv. ejerboligerne som fik navnet Langebro og andelsboligerne som fik navnet Bådhusene. De to projekter er blevet positioneret forskelligt i markedet i forhold til forskellige kundesegmenter.

Kanalbyen er en unik perle for Fredericia - her ses byggeriet i fuldt flor på en dejlig forårsdag. Kanalbyen er en unik perle for Fredericia - her ses byggeriet i fuldt flor på en dejlig forårsdag.

Holdet bag

Jesper Vorre er Creative Director og senior partner i Creative ZOO
Jesper Vorre

Creative Director,
Senior Partner
+45 52 100 504
jv@czoo.dk

Lignende projekter

Sundmolehusene i Københavns Nordhavn har fået en visuel identitet, der matcher de værdier som byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og maritimt inspirerende identitet.

Sundmolehusene

Ny visuel identitet til Paradisets Engle

Paradisets Engle

Sundmolehusene i Københavns Nordhavn har fået en visuel identitet, der matcher de værdier som byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og maritimt inspirerende identitet.

IPOSOL

Ny visuel identitet til Hotel Opus, som er en del af hotellerne i Munkebjerg-kæden.

Hotel Opus

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Kontakt os, hvis du kunne bruge en ny visuel identitet, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.