Ghrelin
Grundfortælling


Creative ZOO har produceret en ny visuel identitet for gourmetrestauranten Ghrelin. Creative ZOO har produceret en ny visuel identitet for gourmetrestauranten Ghrelin.
Se mere
Den nye gourmetrestaurant Ghrelin er mere end mad. Nøgleordene er mennesker, mad og følelser og de relationer, der opstår, når vi mødes omkring en god middag.
Ghrelin havde brug for Creative ZOO til at få værdierne, den visuelle identitet og deres kærlighed til mad til at gå op i en højere enhed. I processen blev der lagt særlig vægt på at formidle en grundfortælling om Ghrelin, der kunne fungere som opskrift på deres kommunikation og identitet.

Ghrelin regulerer din sult

Restaurant Ghrelin har adopteret sit navn fra det hormon i hjernen, der får dig til at føle sult, når mavesækken er tom. Din sult giver dig lyst til mad. Hos Ghrelin er ambitionen, at mad er rammen om noget større i livet. Af samme årsag er en stor del af inspirationen til både design og tekst til restauranten hentet fra et univers, der leder tankerne hen på måltider og appetit.


Kunde
Ghrelin
Ydelser
  • Grundfortælling


Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO. Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk
Guld er én af de gennemgående farver i Ghrelins nye visuelle identitet.

Appetit på mere

Ghrelin drømmer om at være den foretrukne gourmetrestaurant i byen. Dem, der skiller sig ud og giver den bedste helhedsoplevelse. Den gastronomiske rejse og forkælelsen til smagsløgene har Ghrelin styr på. Creative ZOOs allervigtigste opgave har derfor været at lave en visuel identitet, som matcher Ghrelins ambitioner og standarder - og vækker appetitten allerede under besøget på hjemmesiden.

Manifestet

Ghrelin havde bl.a. brug for et manifest, der kunne afspejle deres værdier: ærlighed, kvalitet, renhed, passion og dedikation. Manifestet er en værdifortælling om restauranten, der fungerer som GPS for deres kommunikation, internt såvel som eksternt, og på tværs af kanaler og platforme. Manifestet er selve kernen for, hvordan Ghrelin opfattes og opfatter sig selv. Ghrelin var fra start meget tydelige om, at deres manifest skulle forpligte; det er restaurantens byggesten og gæsternes forventede oplevelse, udtrykt i én fortælling.


Creative ZOO har designet et helt ny visuelt univers til Ghrelin, der spiller på tangenter fra et både sulthormonet og æstetisk nydelse.

Den røde tråd

Når du går hjem fra Ghrelin taler du ikke kun om mad. Du husker måske også stemningen, det særlige smil fra tjeneren, designet på menukortet, de komfortable møbler og den gode smag. Du taler om din helhedsoplevelse. Rammen omkring arbejdet med Ghrelin har derfor været også at trække en tydelig rød tråd gennem deres visuelle identitet.
 


Mennesker, mad og følelser er det gennemgående tema hos gourmetrestauranten Ghrelin.
Creative ZOO har designet et ny logo til Ghrelin, der matcher deres ambitioner og identitet.

Ny identitet

Det nye logo spiller på nysgerrighed og legende elementer, der harmonerer med brandets arketype og DNA. Elementer fra hormonet ghrelin og dets visuelle udtryk er gennemgående i alt designet, med formålet om at skabe associationer til tid, samt at tiden fortsætter. Alt er holdt i afdæmpede nuancer – med undtagelse af enkelte guldelementer, for at spille på både maskuline og feminine tangenter. Det hele med udgangspunkt i keywords som nordisk og taktilt samt tid og tålmodighed.

Hos Ghrelin arbejder der kun passionerede mennesker, som går op i at give kunderne den ultimative helhedsoplevelse.

Nysgerrig?

Det, som Ghrelin kalder manifestet, kaldes også en grund-/kernefortælling. Med en strategisk funderet værdifortælling om virksomheden, går du sjælden galt i byen, når du skal formidle dit budskab til både kunder og medarbejdere. Hos Creative ZOO er fortællinger en af vores spidskompetencer. Læs mere om, hvordan vi kan skabe fortællinger om din organisation hér.

Holdet bag

Lin Marie Mark er designer hos Creative ZOO
Lin Marie Mark
Designer
Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk
Signe Kromann er projektleder hos Creative ZOO.
Signe Kromann


Creative ZOO har designet et magasin til Ceres Byens nye beboere - fra idé til produktion og færdigtrykt magasin.

A. Enggaard - Ceres Byen

Visualiseringerne af Pakhusene på starter potentielle køberes forestillinger om det gode liv på Aarhus Ø.

Domis Ejendomme - Pakhusene

Tivoli Friheden har i samarbejde med Creative ZOO udarbejdet analyse og indsigt.

Tivoli Friheden

Creative ZOO har udviklet et magisk boligunivers til CASA's boliger i Valdemars Have

Valdemars Have

Kontakt os, hvis du har brug for en strategisk funderet grundfortælling som GPS for din kommunikation. Så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig. 
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk