czoo

IPOSOL
Visuel identitet


Creative ZOO har designet ny visuel identitet til virksomheden IPOSOL Creative ZOO har designet ny visuel identitet til virksomheden IPOSOL
Se mere


IPOSOL kan reducere saltindholdet i fødevarer - til glæde for både dig, mig og miljøet. Creative ZOO sikrede, at IPOSOLs høje værdi, naturlighed og transparens blev formidlet i en visuel identitet.



Kunde
IPOSOL
Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO. Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Forskellige kompetencer; ét mål

IPOSOL er navnet på virksomheden, der beskæftiger sig med at reducere saltindholdet i fødevarer. Men det er også navnet på selve reduktions-produktet, som erstatter traditionelt tørsalt. Virksomheden havde brug for Creative ZOO til at skabe en løsning, der understøttede deres brandværdier og skabte genkendelighed for brandet. Creative ZOO har derfor skabt en helt ny brandidentitet, der afspejler virksomhedens mindset samt produktets mange anvendelsesmuligheder.


Som en del af den visuelle identitet, som Creative ZOO har designet til IPOSOL, er et ny logo til virksomheden. Som en del af den visuelle identitet, som Creative ZOO har designet til IPOSOL, er et ny logo til virksomheden.

Unikt produkt kræver unikt design

IPOSOL kan reducere saltindholdet med op til 62 % - uden at gå på kompromis med smag, holdbarhed og tekstur. Produktet er banebrydende i form af dets hidtil usete potentiale i store dele af den globale fødevareindustri. Den nye identitets formål har været at indfange alle aspekterne i produktet, så det visuelle udtryk matchede den professionalisme og de værdier, virksomheden bygger på.


IPSOL har blandt andet fået en nyt brochure, der matcher deres nye visuelle identitet. IPSOL har blandt andet fået en nyt brochure, der matcher deres nye visuelle identitet.

"Ikke kun har vi nu et top-professionel “look”, som skiller os positivt ud fra vores konkurrenter. Vi er også blevet klar over, hvem vores målgrupper er, og hvilke signaler vi ønsker, vores produkt sender. Alt det, havde vi slet ikke tænkt på før - det hele havde handlet om vores produkt.


Vi oplever en helt anden seriøs respons, og vi føler os meget bedre klædt på. Vi er nu ikke kun stolte af vores produkt, men også materialet. Creative ZOO har været eminente til at lytte, tolke og visualisere alt for os. Produkt og materiale komplimenterer hinanden, og vi er om muligt endnu mere entusiastiske - og meget klogere."

Steen Wiedemann - CEO, IPOSOL 


IPSOLs hjemmeside har også fået en makeover af Creative ZOO IPSOLs hjemmeside har også fået en makeover af Creative ZOO

Meget mere end salt

I udviklingen af den grafiske identitet har Creative ZOO hentet inspiration fra saltets renhed, form og oprindelse. Vi har afholdt udviklingsworkshops, hvor vi i fællesskab fandt frem til virksomhedens ståsted, samt hvordan produktet IPOSOL bedst muligt skal præsenteres for kunden. Med afsæt i værdier som stolthed, seriøsitet, hygiejne, innovation samt ren- og naturlighed, har Creative ZOO udviklet en brandidentet, der indrammer produktet IPOSOLs gavnlige effekt på kundernes varer samt folkesundheden som hele.


IPOSOLs nye visuelle identitet hjælper med at fremme forståelsen for budskabet IPOSOLs nye visuelle identitet hjælper med at fremme forståelsen for budskabet

Omtanke og ansvarlighed

Som en del af den grafiske nytænkning har virksomheden bl.a. fået et nyt logo, hvor formen fra saltkrystallen er det gennemgående element. Logoet ”nedbrydes” i færre og færre saltkrystaller for at vise reduktionen af selve saltet, samt hvordan saltet går fra fast til flydende form. Det tomme rum i logoet symboliserer ligeledes virksomheden IPOSOLs gennemsigtighed og deres åbne tilgang. Den nye grafik er med til at skabe et seriøst og stabilt udtryk til IPOSOL som brand.


Den røde tråd

Den tydelige visuelle sammenhæng er skabt gennem små ikoner med samme formsprog som logoet. Dette hjælper med at fremme forståelsen for budskabet. Virksomheden har desuden fået ny font, visitkort og grundfortælling. Identiteten er holdt i blågrønne farver, der bl.a. signalerer pålidelighed. Inspirationen er hentet fra havet og de grønne værdier, produktet kan tilføre markedet.


Ikonerne har samme formsprog som IPOSOLs nye logo Ikonerne har samme formsprog som IPOSOLs nye logo

Holdet bag

Charlotte Kousgaard er Senior Designer og Editorial Lead hos Creative ZOO.
Charlotte Kousgaard

Senior Designer,
Editorial Lead

+45 28 25 64 72
ck@czoo.dk

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Signe Schmidt er senior projektleder hos Creative ZOO.
Signe Schmidt

Senior Project Manager
+45 61 77 02 32
ss@czoo.dk

Lignende projekter

Creative ZOO har udviklet den visuelle identitet til Bytelab, der tilfører IT-virksomheden designværdi - med fokus på bilkøber og rådgiveren.

Bytelab

Frederiks Plads i Aarhus har fået en visuel identitet, der matcher de værdier, byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og royalt inspireret identitet.

Frederiks Plads

Ny visuel identitet til Hotel Opus, som er en del af hotellerne i Munkebjerg-kæden.

Hotel Opus

HumanAct har fået ny visuel identitet - udviklet og designet af Creative ZOO.

HumanAct

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Kontakt os, hvis du kunne bruge en ny visuel identitet, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.