czoo

UngiAarhus
Kampagne


Creative ZOO har udviklet UngiAarhus' nye kampagnekoncept, der sætter fokus på, hvem de er, og hvad de tilbyder Aarhus Kommunes børn og unge. Creative ZOO har udviklet UngiAarhus' nye kampagnekoncept, der sætter fokus på, hvem de er, og hvad de tilbyder Aarhus Kommunes børn og unge.

Strategi og koncept med autenticitet og ægthed

På baggrund af ønsket om at blive mere synlige og med indsigten fra undersøgelsen, udviklede vi, i tæt samarbejde med UngiAarhus, en kommunikationsstrategi og et kampagnekoncept, der skulle være med til at fortælle deres historie.


Strategien og konceptet er blevet en ægte, portrætterende og autentisk fortælling om UngiAarhus. Den bygger på alt det gode ved at være en del af UngiAarhus og alt det gode, som organisationen gør for at give børn og unge en god fritid.


Den gode fortælling er bl.a. blevet til en ny branding-video med punch-linen ”Det bedste ved UngiAarhus er…” Den tager modtagerne med på en rejse gennem hele organisationen.

En væsentlig del af kampagnen til UngiAarhus er videoer, der bruges til annoncering. En væsentlig del af kampagnen til UngiAarhus er videoer, der bruges til annoncering.

Klar til klub

UngiAarhus har en masse gode historier. De dækker seks fokusområder – fritidsklubber, ungdomsklubber, ungdomsskoler, gadeplan, pædagogisk ledede legeplader samt bydækkende og events, som alle spiller en betydelig rolle i børn og unges fritid. 


Rejsen er kun lige begyndt for UngiAarhus og første kampagne har fokus på ét ud af de seks områder – fritidsklubberne.


Konceptet har fået navnet – ”Klar til klub,” da overgangen fra SFO til fritidsklub er et stort skridt for børn og i lige så høj grad forældrene. Det er barnets første skridt mod at blive et ungt menneske, og UngiAarhus vil gerne fortælle forældrene, at de kan være trygge ved den rejse.


Kampagnen varer i to uger i april måned frem mod eventen Åben Klub den 25. april, hvor der er åbent hus i alle klubber i hele Aarhus Kommune for alle forældre og børn i 3. klasse. Kampagnen kan opleves i hele Aarhus Kommune og på de sociale medier, med både busreklamer, plakater, et kampagne-site og en kampagne-video.


Tag med på rejsen gennem Klar til klub-universet.


Forældre og børn i Aarhus Kommune kunne møde Klar til klub-kampagnen i det offentlige rum på busser og abribus. Forældre og børn i Aarhus Kommune kunne møde Klar til klub-kampagnen i det offentlige rum på busser og abribus.


Piktogrammer skaber en sammenhæng til UngiAarhus, der er let at genkende. Piktogrammer skaber en sammenhæng til UngiAarhus, der er let at genkende.
Klar til klub kampagnen blev udfoldet på en hjemmeside, hvor forældrene kunne finde de nødvendige informationer Klar til klub kampagnen blev udfoldet på en hjemmeside, hvor forældrene kunne finde de nødvendige informationer

”Vores vigtigste opgave er at være et lyttende øre og en hjælpende hånd, som blidt motiverer børn og unge til at turde rykke sig og mestre livet. Vi er tæt på i rejsen fra barn til ung. En betydningsfuld fase i livet, hvor der er masser af highfives og bump på vejen.”  

Uddrag fra UngiAarhus' kernefortælling



Creative ZOO designede en folder, som forældrene kunne tage med hjem efter Åben Klub Creative ZOO designede en folder, som forældrene kunne tage med hjem efter Åben Klub
Creative ZOO udviklede og optog også en branding video til UngiAarhus, der er med til at give dem den nødvendige synlighed Creative ZOO udviklede og optog også en branding video til UngiAarhus, der er med til at give dem den nødvendige synlighed

Holdet bag

Marie Bysted er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted

Senior Advisor, Managing Partner
Communication & strategy

+45 52 100 505
mb@czoo.dk

Martin Klein er designer hos Creative ZOO
Martin Klein

Designer - på forældreorlov

Mille Bækkel Madsen er Senior Media Advisor hos Creative ZOO.
Mille Bækkel Madsen

Senior Advisor
Concept & editorial strategy

+45 31 20 27 12
mm@czoo.dk

Lignende projekter

Creative ZOO har udviklet et strategisk kampagneunivers omkring AURA Energi og deres pay-off 'Ganske enkelt'.

AURA Energi

Creative ZOO har gentænkt måden, hvorpå direct mail kan anvendes. Dette har medført en banebrydende kampagne til Rosendahls, der rammer deres målgruppe i øjenhøjde.

Rosendahls Pharma

Creative ZOO har udarbejdet en kampagne for UngiAarhus. Billederne er autentiske og af unge i Aarhus Kommune.

UngiAarhus

Aalborg Universitet

Marie Bysted er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted

Senior Advisor, Managing Partner
Communication & strategy

+45 52 100 505
mb@czoo.dk

Kontakt os, hvis du har brug for et univers, der passer til din position, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.