UngiAarhus
Kampagnekoncept


Creative ZOO har udviklet UngiAarhus' nye kampagnekoncept, der sætter fokus på, hvem de er, og hvad de tilbyder Aarhus Kommunes børn og unge. Creative ZOO har udviklet UngiAarhus' nye kampagnekoncept, der sætter fokus på, hvem de er, og hvad de tilbyder Aarhus Kommunes børn og unge.
Se mere
UngiAarhus kontaktede os og ønskede at få et nyt design, der kunne være med til at fortælle mere om, hvem de er og hvad de tilbyder børn og unge i Aarhus Kommune
Nogle gange er udgangspunktet et helt andet, end der hvor man i sidste ende havner.
Derfor dykkede vi ned i UngiAarhus’ univers og tog organisationen med på en rejse, der gennem en strategisk indsigt og afklaring viste, at vi skulle starte et helt andet sted end blot et nyt design – nemlig med, hvem er UngiAarhus?

Mikrofonen blev indstillet

Rejsen startede med at indstille fokus på børn, unge, forældre, medarbejdere og samarbejdspartnere i form af fokusgruppeinterviews. Det gav os en unik indsigt i, hvem UngiAarhus egentlig er, og hvilke historier der er vigtige at fortælle.

Det viste sig, at den gode fritid i bund og grund handler om, at børn og unge skal udfordres, have små skub og lære at mestre livet samtidig med, at de også har brug for ro, nærvær og en pause fra de forventninger, der omgiver dem.


En fælles stemme

Ud fra den strategiske indsigt formulerede vi en fælles kernefortælling for UngiAarhus, som giver hele organisationen en fælles stemme og et fælles ståsted.
Kernefortællingen gav UngiAarhus endnu mere blod på tanden i forhold til at fortælle deres historie.
Kunde
UngiAarhus, Aarhus Kommune
Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO. Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk

Strategi og koncept med autenticitet og ægthed

På baggrund af ønsket om at blive mere synlige og med indsigten fra undersøgelsen, udviklede vi, i tæt samarbejde med UngiAarhus, en kommunikationsstrategi og et kampagnekoncept, der skulle være med til at fortælle deres historie.

Strategien og konceptet er blevet en ægte, portrætterende og autentisk fortælling om UngiAarhus. Den bygger på alt det gode ved at være en del af UngiAarhus og alt det gode, som organisationen gør for at give børn og unge en god fritid.

Den gode fortælling er bl.a. blevet til en ny branding-video med punch-linen ”Det bedste ved UngiAarhus er…” Den tager modtagerne med på en rejse gennem hele organisationen.
'Ganske Enkelt'-universet er opbygget af pap for at skære energimarkedet ud i pap for forbrugerne 'Ganske Enkelt'-universet er opbygget af pap for at skære energimarkedet ud i pap for forbrugerne
En væsentlig del af kampagnen til UngiAarhus er videoer, der bruges til annoncering. En væsentlig del af kampagnen til UngiAarhus er videoer, der bruges til annoncering.

Klar til klub

UngiAarhus har en masse gode historier. De dækker seks fokusområder – fritidsklubber, ungdomsklubber, ungdomsskoler, gadeplan, pædagogisk ledede legeplader samt bydækkende og events, som alle spiller en betydelig rolle i børn og unges fritid. 

Rejsen er kun lige begyndt for UngiAarhus og første kampagne har fokus på ét ud af de seks områder – fritidsklubberne.

Konceptet har fået navnet – ”Klar til klub,” da overgangen fra SFO til fritidsklub er et stort skridt for børn og i lige så høj grad forældrene. Det er barnets første skridt mod at blive et ungt menneske, og UngiAarhus vil gerne fortælle forældrene, at de kan være trygge ved den rejse.

Kampagnen varer i to uger i april måned frem mod eventen Åben Klub den 25. april, hvor der er åbent hus i alle klubber i hele Aarhus Kommune for alle forældre og børn i 3. klasse. Kampagnen kan opleves i hele Aarhus Kommune og på de sociale medier, med både busreklamer, plakater, et kampagne-site og en kampagne-video.

Tag med på rejsen gennem Klar til klub-universet.

Forældre og børn i Aarhus Kommune kunne møde Klar til klub-kampagnen i det offentlige rum på busser og abribus. Forældre og børn i Aarhus Kommune kunne møde Klar til klub-kampagnen i det offentlige rum på busser og abribus.


Piktogrammer skaber en sammenhæng til UngiAarhus, der er let at genkende. Piktogrammer skaber en sammenhæng til UngiAarhus, der er let at genkende.
Klar til klub kampagnen blev udfoldet på en hjemmeside, hvor forældrene kunne finde de nødvendige informationer Klar til klub kampagnen blev udfoldet på en hjemmeside, hvor forældrene kunne finde de nødvendige informationer
”Vores vigtigste opgave er at være et lyttende øre og en hjælpende hånd, som blidt motiverer børn og unge til at turde rykke sig og mestre livet. Vi er tæt på i rejsen fra barn til ung. En betydningsfuld fase i livet, hvor der er masser af highfives og bump på vejen.”  
Uddrag fra UngiAarhus' kernefortælling


Creative ZOO designede en folder, som forældrene kunne tage med hjem efter Åben Klub Creative ZOO designede en folder, som forældrene kunne tage med hjem efter Åben Klub
Creative ZOO udviklede og optog også en branding video til UngiAarhus, der er med til at give dem den nødvendige synlighed Creative ZOO udviklede og optog også en branding video til UngiAarhus, der er med til at give dem den nødvendige synlighed

Holdet bag

Jeppe Volander Rasmussen er mediegrafikertalent hos Creative ZOO.
Jeppe Volander
Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk
Martin Klein er designer hos Creative ZOO
Martin Klein
Designer
Pia Haugaard er senior projektleder hos Creative ZOO.
Pia Haugaard
Uffe er video ansvarlig hos Creative ZOO
Uffe Egeberg
Lignende projekter
Kontakt os, hvis du har brug for et univers, der passer til din position, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.
Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk