"/>

Rosendahls Pharma
Direct mail 2.0


Se mere

Trykkerivirksomheden Rosendahls stillede Creative ZOO en udfordring, der lød på, hvordan Rosendahls fik foden inden for døren til 50 identificerede virksomheder i medicinalbranchen. Samtidigt skulle kampagnen sikre, at Rosendahls ramte de "rigtige" mennesker samt fik beslutningstagerne til også at booke et møde. 

Rosendahls er landets mest certificerede trykkeri. De havde brug for en kampagne, der også manifesterede dem som det oplagte valg, når medicinalindustrien skal vælge leverandør af medicinemballage og indlægssedler. Rosendahls har et moderne, automatiseret produktionsanlæg, kontrol og GMP-processer, som skaber forudsætningen for at yde den bedste kvalitetsgaranti af deres tryksager.

Rosendahls omfattende kvalitetskontrol kan med andre ord forbygge hovedpine hos medicinalindustrien.
Kunde
Rosendahls Pharma
Ydelser


Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO. Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk

”Med kampagnen har Creative ZOO fået kreativitet og strategi til at gå op i en højere enhed. Det er en helt ny måde at tænke direct mail på, som udvider Rosendahls muligheder for at få forbindelser til et meget smalt kunde-segment."

Morten Søholm, founding partner, Creative ZOO



Som en del af den kampagne, som Creative ZOO har udviklet til Rosendahls, er den forstørrede udgave af traditionel medicinemballage. Som en del af den kampagne, som Creative ZOO har udviklet til Rosendahls, er den forstørrede udgave af traditionel medicinemballage.

Døråbneren

På baggrund af en grundig analyse af målgruppen vurderede Creative ZOO, at det var en fordel at tænke nyt i forhold til et kampagnefremstød. Der var behov for en anderledes kampagne for at ændre, hvordan vi bedst trænger igennem til modtageren. De identificerede personer har alle en form for overordnet beslutningsrolle inden for produktion af indlægssedler og emballage i de udvalgte medicinalvirksomheder. Deres opmærksomhed, tid og ressourcer er ofte begrænset. Vejen ind til beslutningstagerne var derfor snørklet og udfordrende, fordi kampagnen skulle forbi receptionisten og konkurrere med diverse ”tidsrøvere”.


Perfektum er navnet på det fiktive brand, som står på medicinemballagen, der indeholder en indlægsseddel og personlig video-hilsen fra Rosendahls. Perfektum er navnet på det fiktive brand, som står på medicinemballagen, der indeholder en indlægsseddel og personlig video-hilsen fra Rosendahls.
"Kampagnen tapper ind i den verden, som beslutningstagerne sidder i. Twistet ligger i, at de får noget, der ligner den gængse medicinemballage, men i virkeligheden er noget helt andet. "Medicinen" er fortællingen om, hvordan modtagergruppen kan kvalitetssikre sine tryksager. Appellen sker via den overgjorte emballage-størrelse samt de retoriske greb, der er anvendt med formålet om at matche de pakninger, modtagerne dagligt stifter bekendskab med. Dét er overraskelsesmomentet."

Jesper Vorre, chefdesigner, Creative ZOO.  

The medium is the message

Creative ZOO skabte det fiktive brand Perfectum. Løsningen blev en forstørret version af en traditionel medicin-æske, der skulle skaffe Rosendahls taletid hos den helt rigtige beslutningstager. Perfectum er fuldstændig identisk med medicinemballage, som vi kender den. Det vil sige, at det kan ses når emballagen er brudt (tamper evident), æsken er påført med blindskrift (braille) og den indeholder en indlægsseddel. Æsken indeholder ”medicinen”, der er en video-hilsen, hvor Rosendahls salgs- og marketingdirektør, Michael Patrick Estø, kommunikerer direkte til modtageren med navn og titel. I videoen fortæller Michael, hvorfor Rosendahls er en kompetent samarbejdspartner og opfordrer til mødebooking eller besøg på landingpagen.


Æsken ligner en fuldstændig normal medicin-emballage. Æsken ligner en fuldstændig normal medicin-emballage.

"Vi kom til Creative ZOO med et helt specifikt ønske om et salgsværktøj, der rammer en konkret målgruppe. Creative ZOO har i sandhed formået, at tage teten herfra og designe en kampagne, der både lever op til vores forventninger om effekt og matcher vores kunders forventninger om kvalitet.”

Michael Patrick Estø, salgs- og marketingdirektør, Rosendahls



I den personlige video-hilsen fortæller Rosendahls direktør om, hvorfor et samarbejde med dem er fordelagtigt og opfordrer modtageren til at booke et møde med Rosendahls. I den personlige video-hilsen fortæller Rosendahls direktør om, hvorfor et samarbejde med dem er fordelagtigt og opfordrer modtageren til at booke et møde med Rosendahls.

Den bedste kur

Denne genopfindelse af direct mailen kan umiddelbart synes som en omfattende indsats til en begrænset målgruppe. Men hvis vi betragter Return on Investment, er der dog ingen tvivl om, at indsatsen har et positivt afkast. Eksempelvis har kampagnen i skrivende stund, lige efter udsendelse, resulteret i, at 15 % af modtagerne allerede har booket et møde med Rosendahls. Med andre ord afhjælper kampagnen både den vanskelige udfordring, som Rosendahls stod overfor i rekrutteringen af potentielle kunder. Ligesom den også formidler hvordan medicinalindustrien kan kvalitetssikre deres produktion af indlægssedler og emballage.
Emballagen er omfattet af Tamper Evident-teknologien, der betyder, at det ikke er muligt at åbne pakken, uden at det tydeligt kan ses. Emballagen er omfattet af Tamper Evident-teknologien, der betyder, at det ikke er muligt at åbne pakken, uden at det tydeligt kan ses.

Hvorfor så høje standarder?

Der er ikke plads til fejl i medicinalindustrien. En forkert pakning eller indlægsseddel kan have fatale konsekvenser. Af samme årsag har EU fastsat nye krav til pakkematerialet hos pharma-virksomheder med formålet om at nedbringe tilfælde af forfalsket medicin.

Med til kampagnen hører også en landingpage, hvor modtagerne kan læse mere om Rosendahls. Med til kampagnen hører også en landingpage, hvor modtagerne kan læse mere om Rosendahls.

Holdet bag

Jesper Vorre er Creative ZOOs Chief Designer.
Jesper Vorre
Chief Designer
+45 52 100 504
jv@czoo.dk
Martin Klein er designer hos Creative ZOO
Martin Klein
Designer
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk
Signe Schmidt er projektleder hos Creative ZOO.
Signe Schmidt
Project Manager
+45 61 77 02 32



Lignende projekter

Creative ZOO har udarbejdet en kampagne for UngiAarhus. Billederne er autentiske og af unge i Aarhus Kommune.

UngiAarhus

Creative ZOO har udviklet et strategisk kampagneunivers omkring AURA Energi og deres pay-off 'Ganske enkelt'.

AURA Energi

Luxaflex

Kontakt os, hvis du kunne bruge en ny visuel identitet, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk