czoo

Sino Danish Center - SDC
Visuel identitet


Se mere

Sino Danish Center - SDC havde brug for Creative ZOOs kompetencer til at få to kulturer, der ligger 7.000 km fra hinanden, til at smelte sammen til ét visuelt udtryk.

Sino Danish Center - SDC - er et universitetspartnerskab mellem Kina og Danmark.

SDC arbejder på at bygge bro mellem det danske og kinesiske uddannelsesmiljø ved at tilbyde studerende unikke kandidatuddannelser og forskningsmuligheder. SDC havde brug for en ny visuel identitet, der fik både danske og kinesiske kulturopfattelser til at smelte sammen til ét udtryk.

Den nye identitet blev på en og samme tid klassisk og moderne. Den er gennemsyret af den blå og røde farve. Rundt om i verden har de to farver forskellige symbolværdier, men i Danmark og Kina betyder farverne dynamik, vitalitet og autoritet.
Kunde
Sino Danish Center
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO. Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk
SDC's visuelle identitet lever bl.a. på deres hjemmeside, som Creative ZOO har designet. SDC's visuelle identitet lever bl.a. på deres hjemmeside, som Creative ZOO har designet.
Et bogstavslogo
I logoet gemmer sig både et C for Center og China og et D for Danish. Fra C’et går en streg til D’et. Det symboliserer den bro, som SDC danner mellem Kina og Danmark. Logoet sender et åbent, moderne, troværdigt og innovativt signal.
SDC's logo bygger bro mellem den danske og kinesiske kultur.
De to primære farver i SDC's visuelle identitet blå og rød, som i både Danmark og Kina betyder dynamik, vitalitet og autoritet. De to primære farver i SDC's visuelle identitet blå og rød, som i både Danmark og Kina betyder dynamik, vitalitet og autoritet.
SDC's visuelle identitet bruges på roll-ups. Den klare og letgenkendelige identitet gør det let at afkode, at SDC er afsenderen. SDC's visuelle identitet bruges på roll-ups. Den klare og letgenkendelige identitet gør det let at afkode, at SDC er afsenderen.
SDC's visuelle identitet er designet af Creative ZOO. Den får både danske og kinesiske kulturopfattelser til at smelte sammen til ét udtryk SDC's visuelle identitet er designet af Creative ZOO. Den får både danske og kinesiske kulturopfattelser til at smelte sammen til ét udtryk
SDC's logo er forbundet af en streg, som forbinder C, der står for China, med D, der står for Danish.
Creative ZOO har designet Sino Danish Centers - SDC, et universitets partnerskab mellem Kina og Danmark - visuelle identitet. Creative ZOO har designet Sino Danish Centers - SDC, et universitets partnerskab mellem Kina og Danmark - visuelle identitet.
SDC's visuelle identitet kan bruges meget forskelligt materiale - fx brochure. SDC's visuelle identitet kan bruges meget forskelligt materiale - fx brochure.
SDC's visuelle identitet benytter sig af filtre i blå og røde farver. SDC's visuelle identitet benytter sig af filtre i blå og røde farver.

Holdet bag

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk
Jesper Liengaard er senior designer hos Creative ZOO.
Jesper Liengaard

Lignende projekter

Creative ZOO har udviklet den visuelle identitet til Bytelab, der tilfører IT-virksomheden designværdi - med fokus på bilkøber og rådgiveren.

Bytelab

HumanAct har fået ny visuel identitet - udviklet og designet af Creative ZOO.

HumanAct

Sundmolehusene i Københavns Nordhavn har fået en visuel identitet, der matcher de værdier som byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og maritimt inspirerende identitet.

Sundmolehusene

Ny visuel identitet til Paradisets Engle

Paradisets Engle

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk

Trænger din virksomhed også til en ny visuel identitet, der gør indtryk og sætter aftryk? Kontakt Morten.