Løsning
Redaktionelt og designmæssigt koncept
For at få det helt rigtige afsæt startede vi samarbejdet med en brandworkshop og en grundig dialog om retningen. I dette forløb blev det tydeligt, at hovedværket skulle skabe forventningsglæde, forføre og give en sanselig oplevelse. Derudover var det en opgave at bygge bro mellem det fysiske møde i byrummet og kommunikationen omkring arrangementerne.
Vi har arbejdet konceptuelt med opgaven og tænkt i indhold og design, som holder i flere år.
Indholdskonceptet er derfor blevet en beskrivelse af principper og faste spor, som al materialet systematiseres ud fra. Her er der tænkt særligt meget over flow og variation - over at turde skrue op nogle steder med fuld eksponering af udvalgte historier og samtidig arbejde med korte, stramme formater andre steder. Med så mange events kan man ikke rumme alt i et magasin, så der skal laves en udvælgelse og prioritering af det vigtigste – og samtidig være plads til publikums oplevelser og praktiske informationer.
Den spændstighed, som variationen giver, går også igen i designet. Creative ZOOs kreative team har skabt en visuel identitet med markante fonte, farveflader og bevidst brug af billeder og illustrationer. Designkonceptet rammer brandønskerne og giver form til de faste formater.